Gå til innhold

Planlegger barn fra juli-august, bør jeg slutte med minipiller nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt minipiller i mange år, og har mistet mens :) Er sjeldent jeg får mens, når jeg får så tar det 4-5 dager.

Skal reise bort i sommer i en måned så det hadde vært deilig å slippe mens,

men når vi skal planlegge å få barn fra juli/august. Bør jeg egentlig slutte

nå for å komme i riktig syklus?

MilleNille :)

Anonym poster: 03ec02a8932932522ea88f49b56a8410

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja

Anonym poster: 8889bbb2c17d3e24e3cddedee8fb5435

Skrevet

Det er lurt, vi begynner prøvingen i august/september og jeg sluttet med pillen midt i mars.. gikk på cerazette og hadde ikke hatt mensen på flere år. Ønsker en stabil syklus før evt. graviditet.

Gjest vilma2000
Skrevet

Siden man aldri vet hvor lang tid det vil ta å komme tilbake til en normal syklus er det lurt å slutte så tidlig som mulig, hvertfall hvis det er viktig for dere å bli gravide så fort som mulig fra juli/august. Når det er sagt så bør du forberede deg på at det kan ta litt tid å bli gravid. Jeg ble hvertfall veldig skuffa da jeg forsto at det faktisk er mye som skal klaffe for å bli gravid. Men mange klarer det med en gang også altså:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid 10 dager etter jeg sluttet på minipillen (Conludag) så man vet ikke. Hadde ustabil syklus i forkant men jeg merker eggløsning så det hjelper jo :danse:

Anonym poster: 04f6ea41d70c41fdb7ae8e9626056f69

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er veldig individuelt når det gjelder Cerazette - noen får barn med en gang, andre ikke.

Jeg tror jeg venter med å slutte - slipper eventuell ustabil mens i sommerferien :P

Skrevet

Eg testa positivt før det var gått to månadar etter siste pille (cerazette), så eg hadde ikkje slutta før. Hadde skrekkelig vond mens når syklusen kom igang, det er visst vanlig etter lang tid uten blødning.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Håper ikke jeg får det skrekkelig vondt! Har kastet P- PILLER IDAG i sjøen - og håper på at min syklus er bra før vi planlegger barn i sommer! :gravid:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...