BrudenMarthe Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Vi har tenkt at vi bare vil feire med familien våres til middagen og utpå kvelden. Det tenker jeg på som bryllupsfesten. Men er det vanlig å be venner litt utpå kvelden? Jeg har ikke giftet meg før og jeg trenger litt tips. 3 venninner av meg skal være brudepiker + lillesøsteren min på 15. Min aller bestevenninne skal være forloveren min og min kommende ektemann skal ha sin kompis som forlover. Det er de vennene vi har regnet med. Hva gjør dere? Trenger litt tips
Dallandra Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Mulig jeg misforstår innlegget ditt, men du mener vel ikke at brudepiker og forlovere ikke skal få være med på middagen, men kanskje skal få komme på festen utpå kvelden? I tilfelle er det uhørt, de er en del av bryllupet og må få være med på alt. Er det andre venner dere ønsker å invitere på festen litt utpå kvelden så må jo det være greit, jeg tror faktisk at det ikke er direkte uvanlig å ha en mindre bryllupsmiddag (f.eks. på restaurant) og så en mer uformell fest på kvelden.
BrudenMarthe Skrevet 29. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2013 Da misforstår du. Jeg skriver jo at vi regner med brudepiker og forlovere? Familie + brudepiker + forlovere er jo med! Både vielse, middag og fest. Vi skal ha alt sammen i det lokalet vi skal være i. Så tror du det vil bli dumt at ANDRE venner av oss kommer utpå kvelden? Selvfølgelig, fortsatt med alle gjestene som er igjen.
super-ida Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Du kan jo be andre gjester til kaffen...... Jeg personlig vil ha alle på alt, altså middag og kaffe...jeg føler nemlig at bryllupet oregår under middagen, med taler, eventuelle sanger osv 1
BrudenMarthe Skrevet 29. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2013 Du kan jo be andre gjester til kaffen...... Jeg personlig vil ha alle på alt, altså middag og kaffe...jeg føler nemlig at bryllupet oregår under middagen, med taler, eventuelle sanger osv Okei Takk for innspill! Er kjekt å høre hva andre har tenkt, også. Har jo aldri giftet meg før, vettu
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Vi har valgt å ta med alle på hele festen. Dette fordi jeg har vært kaffegjest i to bryllup selv og synes det er litt ekkelt rett og slett. Mange som har kaffegjester, men ut fra egne opplevelser som kaffegjest har vi sagt at vi har med alle på alt. De som egentlig ville bli bedt til kaffe kommer nå til middag også. For det første føler man seg litt som B gjest. De to gangene vi har vært kaffegjester har vi først pyntet oss og møtt opp i kirken for så å reise å igjen. Av med finstasen, finne på noe annet noen timer. Går liksom bare å venter på å skulle avgårde igjen og på med finstasen på nytt. Den ene gangen var bryllupet lang unna. 40 mil fra her vi bor. Satt i campingvogna i regnvær å ventet mellom kirken og kaffen. For å si det slik så ble det en meget dyr kaffekopp... I dag hadde jeg nok høflig takket nei til bryllupet. I det andre bryllupet var ikke middagen ferdig til det tidspunktet vi skulle komme til og vi ble sittende mellom 30-45 min i gangen å vente. Den tiden virket veldig lang og man føler seg ikke så lur. Så jeg er sikkert litt sær, men har ikke "likt meg" som kaffegjest de to gangene jeg har vært det selv. Av den grunn velger jeg å ikke ha det i våres bryllup. Anonym poster: 2b935cfc0affa154590756c12209c32e
BrudenMarthe Skrevet 29. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2013 Vi har valgt å ta med alle på hele festen. Dette fordi jeg har vært kaffegjest i to bryllup selv og synes det er litt ekkelt rett og slett. Mange som har kaffegjester, men ut fra egne opplevelser som kaffegjest har vi sagt at vi har med alle på alt. De som egentlig ville bli bedt til kaffe kommer nå til middag også. For det første føler man seg litt som B gjest. De to gangene vi har vært kaffegjester har vi først pyntet oss og møtt opp i kirken for så å reise å igjen. Av med finstasen, finne på noe annet noen timer. Går liksom bare å venter på å skulle avgårde igjen og på med finstasen på nytt. Den ene gangen var bryllupet lang unna. 40 mil fra her vi bor. Satt i campingvogna i regnvær å ventet mellom kirken og kaffen. For å si det slik så ble det en meget dyr kaffekopp... I dag hadde jeg nok høflig takket nei til bryllupet. I det andre bryllupet var ikke middagen ferdig til det tidspunktet vi skulle komme til og vi ble sittende mellom 30-45 min i gangen å vente. Den tiden virket veldig lang og man føler seg ikke så lur. Så jeg er sikkert litt sær, men har ikke "likt meg" som kaffegjest de to gangene jeg har vært det selv. Av den grunn velger jeg å ikke ha det i våres bryllup. Anonym poster: 2b935cfc0affa154590756c12209c32e Oi.. Der var det noe å tenke på ja! Tror ikke vi tar med andre venner, enn brudepikene, og forlovere. Det er våres nærmeste venner, uansett Men, det er jo ett år til - mye kan forandres. Men etter jeg leste ditt innspill vet jeg nå at det ikke blir noen "B-gjester" da inviterer vi heller alle på en gang!
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Oi.. Der var det noe å tenke på ja! Tror ikke vi tar med andre venner, enn brudepikene, og forlovere. Det er våres nærmeste venner, uansett Men, det er jo ett år til - mye kan forandres. Men etter jeg leste ditt innspill vet jeg nå at det ikke blir noen "B-gjester" da inviterer vi heller alle på en gang! Folk er jo forskjellige, men det er slik jeg har følt det. Ærlig, rett fra levra;) vi var i alle fall helt enige her i huset at vi skulle ikke ha kaffegjester/B-gjester. For mange handler vel dette til syvende og sist om økonomi kanskje. Vi har redusert noen andre kostnader og prioritert å få med alle vi ønsker på hele festen. Vi går for en litt billigere middag, enkel men fin bordpynt- ikke dyre oppsatser, gjør alt vi kan selv, kjøper kjole fra finn.no eller jkdress. Har prioritert å ha med alle vennepar, 4-manns band og at alt under selve festen skal være gratis for gjestene. Anonym poster: 2b935cfc0affa154590756c12209c32e
Anglofil Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Alle våre gjester var med på alt, dvs at vi ikke hadde såkalte kaffegjester, våre gjester fikk være med på alt fra seremonien til middagen til festen. Jeg er selv ikke særlig begeistret for kaffegjester så for meg hadde det vært fullstendig unaturlig. Du vil nok raskt oppdage at noen ber noen til kaffen, andre velger ikke å ha det. Mvh Yvonne
Trollmortil3 Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 (endret) Vi har tenkt at vi bare vil feire med familien våres til middagen og utpå kvelden. Det tenker jeg på som bryllupsfesten. Men er det vanlig å be venner litt utpå kvelden? Jeg har ikke giftet meg før og jeg trenger litt tips. 3 venninner av meg skal være brudepiker + lillesøsteren min på 15. Min aller bestevenninne skal være forloveren min og min kommende ektemann skal ha sin kompis som forlover. Det er de vennene vi har regnet med. Hva gjør dere? Trenger litt tips Jeg har vært i bryllup der de hadde kun foreldre og forlovere og søsken til middag. Nå var jo forlvoerne også søsken til brudeparet. Og etterpå ble søskenbarn, tanter, onkler og venner invitert til kaffe og kaker. De hadde ikke fri bar, kun cognac eller baileys til kaffen, og resten kjøpte vi selv i baren. Jeg selv skal ha foreldre, søsken med barn, forlovere og ei god venninne til en bryllupsmiddag. Så tar vi en vennefest ei anna helg med koldtbord med drikke til maten. Så tar de med drikke for resten av kvelden selv. Endret 30. april 2013 av Trollmortil3
Trollmortil3 Skrevet 30. april 2013 #12 Skrevet 30. april 2013 Vi har valgt å ta med alle på hele festen. Dette fordi jeg har vært kaffegjest i to bryllup selv og synes det er litt ekkelt rett og slett. Mange som har kaffegjester, men ut fra egne opplevelser som kaffegjest har vi sagt at vi har med alle på alt. De som egentlig ville bli bedt til kaffe kommer nå til middag også. For det første føler man seg litt som B gjest. De to gangene vi har vært kaffegjester har vi først pyntet oss og møtt opp i kirken for så å reise å igjen. Av med finstasen, finne på noe annet noen timer. Går liksom bare å venter på å skulle avgårde igjen og på med finstasen på nytt. Den ene gangen var bryllupet lang unna. 40 mil fra her vi bor. Satt i campingvogna i regnvær å ventet mellom kirken og kaffen. For å si det slik så ble det en meget dyr kaffekopp... I dag hadde jeg nok høflig takket nei til bryllupet. I det andre bryllupet var ikke middagen ferdig til det tidspunktet vi skulle komme til og vi ble sittende mellom 30-45 min i gangen å vente. Den tiden virket veldig lang og man føler seg ikke så lur. Så jeg er sikkert litt sær, men har ikke "likt meg" som kaffegjest de to gangene jeg har vært det selv. Av den grunn velger jeg å ikke ha det i våres bryllup. Anonym poster: 2b935cfc0affa154590756c12209c32e Enig. Skulle jeg hatt et skikkelig bryllup, så hadde jeg bedt alle til middag. Men siden det hadde blitt et veldig stort bryllup, siden vi har ei stor slekt med tanter og søskenbarn og en del venner vi ønsker å be, så valgte vi å gjøre som vi gjorde. Middag etter vielsen med de nærmeste, og heller en vennefest. Så da blir ikke det bryllup med tanter, onkler og søskenbarn. Ville heller feire med venner, men en vennefest i etterkant istedet
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2013 Jeg har vært i bryllup der de hadde kun foreldre og forlovere og søsken til middag. Nå var jo forlvoerne også søsken til brudeparet. Og etterpå ble søskenbarn, tanter, onkler og venner invitert til kaffe og kaker. De hadde ikke fri bar, kun cognac eller baileys til kaffen, og resten kjøpte vi selv i baren. Jeg selv skal ha foreldre, søsken med barn, forlovere og ei god venninne til en bryllupsmiddag. Så tar vi en vennefest ei anna helg med koldtbord med drikke til maten. Så tar de med drikke for resten av kvelden selv. Okei, tusen takk for fint svar. Vi skal heller ha hele familien vi da Dette er fordi mannen kommer fra Bergen, og jeg fra Porsgrunn. Nå for tiden bor vi i Bergen, men skal flytte til Porsgrunn nærmere jul. Derfor tar vi alt på en gang Og derfor lurte jeg på om det var en idè at vennene våres kom utpå kvelden, når familien drar. Men jeg har jo fått mange gode svar her
Gjest Kiara! Skrevet 30. april 2013 #14 Skrevet 30. april 2013 Okei, tusen takk for fint svar. Vi skal heller ha hele familien vi da Dette er fordi mannen kommer fra Bergen, og jeg fra Porsgrunn. Nå for tiden bor vi i Bergen, men skal flytte til Porsgrunn nærmere jul. Derfor tar vi alt på en gang Og derfor lurte jeg på om det var en idè at vennene våres kom utpå kvelden, når familien drar. Men jeg har jo fått mange gode svar her Så gøy med Grenlandsbrud! Det er jeg også! (bor i Oslo riktignok men). Skal dere feire i grenland?
BrudenMarthe Skrevet 30. april 2013 Forfatter #15 Skrevet 30. april 2013 Så gøy med Grenlandsbrud! Det er jeg også! (bor i Oslo riktignok men). Skal dere feire i grenland? Ja Vi gifter oss i Eidanger kirke og feirer på Nedre Jønholt Gård Begge i Porsgrunn Hoho, ja verden er ikke stor du
Kicki_90 Skrevet 1. mai 2013 #16 Skrevet 1. mai 2013 Vi kommer til å invitere venner, tanter og onkler som bor innen en times kjøring til bryllupsfest/kaffe etter middagen. Det har litt ned budsjett og litt det at vi ikke ønsker en tradisjonell trerettersmiddag med masse taler. Kommer også til å servere litt mat utover kvelden. Vi hadde først satt et tak på 30 gjester, men fant ut at vi heller inviterer færre til middagen også inviterer alle vi vil, og noen som vi må, til selve festen etterpå. Da blir det både kake, snacks, kaffe, drikke og fest for de som kommer senere. Antallet som kommer til festen vil være like mange eller flere som blir invitert til middag. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #17 Skrevet 1. mai 2013 Har du tenkt at disse kaffegjestene dine skal måtte betale for drikke i baren? Anonym poster: 46b14b2a7da7fcf3a0ff7ed8634a6b62
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #18 Skrevet 1. mai 2013 Har du tenkt at disse kaffegjestene dine skal måtte betale for drikke i baren? Anonym poster: 46b14b2a7da7fcf3a0ff7ed8634a6b62 Nei..? De skal ikke det
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2013 #19 Skrevet 1. mai 2013 Nei..? De skal ikke det Nei vel. Jeg så bare i den andre tråden din at du skulle ha betalbar. Men kaffegjestene får gratis drikke? Anonym poster: 46b14b2a7da7fcf3a0ff7ed8634a6b62
BrudenMarthe Skrevet 1. mai 2013 Forfatter #20 Skrevet 1. mai 2013 (endret) Nei vel. Jeg så bare i den andre tråden din at du skulle ha betalbar. Men kaffegjestene får gratis drikke? Anonym poster: 46b14b2a7da7fcf3a0ff7ed8634a6b62 Vi har bestemt oss for at vi inviterer alle gjestene samtidig At det ikke blir noe kaffe gjester etterpå. Når gjestene begynner å dra så er det ferdig, liksom. Endret 1. mai 2013 av BrudenMarthe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå