AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Dette er litt komplisert, og jeg håper at dette gir mening, forsøker å forklare så godt jeg kan! Jeg og kjæresten © min har kranglet en del angående narkotikabruk (han bruker det ikke regelmessig, men har sagt at han en gang i livet ønsker å prøve psykadelika). Når vi har kranglet om det, og jeg sier at "vanlige folk driver ikke med narkotika som en hobby", har han sagt "flere vanlige og helt oppegående folk har prøvd narkotika" og nevnt folk jeg kjenner i fleng. Det viser seg da at dette stemmer, og at disse menneskene har prøvd narkotika. Så jeg spurte en venninne (D), som kjenner kjæresten (A) til bestevennnen (B) til kjæresten min ©, om hun (A) har noen mening om kjæresten (B) sitt forbruk av narkotika, om det er sant at han bruker det eller ikke. Jeg kjenner også (A), men prater sjeldent med henne, dessuten ville jeg bare høre om hun hadde sagt noe til (D), og ettersom (D) sa at hun ikke hadde nevnt noe, så gikk jeg utifra at det ikke var et tema - ergo at kjæresten min (A) ikke nødvendigvis hadde helt rett i sin påstand. Jeg vil bare klarifisere: jeg ba IKKE venninnen (D) min spørre om (A) om deres forhold til narkotika. Men noen dager senere sa venninnen min (D) at hun hadde spurt (A), som hadde sagt at (B) ikke brukte narkotika for tiden. Jeg hadde for lengst lagt fra meg disse tankene, ettersom jeg ikke hadde spurt henne (D) om å spørre (A), og gikk utifra at ettersom (A) ikke hadde nevnt noe om dette til (D) på noe tidspunkt tidligere, at det ikke var et problem/faktum. Nå i sted merka jeg at (A) har slettet meg fra alle sosiale medier, og jeg innser at hun (A) har strengt tatt ikke svart meg på noen sms siden mars. Det hele skjedde i slutten av mars/starten av april. Under en nylig diskusjon med kjæresten min kom det også frem (i følge kjæresten min) at "jeg" hadde "spurt" (A) om hvorfor hun lot kjæresten sin (B) ta dop og at jeg hadde "blandet meg inn" i forholdet deres; men det føler jeg overhodet ikke at jeg gjorde! Jeg blir skikkelig lei meg, jeg trodde vi var venner. Veit ikke hva jeg skal gjøre nå, hun (A) er skikkelig grei, og jeg vil ikke at hun skal være sur på meg. Hva mener dere? Blandet jeg meg? Hva bør jeg gjøre nå? Anonym poster: 927b61d4719a69f414fce6b96b0db692
Strixvaria Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 (endret) Dette var kronglete.. Hvis du har spurt henne hva hun mener om kjærestens narkotikabruk, så er det fullt mulig at hun har tolket det (også litt avhengig av måten du ordla deg på) til at du 'anklager' henne for å godta det, litt sånn 'hva synes du egentlig om det her, synes du det er GREIT liksom??'. Noen har jo tendenser til å tolke alt i verste mening, noen liker ikke å bli konfrontert, noen elsker drama, og noen misforstår. For meg høres det ut som om hun faktisk tok dette litt personlig, og at hun kanskje er sur fordi hun ikke hadde forventa en sånn 'reaksjon' fra deg angående narkotikabruken. Personlig har jeg lite til overs for folk som driver med narko, men det er nå meg. Det er samtidig en viss forskjell på det å prøve én gang eller to i ungdommen (mange prøver f.eks. hasj i forbindelse med russetida), og å begynne med psykedelisk som 'hobby' når man nærmer seg tredve. Endret 28. april 2013 av Strixvaria 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 TS her, beklager! La meg se om jeg kan skrive det litt "enklere": Aud og Arne krangler om Arnes narkotika-forbruk. Arne påpeker at mange oppegående mennesker "prøver" narkotika og nevner venner av både Aud og Arne, deriblant Bernt som er sammen med Bente. Bente er Auds venn, Bernt er Arnes venn. Aud spør Cecilie, som også er venn med Bente, om Bente har sagt noe om Bernts narkotikaforbruk (bare om hun har sagt noe om det, Aud spør ikke om Cecilie kan spør Bente for Aud). Cecilie sier at Bente ikke har sagt noe, Aud antar at det er fordi dette ikke egentlig forekommer, iallfall ikke i så stor grad som Arne fikk det til å virke som. Aud har ikke spurt, verken direkte eller indirekte, om Cecilie kan spør Bente for Aud. Noen dager senere sier Cecilie at hun spurte Bente om saken, og at Bente hadde sagt at Bernt for tiden ikke bruker narkotika. Aud har allerede gått videre fra saken, og legger seg ikke opp i dette. I en krangel senere mellom Aud og Arne sier Arne at Aud har "blandet seg inn" i Bente og Bernt sitt forhold. Nå finner Aud ut at Bente har slettet Aud fra samtlige sosiale medier og unngår kontakt. Anonym poster: 927b61d4719a69f414fce6b96b0db692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå