AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Jeg har gått arbeidsledig i 4 mnd etter nedskjæringer på siste jobb. Jeg har fått "lønn" av Nav i disse mnd. Har søkt på masse, masse jobber og har holdt Nav oppdatert hele tiden om hvilke jobber jeg har søkt og evt.intervjuer. Nå ser det endelig ut til å løsne. Men jeg må da ha 2 deltidsstillinger istedenfor en 100%. MEN: Meg og sambo er begge 30 år. og ønsker oss barn. Hvordan er det med ikke bare 1, men 2 nye jobber og graviditet? Har lyst å jobbe ihvertfall 6 mnd før vi prøver. Hvordan med Nav? Vil det bli problemer med de siden jeg har gått arbeidsledig og når jeg endelig får jobb, blir jeg gravid 6 mnd senere? Anonym poster: b2405df5f14a2e085918a487a973b6b9
Stinelin Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Såvidt jeg vet blir det ikke trøbbel med NAV, du får fødselspenger såfremt du har jobbet 6 av de 10 siste månedene før fødsel uansett. Min erfaring er at svangerskapet tar utrolig mye krefter og ikke minst fokus. Og ny jobb tar jo også mye krefter, og ihvertfall to nye på en gang. Med førstemann hadde jeg ikke klart det, rett og slett fordi jeg slet med å fokusere på noe som helst annet enn babyen, og at jeg var utrolig trøtt og kvalm. Denne gangen begynte jeg i ny jobb da jeg var 4mnd på vei,startet med liten stilling (40%) siden jeg har en ettåring hjemme. Det går veldig fint, både fordi jeg hadde passert den verste kvalmen og trøttheten, og at jeg jobber så lite. Nå er det bare deilig å komme seg ut på jobb, og jeg kunne nok fint hatt 60% om mannen kunne vært mer hjemme. Men for min egen del er jeg glad for å ikke ha større stilling, rett og slett fordi jeg blir så sliten. Konklusjonen min er at det høres krevende ut, men det kommer jo an på jobbene, svangerskapet og hvordan du tenker og får det.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Det går helt fint ifht NAV og utbetalinger. Det har ingenting å si hvor mange jobber du har, hvor lenge du har jobber i hver av de osv, så lenge du har tent penger minst 6 av de siste 10 mnd. Jeg var i lignende situasjon som deg da jeg ble gravid. Var 30 år og utsiktene for å få 100% fast jobb var ganske dårlige. Så jeg passet bare på at jeg tente ok før jeg ble gravid. Jeg jobbet faktisk 100% hele svangerskapet og fikk 50% fast rett før jeg gikk ut i permisjon. Så alt ordnet seg virkelig For meg var det i hvertfall uaktuelt å vente med barn til jeg hadde fått fast jobb, da jeg ikke ante hvor lang tid det ville ta. Om man vil ha eitpar-tre barn, så må man gjerne begynne å planlegge litt mer konkret etter at man har vippa 30 Anonym poster: 338d5984e7458560aa946952b36dea8b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Ja, jeg føler at vi er klare for barn.Må vel begynne snart om vi vil ha flere enn ett barn. Har hus som vi eier og han har fast 100% jobb. Jeg hadde også det men pga nedskjæringer, mistet jeg jobben. Jeg vil såklart jobbe så mye jeg kan og tjene det jeg kan, slik at jeg kan få utbetalt i permisjonen såpass at vi kan leve normalt. Så jeg tenker at dersom vi venter til desember eller noe med å prøve, så har jeg jo jobbet i over 12 mnd når jeg må i permisjon. Om jeg er frisk da, såklart. Anonym poster: b2405df5f14a2e085918a487a973b6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå