Gjest Nette Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Jeg er ei jente på 27 år. Har oppdaget at flere eldre menn (arbeidskollegaer, venner av venner osv.) faller for meg. Det er snakk om menn i alderen 40 - 50 år. Vi har ofte en veldig god tone, og jeg føler vi er på samme nivå - mentalt sett. Det er ofte menn som er moderne i væremåte (og klesstil), og ikke en eldre mann, om det gir noen mening. To av disse har allerede uttrykt at de har sterke følelser for meg. Jeg har lenge hatt veldig god kontakt med han ene, som er 15 år eldre enn meg, men har fortalt ham at alder er en hindring for meg. I det siste har følelsene for ham vært vanskelig å overse, og jeg er litt i tvil på hva jeg skal gjøre. Vil 15 års aldersforskjell (når jeg er i slutten av 20-årene) være oppskriften på problemer? Noen med erfaring?
Gjest Jente22 Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Hei, Jeg holdt en stund på med en som var 14 år eldre. For min del synes jeg ikke det var noe problem at vi var på ulike stadier i livet, og modenhet var ikke et problem. Det som ble et problem er andre. Ingen av mine venner ville noen gang akseptert han, fordi han var så mye eldre. Dette var uansett som de lå nærmere han i alder også. Man skal kanskje ikke bry seg om hva andre tenker, men man blir til slutt lei av å prøve å få det til å gå.
Djungelvrål Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Jeg er ei jente på 27 år. Har oppdaget at flere eldre menn (arbeidskollegaer, venner av venner osv.) faller for meg. Det er snakk om menn i alderen 40 - 50 år. Vi har ofte en veldig god tone, og jeg føler vi er på samme nivå - mentalt sett. Det er ofte menn som er moderne i væremåte (og klesstil), og ikke en eldre mann, om det gir noen mening. To av disse har allerede uttrykt at de har sterke følelser for meg. Jeg har lenge hatt veldig god kontakt med han ene, som er 15 år eldre enn meg, men har fortalt ham at alder er en hindring for meg. I det siste har følelsene for ham vært vanskelig å overse, og jeg er litt i tvil på hva jeg skal gjøre. Vil 15 års aldersforskjell (når jeg er i slutten av 20-årene) være oppskriften på problemer? Noen med erfaring? En mann på 40 er ikke en eldre mann. En eldre mann er en på 70. 1
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Utdyp? 15 år er for mye. Arbeidskollega eller venn av familien...
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 15 år er for mye. Arbeidskollega eller venn av familien... hvorfor er 15 år for mye når hun er 27 år? jeg er 19 og sammen med en på 28. har vært sammen i over 2 år. skal jeg bare gjøre det slutt med han da eller? fordi 9 år er for mye liksom? synes virkelig ikke 15 år er for stor aldersforskjell når hun er 27 og om de liker hverandre, så synes jeg hun skal gå for det ! Anonym poster: bb345c4da23d24a63f1b82c134be69b7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 hvorfor er 15 år for mye når hun er 27 år? jeg er 19 og sammen med en på 28. har vært sammen i over 2 år. skal jeg bare gjøre det slutt med han da eller? fordi 9 år er for mye liksom? synes virkelig ikke 15 år er for stor aldersforskjell når hun er 27 og om de liker hverandre, så synes jeg hun skal gå for det ! Anonym poster: bb345c4da23d24a63f1b82c134be69b7 Hvis du ikke ser forskjellen på 19-28 og 27-42, så burde du ikek være sammen emd en som er så gammel nei Anonym poster: badde0d9cbf3ff9b1aa4dbebf723bb66
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2013 #9 Skrevet 28. april 2013 hvorfor er 15 år for mye når hun er 27 år? jeg er 19 og sammen med en på 28. har vært sammen i over 2 år. skal jeg bare gjøre det slutt med han da eller? fordi 9 år er for mye liksom? synes virkelig ikke 15 år er for stor aldersforskjell når hun er 27 og om de liker hverandre, så synes jeg hun skal gå for det ! Anonym poster: bb345c4da23d24a63f1b82c134be69b7 Vel, men du er også 19 år.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #10 Skrevet 28. april 2013 Vel, men du er også 19 år. og hva er galt med det ? Anonym poster: bb345c4da23d24a63f1b82c134be69b7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #11 Skrevet 28. april 2013 Jeg synes egentlig ikke det er noe gale med det. Hvis dere treffer hverandre bra på de samme planene, hvorfor ikke. Jeg tror livene deres kan smelte sammen uten at femten års alderforskjell skulle være noe problem. Ikke når du selv er 27 og han 42. (19 og 28 derimot er noe humreverdig, men også en helt annen sak) Det eneste er kanskje omstendighetene deres. Har han en ekskone og et par barn f.eks? Det kan jo kanskje by på noen uroligheter. Utover det, ser jeg ikke hvorfor det ikke burde gå helt fint, så lenge dere to føler dere passer sammen. Anonym poster: 2f7fb29c636351813f7cea143120d7a6 1
Sweet77 Skrevet 28. april 2013 #12 Skrevet 28. april 2013 (endret) Jeg er ei jente på 27 år. Har oppdaget at flere eldre menn (arbeidskollegaer, venner av venner osv.) faller for meg. Det er snakk om menn i alderen 40 - 50 år. Vi har ofte en veldig god tone, og jeg føler vi er på samme nivå - mentalt sett. Det er ofte menn som er moderne i væremåte (og klesstil), og ikke en eldre mann, om det gir noen mening. To av disse har allerede uttrykt at de har sterke følelser for meg. Jeg har lenge hatt veldig god kontakt med han ene, som er 15 år eldre enn meg, men har fortalt ham at alder er en hindring for meg. I det siste har følelsene for ham vært vanskelig å overse, og jeg er litt i tvil på hva jeg skal gjøre. Vil 15 års aldersforskjell (når jeg er i slutten av 20-årene) være oppskriften på problemer? Noen med erfaring? Det er virkelig bra at du spør, for dette er ikke noe du kan avgjøre alene. Om du skulle mene at 15 års aldersforskjell er OK i dette tilfellet, så tar du feil. Det er det ikke DU som bestemmer, nemlig, men alle andre. Videre, når det gjelder oppskriften på problemer: Heller ikke her er det du som bestemmer. Hvis andre mener at dette er oppskriften på problemer, så ER det det - samme hvor lite problemer du mener deg å oppleve med det selv. Så det beste rådet jeg kan gi deg er å lage en avstemning over akseptabel aldersforskjell her på KG. Da finner du ganske fort ut hva som gjelder og går - og du slipper å gjøre den grusomme feilen det er å havne i et forhold med en mann som er f.eks 3 år for gammel. Endret 28. april 2013 av Flair 3
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2013 #13 Skrevet 29. april 2013 15 år er ikke så mye når du er 27 og han er 42. Men 15 år blir mye når du er 45 og han er 60.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2013 #14 Skrevet 29. april 2013 15 år er MEGET for mye sier min nyskilte venninne på 45. Han er i startgropa for pensjonstilværelse og ser etter bobil, mens hun fortsatt er fremmadstormende med karriere... Og alt der i mellom i årene før.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #15 Skrevet 29. april 2013 15 år er MEGET for mye sier min nyskilte venninne på 45. Han er i startgropa for pensjonstilværelse og ser etter bobil, mens hun fortsatt er fremmadstormende med karriere... Og alt der i mellom i årene før. Dette er jo et typisk eksempel på at de er milevis fra hverandre i hvor de er i livet. Det er ikke alle 60 åringer som ser etter bobil og er klar for pensjonisttilværelsen, og det er ikke alle 45 åringer som er fremadstormende i sin karriere. Det handler om å finne en som passer for deg, ikke hvilken alder han har. Om du TS er 27 og ønsker barn, mens han er 42 og ferdig med barn, da kan dere få et problem. Om dere begge er barnløse og ønsker barn er det noe helt annet. Jeg hadde en liten fling med en som var 18 år eldre enn meg, han var veltrent og ihvertfall ikke klar for å bli pensjonist (selv om han i teorien kunne blitt det om 6-7 år). Han var ikke av typen som sjekka konsekvent yngre damer, og gikk på byen, han var vel mer en livsnyter. Fantastisk mann, og jeg er lei meg ennå for at det ikke funket (det var absolutt ikke pga. aldersforskjellen). Jeg har også hatt fling med menn på min alder (40+/-), som var så satt og kjedelige at jeg ble gal. Skulle tro de var klare for pensjonisttilværelsen... Så, jeg mener at alder er bare ett tall. Trives du med fyren, og dere har samme ønsker og mål for framtiden så hadde jeg ihvertfall ikke tenkt meg om to ganger om jeg var deg TS! Anonym poster: 7b6fc4ea588d4d9bf4ef2ac2fe7e6a5e 2
Gjest Miss Skrevet 29. april 2013 #16 Skrevet 29. april 2013 Er du helt sikker på at de er frie og franke og ikke gjemmer en samboer/ kjæreste eller kone et sted der hjemme?
Sweet77 Skrevet 29. april 2013 #17 Skrevet 29. april 2013 (endret) Folk lager så forbannet masse problemer rundt ting. Er det ikke egentlig så enkelt: Liker dere dere sammen, så vær sammen så lenge det varer og er godt. Det er jo det alle andre gjør. De treffer en fyr, la oss ta tilfellet like gammel som seg selv omtrent, blir sammen, er stormende forelsket en stund, blir vant til hverandre, hverdagen tar over og etter hvert opplever de problemer i fleng - ja, det er HELT sant! Hele 50% av alle ekteskap havner i skilsmisse faktisk - både før og etter at "planene for framtiden" er iverksatt. Men dette visste dere jo. Men iiiingen sier noe her. Med mindre fyren har åpenbare psykopatiske eller negative personlighetstrekk, så holder man heeeelt kjeft. Til problemene kommer og man havner i den 50-prosenten som flytter fra hverandre - ja, da er det tid for trøst. Så hvorfor blande seg så mye ekstra når det er snakk om aldersforskjell. De oppdager det jo, som alle andre, selv, dersom det skulle bli problemer - enten de er aldersrelaterte eller ikke. I mellomtiden: Gjør som alle andre. Ta imot det livet tilbyr, nyt forelskelsen og det fine dere opplever. Det er mye fint en middelaldrende mann kan tilby som du ikke er i nærheten av å finne med en yngre en. Kanskje, kanskje opplever dere at det går over i problemer, som mange andre par opplever. Eller kanskje ikke. Jeg ville ikke bekymret meg så mye. Føles det bra, så ER det bra, så lenge det er det. Og etterpå har du noen fine minner om et forhold med en person som kanskje ga deg utrolig mye fint Endret 29. april 2013 av Flair 3
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2013 #18 Skrevet 29. april 2013 Er du helt sikker på at de er frie og franke og ikke gjemmer en samboer/ kjæreste eller kone et sted der hjemme? Godt spørsmål.
pressplay Skrevet 29. april 2013 #19 Skrevet 29. april 2013 (endret) Fatter ikke hvordan noen kan få "sterke følelser" for en kollega hvis man ikke omgåes sosialt utenom. At en mann i 40 årene finner en dame mellom 25 og 30 attraktiv er ikke akkurat noe bombe, men ofte er også hovedårsaken til at de finner de attraktiv nettopp fordi de er mellom 25-30, ikke fordi man er i samme livssituasjon eller på samme nivå mentalt sett. Disse gutta har begynt på runde 2 og da er det naturlig å søke etter damer som enda har ungdommen i behold og begynt å bli moden mentalt. Men fatter ikke hva damer i den alderen ser i menn mellom 40 og 50. Hadde jeg vært jente hadde jeg i hvertfall ikke giddet å være kjæreste med en som kanskje har tenåringsbarn og i en annen livssituasjon. Endret 29. april 2013 av pressplay
Gjest anonym Skrevet 29. april 2013 #20 Skrevet 29. april 2013 Enig med Flair. Man er ikke garantert noe som helst uansett om man er yngre , eldre eller jevnaldrende i et forhold. Et forhold kan ta slutt uansett! Og det med at det er en forskjell på når man er 27 og 42, og når hun er i 40-årene , og han 60, so what? Hun kjenner jo han da, det er ikke slik at hun våkner opp en dag og tenker : oi, nå er han alt for gammel for meg! Samme gjelder om dama er eldst. Man forelsker seg i personen, ikke alderen til personen! Men siden du ts virker så opptatt av alderen, luerer jeg på om du egentlig er interessert i han? Når jeg faller for noen, faller jeg for HAN , selv om han evt er endel yngre! ( liker en som er minst 12 år yngre enn meg )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå