Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rekker ikke å være noe særlig ute i solen før bryllupet, og har derfor tenkt til å ta solarium. Siden jeg aldri har gjort det før, håper jeg at jeg kan få noen tips av dere. Hvor lenge og hvor ofte bør jeg ta solarium, og finnes det produkter som kan hjelpe? Jeg er blond og har vanlig norsk hud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor mye du skal ta, men IKKE ta for mye ihvertfall.

Solariumsbrune bruder er ikke pent, synes jeg.

Jeg skal selv ta sol, men tipper det bare blir feks 3x20 minutter i løpet av de siste 2 ukene før bryllupet.

Målet er å få litt friskere farge, IKKE å bli brun...

Min tilkommende skal også ta like mye sol som meg, slik at ikke en av oss er "vårfrisk" og den andre "vinterblek". Det synes ofte godt på bilder, og vil se litt rart ut.

Skrevet

Jeg soler meg kun i solarium dersom jeg skal noe speielt og da synes jeg dette er en grei "oppskrift":

først: Bruk ALLTID en god fuktighetskrem etterpå og beskytt øynene dine! :fy:

Jeg begynner med 10-15 minutter 3 ganger i uka i ca 2 uker, så 20-25 minutter 2 ganger i uka. Når jeg har oppnådd den fargen jeg vil ha så tar jeg 20 minutter 1 gang i uka. Soler meg aldri samme uka som festen/arrangementet. Innimellom dropper jeg øyebeskyttelsen for å unngå skille rundt øynene f.eks de siste 5-8 minuttene.

Det er også dette jeg kommer til å gjøre før mitt eget bryllup neste år siden det er i mai. :wink:

Hos de fleste solarier har de ulike kremer som skal være så bra. Min erfaring er at fargen ser kunstig ut av dem. Så jeg bruker dem aldri mer. :-?

Anbefaler deg ikke å prøve å bli knallbrun i løpet av 1 uke eller 2. bruk heller tid så varer brunfargen lenger og den blir jevnere og finere, og det er bedre for huden. vær forsiktig med minuttene de første gangene.

Og som Frk.Snurp sa det er ikke pent å være FOR brun.

Lykke til med bruninga. :tommelsmil:

Skrevet

Bruk briller,bruk en god krem,men spør eller les om kremene noen er utrolig sterke og da blir man hummer hvis man er blek..

Jeg gifter meg i mai,og har begynt for 2mnd siden og ta sol,Jeg vil bli brun til bryllupet..

Jeg tar annenhver dag til jeg er fornøyd med fargen så tar jeg ca 2-3 ganger i uka etterhvert..

Jeg tar alltid 24min sol..Men anbefaler deg å begynne med 12-15min og øke da du har litt farge..Aldri overstig 25min....

Lykke til..

Hvis du bor i oslo,kan jeg anbefale deg solstudio på ensjø,beste sola i byn

24min for 40kr,,Alltid nye rør..

:-)

Skrevet

Begynn med maks 10-15 min, øk etter hvert, pass på at du ikke blir rød! Og pass på at brudgommen også har litt farge. Og en liten formaning på slutten: De har nå funnet ut at solarium øker faren for hudkreft betydelig mer enn de tidligere trodde, så ikke ta for mye/ofte!! (men siden du ikke har brukt det før så er det nok ingen fare ;-) )

Skrevet

Ja, solarim er jo ikke sunt :fy: , men jeg skjønner ikke "what the fuzz is about". Om man ikke benytter seg av dette ofte, er det da ingenting å bekymre seg over. Hadde absolutt ikke tenkt tanken på hvor ødeleggende det kan være for helsa, dersom det kun benyttes en liten periode før sitt eget bryllups eller andres :wink:

Men den diskusjonen kan jo tas et annet sted :ler:

Alt med måte, er det ikke det man sier?

Personlig er jeg stor fan av selvbruningskrem.

Skrevet

Du har fått mange gode råd :-)

Personlig hater jeg solarium, men det er for at jeg blir svimmel og kvalm av lukta. Derfor er jeg glad jeg har utejobb og er mye i sola i disse dager og frem til bryllupet.

Og det er jo mye som kan jukses til med kremer da :wink:

Skrevet

Tror jeg skal prøve en slik selvbruningskrem og se om jeg får det til. Er heller ikke så glad i solarium. Jeg er glad i å ligge der og kjenne varmen, men jeg føler at jeg blir så rynkete og rar i huden av det og det liker jeg ikke.

Håper det går bra med selvbruningskrem. :Nervøs:

Skrevet

Jeg har så smått begynt å ta bittelitt sol, rett og slett fordi jeg syns det er deilig.....

Skrevet

Jeg har ingen planer om å ta noen som helst form for sol før bryllupet, jeg skal se ut som meg selv, slik jeg pleier å se ut, med litt ekstra fin stas selvfølgelig!

Brun skal jeg bli på bryllups-reisen ;)

Skrevet

Blir nok seende ut som meg selv jeg også, selv om jeg har planer om å se litt fresh ut til bryllupet. Litt farge gjør seg alltid syntes nå jeg :wink:

Men noen kler jo også å være "bleke", andre er naturlig brune, så er det til slutt sånne som meg som føler seg så mye bedre med litt farge på kroppen :ler:

Skrevet

Jeg begynte i går og ta sol til bryllupet, jeg synes det er fint når en får en gyllen brunfarve, hvertfall til hvit kjole.

Skrevet

Jeg fikk et godt tips av en venninne: Hvis du skal ta litt solarium før bryllupet, sørg for at din forlovede gjør det også. Hennes bryllupsbilder måtte "farges" fordi mannen hennes var for blek i forhold til henne... :wink:

Selvfølgelig kan du jo også ta noen turer ut i sola, men i vårsolen er det jo som regel ikke alle deler av kroppen som brunes. Og da er vel solarium et godt alternativ...

Skrevet

Jeg ser noen her er fan av selvbruningskrem. Jeg fikk skrekken første gang jeg prøvde det. :o Jeg kjøpte et kjent merke som skulle være bra, og smørte godt ut. Jeg så ikke ut etterpå, enda jeg hadde fulgt bruksannvisning til punkt og prikke. Skjoldete og jæ.....g! Har kun brukt naturlig sol, solarium eller ikkeno etterpå. 8)

Så det er kanskje ikke alle hudtyper som tar det like godt (jeg er normalt lys uten spesielt sensitiv hud), ikke vet jeg. Noen som har peil :klø:

Skrevet

Jeg har bestilt time til sånn spray jeg, men skal teste det på for sommeren først. Hater å sole meg.

Skrevet
Jeg ser noen her er fan av selvbruningskrem. Jeg fikk skrekken første gang jeg prøvde det. :o  Jeg kjøpte et kjent merke som skulle være bra, og smørte  godt ut. Jeg så ikke ut etterpå, enda jeg hadde fulgt bruksannvisning til punkt og prikke. Skjoldete og jæ.....g! Har kun brukt naturlig sol, solarium eller ikkeno etterpå.  8)

Så det er kanskje ikke alle hudtyper som tar det like godt (jeg er normalt lys uten spesielt sensitiv hud), ikke vet jeg. Noen som har peil  :klø:

Anbefaler alle å bruke St. Tropez selvbruningskrem. Jeg har testet den ut nå, og den er utrolig bra. Man blander den ut med bodylotion som følger med, alt etter hvor brun man vil bli. Jeg pleier alltid få noen skjolder med vanlige selvbruningskremer, men ikke med denne - den er utrolig bra! Ser ikke gul ut, heller (ikke kult å være påskegul :ler: ). Vet ikke om man får den i Norge, men den kan sikkert bestilles på nett. En trial-size pakke med bodyskrubb, bodylotion og bruningskrem har holdt til tre applikasjoner og kostet litt over hundre kroner - det var reklamen :oops: :wink:

Skrevet

-ida- skrev

Jeg har bestilt time til sånn spray jeg, men skal teste det på for sommeren først. Hater å sole meg.

Hørtes interesant ut. Jeg er og litt for rastløs til å gidde sole meg som regel. Er alt for mye annet å bruke tiden på :wink:

Skrevet

Hun jeg var forlover til for 14 dager siden, tok brun uten sol i hudpleiesalong. Ble først peelet over hele kroppen, før hun ble smurt inn med krem. Den første gangen ble hun litt skjoldete(ikke fryktelig, men litt) ,men fikk beskjed om at etter første dusj ville det jevne seg ut og etter den andre, ville det være helt jevnt, noe som stemte.

3 dager før bryllupet gjorde hun det en gang til og fikk en utrolig flott gyllen farve uten å se ut som om hun hadde solt seg masse.

Anbefaler dette for de som ikke vil ta solarium. Ikke er det spesielt dyrt heller.

Skrevet

Jeg skal også ta St. Tropez behandlign tre dager før i salong. Har prøvd det ut og det ble kjempe bra!

Skrevet
Jeg skal også ta St. Tropez behandlign tre dager før i salong. Har prøvd det ut og det ble kjempe bra!

Smittet det ikke av på klærne heller? Hvor tok du det, og hvor mye måtte du betale?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...