Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Farger håret mitt med norgesfavoritt farge lys kobber tror jeg den heter, men tar kun etterveksten. men må nærmer det seg jo vår og sommer så vil gjerne stripe håret hjemme. noen å ambefale som lysner slik at det blir bra striper, og kan jeg ta etterveksten og striping samme dag? etter hverandre ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn at du striper etterveksten etter du har farget den? Ja, det skal gå greit. Normalt hår tåler det, ettersom striping heller ikke er så hardt for håret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn at du striper etterveksten etter du har farget den? Ja, det skal gå greit. Normalt hår tåler det, ettersom striping heller ikke er så hardt for håret.

Hva baserer du det på? Striper er jo bleking og hjemmebleking er noe av det sterkeste man finner. De har 12 % vannstoff i det som frisører bare bruker i spesielle tilfeller. Så jo. Å drive med hjemmestriping sliter veldig på håret.

Anonym poster: 5929b70721537b8470a8f651fdbb2277

Skrevet

Hva baserer du det på? Striper er jo bleking og hjemmebleking er noe av det sterkeste man finner. De har 12 % vannstoff i det som frisører bare bruker i spesielle tilfeller. Så jo. Å drive med hjemmestriping sliter veldig på håret.

Anonym poster: 5929b70721537b8470a8f651fdbb2277

Alle kjemikalier man tar i håret sliter på håret, men det jeg mente er at det er lettere å gjøre noe galt med bleking i hele håret, enn å "bare" stripe det.

• Liker 1
Skrevet

IKKE GJØR DET. ødelagte nesten hele håret mitt.

Skrevet

IKKE GJØR DET. ødelagte nesten hele håret mitt.

Hvordan i all verden klarte du det?

Skrevet

jo du skjønner.. Hadde rødt hår før, etter et jævlig avfarging og derreter brun, ville jeg bli blond så jeg kjøpte to stripepakker på H&M, satte fargen inni, ende opp med ORANGE! så ville jeg ha det lysere.. du vil ikke vite hvordan det så ut da, så dagen etter i nød farget jeg det brunt, og tuppene var så slitte å stygge at jeg aldri har sett på maken !! Men nå etter 2 ganger med hårkur hver dag har det blitt bedre igjen :-)

Gjest Toppris
Skrevet (endret)

jo du skjønner.. Hadde rødt hår før, etter et jævlig avfarging og derreter brun, ville jeg bli blond så jeg kjøpte to stripepakker på H&M, satte fargen inni, ende opp med ORANGE! så ville jeg ha det lysere.. du vil ikke vite hvordan det så ut da, så dagen etter i nød farget jeg det brunt, og tuppene var så slitte å stygge at jeg aldri har sett på maken !! Men nå etter 2 ganger med hårkur hver dag har det blitt bedre igjen :-)

Men nå tror jeg ikke TS skal herje så mye med håret som det du har gjort. tror det går fint, jeg!

Edit: Anbefaler forresten Depend sin stripepakke :)

Endret av Toppris
  • Liker 3
Skrevet

en gang for lenge side bleket jeg håret mitt 12 ganger på 10dager, så jeg vet hva det vil si å ødelegge håret. det er flere år siden nå altså ;-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du kan stripe og farge samme dag. Frisørene gjør det gjerne omvendt av deg da, tar etterveksten først og legger striper i etterpå (i mitt hår iallefall, har mørkere ettervekst). Når jeg gjør det hjemme så striper jeg først, fordi jeg farger med en askeblond farge over stripene så det kan ta litt rødskjær dersom de blir for varme i fargen. Anbefaler i det hele tatt å ha en glansvask/minicolor klar i tilfelle stripene blir helt krise. Husk at man ikke bør farge med aske (som er blåbasert og følgelig anti-rødhet i håret) på helt hvitt hår da, det kan gi grønnskjær. Det brukes når stripene er rødlige/varme.

Jeg synes alle de sterkeste stripemidlene funker greit (både HM, Depend og Poly Blonde). Frisørene jeg går til pleier dog å bruke et mildt stripemiddel og heller ha det i mye lengre, men jeg har ikke hatt hell med det hjemme dessverre.

Stripene i mitt hår går gjennom mange nyanser med styggedom før de når platina, så når jeg bleker hjemme så må jeg gå for 100% platina og ikke ta ut blekemiddelet et sekund før, for da er det oransj eller gult. Så det blir ikke noe som heter "litt" lysere striper når jeg skal gjøre det selv.

Det sliter jo som bare det på håret, men grunnen til at striper liksom sliter litt mindre er vel at man bare sliter noen heldig utvalgte hårstrå imens resten av håret er så sunt som det var før striping. En annen fordel (om man skal bli helt blond) er at man kan kure håret mange ganger mellom hver striping.

Om du kan vente litt mellom striping og farging og ta noen kurer så er sikkert det det beste, men det faller ikke av om man farger samme dag.

En tur til frisøren er jo også ofte å anbefale, jeg har vært gjennom et par runder hjemme som har endt med grining og en tur til frisøren for å reparere uansett, før jeg fikk sånn halvveis roen på det. Men det er slett ikke umulig å få til et OK resultat hjemme, det kan bare være veldig vanskelig - spesielt om du har rød butikkfarge i håret. Det blir som oftest vesentlig bedre resultat hos frisør også, men noen ganger er man jo litt blakk da. Og så spørs det jo hvor nøye man er på det.

Anonym poster: fdae4c69ed28d8ce2afc62bc266614f5

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Farger håret mitt med norgesfavoritt farge lys kobber tror jeg den heter, men tar kun etterveksten. men må nærmer det seg jo vår og sommer så vil gjerne stripe håret hjemme. noen å ambefale som lysner slik at det blir bra striper, og kan jeg ta etterveksten og striping samme dag? etter hverandre ja

Du kan stripe det sammen dagen! Men du du kan aldri vite om hvordan fargen blir. Like spende vær gang hehe;) frisøren blander fargen akkurat sånn som er tilregna til deg og det får du ikke gjort med hjemme bleiking;)

Anonym poster: 254a5e70eb076bae742810cb36da5a86

AnonymBruker
Skrevet

Det mange gjør feil, dem tror de blir blond på 1 2 3, når man er mørk eller har farga hår.;)

AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring selv så skal man være litt forsiktig med hvor sterk bleiking du bruker. På butikken så får du 4-6 nyanser og 7-8 nyanser vis jeg ikke tar helt feil. Frisøren bruker ikke så sterk nyanse enn gang. Hadde abefalt å bruk svakeste bleikinga til å stripe, og så heller stripe å stripe det til du får den fargen du skal ha.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...