Gå til innhold

hva synes dere om zumba?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om zumba? er 45 min med zumba 5 dager i uken god trening? noen som har gått ned i vekt med zumba? Er dette effektivt?

Anonym poster: 46371e3e4c0173e58548c594997a161f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hørt det skal være effektivt, og at det er gøy, men jeg har dessverre ikke prøvd det selv, enda.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var utrolig vanskelig, men dersom du har rytme og liker å danse, kan dette sikkert være effektivt. Ettersom trinnene var så vanskelige for meg, ble det også lite treningseffekt. Jeg vet om mange som elsker zumba og som har stort utbytte av det, så du burde gi det en sjanse :)

Anonym poster: 8daa5db96f0afcd228d02ebbc4f0f0ff

Skrevet

Har prøvd det et par ganger på treningssenter, men det var for lite intensivt for min del. Får høyere puls av hundelufting.. Men jeg er ikke spesielt rytmisk av meg, så kan vel hende at de som får til alle trinnene skikkelig får bedre effekt av det?

Gjest Elissima
Skrevet

Jeg elsker zumba! Men timene varierer veldig. Noen ganger har jeg gått ut av timen, fordi trinnene er for vanskelig. der jeg trener nå derimot får jeg til all koreografien. Samba for eksempel er kjempevanskelig, og er ikke for nybegynnere.

Jeg blir alltid sliten i beina av zumba, er sikkert fordi jeg tar litt av med ass shakinga da.. Man kan gå ned i vekt med zumba ja, men du burde jo trene litt styrke i tillegg.

Skrevet

Jeg har prøvd det, og treningsmessig er det effektivt om man står på! Ser jo at det er noen jenter bakerst i salen som gjør alle bevegelsene ganske halvhjerta, og da får man ikke så mye ut av det.. Jeg får ikke til alle bevegelsene helt riktig, men gjør i det minste noe som ligner, og med entusiasme så blir man jo sliten å får trent uansett om man gjør det helt riktig eller ikke :) Hvor gøy det er varierer jo da, men jeg syns det hjelper å trene til god musikk og en engasjert trener.

Jeg ble i hvert fall kjempesliten av det. Veldig god trening for ryggen og leggene.Men er nok forskjell på intensitet osv da.

Skrevet

For MEG er det ikke effektivt, jeg må ha hardere trening for at det skal være effektivt. Men jeg har hørt om flere som har hatt stor effekt av det da. Selv er dette noe jeg knapt får en svettedråpe av, det går rett og slett for "tregt" til at jeg blir klar av det. Mulig det har noe å gjøre med at jeg har danset en del tidligere, så jeg har rytme og tar koreografi rimelig kjapt.

AnonymBruker
Skrevet

hva med pilates da? har inntrykk av at det har vært litt oppskrytt? tusen takk for mange gode svar :laugh:

Anonym poster: 46371e3e4c0173e58548c594997a161f

Gjest Blubberella
Skrevet

Man får absolutt bedre effekt av zumba dersom man mestrer trinnene. Ellers blir man jo mest stående og fintrø og klø seg i hodet. Skal man trene mest zumba eller til og med utelukkende zumba, bør man variere timene. Det finnes zumbatimer med lett styrketrening også, og det synes jeg er veldig fin variasjon. Jeg trente hjemme med forskjellige DVDer (både kondis og styrkeprogram) og kjøpte meg tyngre vekter/manualer. Jeg mistet noen cm her og der men var ikke så flink å regulere kostholdet i tillegg...

Zumba er som all annen trening; den blir hva man gjør den til. Tar man skikkelig i og legger innsats i det får man god virkning, men hvis man bare traller seg gjennom timen på halv maskin eller hopper over halvparten av trinnene fordi man ikke får dem til, kan man liksågodt gå seg en liten tur. Angående vekttap står det på zumbaesken at man må regulere kostholdet i tillegg for å kunne forvente vekttap.

Skrevet (endret)

Jeg har trent en del yoga og syntes det var veldig god trening.

Edit:

Glemte å nevne at yoga ikke trener kondis, men styrke og smidighet.

Endret av Alice123
Gjest Blubberella
Skrevet

Pilates er ingen kondistrening, men gjort rett får man trent muskler man ikke visste man hadde :) I tillegg blir man mykere og føler seg bra etter gjennomført økt. Jeg synes yoga og pilates virker veldig positivt på psyken også.

Skrevet

Zumba er gøy! Og med rett nivå og ein god instruktør kan det vere effektiv trening, vertfall for meg. Men trur det bør kombineres med styrketrening

Pilates er for lenge sia eg har trent, men er blitt glad i yoga. Godt for styrke og smidighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...