AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Jeg har et barn på 2,5år. Faren til barnet mitt snudde veldig på flisa mens jeg gikk gravid, han viste sitt sanne jeg og etter mye jobbing med forholder måtte jeg gi opp. For noen dager siden fikk jeg vite at han har fått et barn til og det er også usikkert om han har ennå et barn i mellom det nye barnet og mitt med ei dame jeg ikke vet navnet på. Det er 3 barn med 3 forskjellige damer på godt under 3år. Jeg blir utrolig fortvilet. Det er greit at jeg ikke "eier han" og at jeg ikke kan bestemme hvordan han skal leve livet, men jeg tenker på barna. De har rett på å vite om hverandre mener jeg og spesielt mtp om de tilfeldigvis skulle møtt på hverandre i voksen alder. Nå vet jeg hvem det ene barnet er og det er kjempe fint, men det er et til og det er ikke mulig for meg å finne ut hvor barnet er osv. Og jeg er redd for at han fortsetter sånn og lager fler barn han gir faen i. Mitt barn har en del diagnoser og som jeg er usikker på "hvor kommer fra" og skulle likt å snakke med moren til det mellomste barnet for å høre hvordan ståa er der. Måtte blåse litt ut her. Dette er en utrolig forvirrende situasjon for meg Anonym poster: 1d69bad2e959eef8681e6f1db606932e
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 noen burde kastrere ham, helvete........................ i min lokalavis er det bilde og navn på foreldre, kanskje du kan google på nettet, hans navn og "født på .. " eller noe? Anonym poster: fb4d49dae93c64caeb6268c420bf42e7 2
frøkna Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Skjønner meg ikke helt på disse kvinnene som får barn med en mann de knapt kjenner? Eller i hvert fall har kjent en så kort periode.. Kan du ikke spørre han da? Evt spør moren til det ene barnet du vet om? Eller spør noen i hans familie om du har noe kontakt med dem. 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Ja noen burde virkelig kastrere han og jeg er millimeter fra å sette meg på neste fly for å si det sånn. Den mammaen til mellomste barnet har oppført far ukjent så det er ikke mulig for meg å finne hu i noe slags "register" selvom jeg skulle prøvd. Det er som å lete etter nål i høystake altså siden jeg ikke vet navnet hennes eller hvor hu bor. Vet bare at hu bor sør i norge. TS Anonym poster: 83ca3e850062968767f6118994a2f3fa
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Ja noen burde virkelig kastrere han og jeg er millimeter fra å sette meg på neste fly for å si det sånn. Den mammaen til mellomste barnet har oppført far ukjent så det er ikke mulig for meg å finne hu i noe slags "register" selvom jeg skulle prøvd. Det er som å lete etter nål i høystake altså siden jeg ikke vet navnet hennes eller hvor hu bor. Vet bare at hu bor sør i norge. TS Anonym poster: 83ca3e850062968767f6118994a2f3fa Hvordan vet du at hun har ført opp far ukjent? Eller, hvordan kjenner du til henne i det hele tatt? Om du har fått en liten ledetråd, kanskje du får flere fra samme sted, tenkte jeg. Anonym poster: fb4d49dae93c64caeb6268c420bf42e7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Skjønner meg ikke helt på disse kvinnene som får barn med en mann de knapt kjenner? Eller i hvert fall har kjent en så kort periode.. Kan du ikke spørre han da? Evt spør moren til det ene barnet du vet om? Eller spør noen i hans familie om du har noe kontakt med dem. Jeg ønsker ikke å ta den diskusjonen om hva som er rett og galt når det kommer til å få barn. Jeg fikk barn med en mann jeg ikke hadde vært sammen med så alt for lenge, det var ikke planlagt, men barnet lever og det er sånn det er!! Jeg har ingen kontakt med bf eller hans familie og får ikke tak i noen av de heller. De har tatt totalt avstand hele veien og jeg har jobbet hardt for at de skulle bli kjent, men til ingen nytte. Moren til det ene barnet har fortalt meg alt hu vet, mer har ikke barnefaren fortalt hu. Barnefar er ikke god i huet (obviously) og vil bli mildt sagt fly forbanna om jeg prøver å spørre han ut om dette. Jeg har jo ikke krav på informasjon. TS Anonym poster: 83ca3e850062968767f6118994a2f3fa 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Hvordan vet du at hun har ført opp far ukjent? Eller, hvordan kjenner du til henne i det hele tatt? Om du har fått en liten ledetråd, kanskje du får flere fra samme sted, tenkte jeg. Anonym poster: fb4d49dae93c64caeb6268c420bf42e7 Jeg vet det fordi mor til yngste har fortalt meg det (info til henne fra bf). Jeg får vel ikke den informasjonen fra nav heller om jeg skulle prøvd (hvis det ikke var tilfelle at far ikke er registrert). TS Anonym poster: 83ca3e850062968767f6118994a2f3fa
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Jeg vet det fordi mor til yngste har fortalt meg det (info til henne fra bf). Jeg får vel ikke den informasjonen fra nav heller om jeg skulle prøvd (hvis det ikke var tilfelle at far ikke er registrert). TS Anonym poster: 83ca3e850062968767f6118994a2f3fa Hm, jeg skjønner, om hun har satt opp far ukjent er det nok liiiiten sjanse for å få tak i henne om du ikke har navn eller noe.. Dessverre. For en kødd av en fyr.. Anonym poster: fb4d49dae93c64caeb6268c420bf42e7
frøkna Skrevet 28. april 2013 #9 Skrevet 28. april 2013 Bare vær ærlig med barnet ditt om dette når det blir gammelt nok. Er ikke så mye du får gjort. Har den ukjente barnemoren satt opp ukjent far så vil hun nok ikke ha noe kontakt med verken han eller familien hans.. Det er faktisk ganske sjeldent å gjøre siden hun ikke kan kreve barnebidrag av han da, så hun vil nok virkelig ikke ha noe å gjøre med han. Lykke til TS!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #10 Skrevet 28. april 2013 Bare vær ærlig med barnet ditt om dette når det blir gammelt nok. Er ikke så mye du får gjort. Har den ukjente barnemoren satt opp ukjent far så vil hun nok ikke ha noe kontakt med verken han eller familien hans.. Det er faktisk ganske sjeldent å gjøre siden hun ikke kan kreve barnebidrag av han da, så hun vil nok virkelig ikke ha noe å gjøre med han. Lykke til TS! Jeg forstår hu godt jeg for mannen er ikke god. Vil ikke ha noe med han å gjøre jeg heller, men føler det hadde vært feil å si ukjent far når han ikke er ukjent. Det er jo av hensyn til barnet. Barnebidrag får man ikke av han uansett for å si det sånn. Jg har selvfølgelig tenkt å være ærlig mot barnet mitt om dette. Det er ikke en enkel sak da for per dags dato vet vi ikke hvor langt han vil utvikle seg mentalt for han har litt ekstra utfordringer her i livet. Jeg håper inderlig at bf kan ta til vettet og fortelle hvem denne dama er sånn at barna i det minste kan få vite om hverandre. TS Anonym poster: 83ca3e850062968767f6118994a2f3fa
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2013 #11 Skrevet 29. april 2013 Hvorfor i all verden bruker du energi på å prøve å oppdra andre mennesker etter din mening om hvordan ting burde vært?? Det er da ikke opp til deg om andre kvinner velger å få barn med samme idioten som du har. Ei heller gitt at folk er søsken annet enn i hodet ditt.. Man er ikke nødvendigvis slekt selv om man deler gener. Legg det fra deg og konsentrer deg om ditt eget liv og din unge.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #12 Skrevet 29. april 2013 Desperate kvinnfolk som får barn så de slipper å jobbe. Da får de fullt opp bankkontoen sin av NAV. Anonym poster: a5e638e0dde650cdce525360fbb771cc 1
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2013 #13 Skrevet 29. april 2013 Hva i helvete er det med kvinner som får barn med en fyr de ikke har kjent så veldig lenge og vet nada om, lurer jeg på.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #14 Skrevet 29. april 2013 Hvorfor i all verden bruker du energi på å prøve å oppdra andre mennesker etter din mening om hvordan ting burde vært?? Det er da ikke opp til deg om andre kvinner velger å få barn med samme idioten som du har. Ei heller gitt at folk er søsken annet enn i hodet ditt.. Man er ikke nødvendigvis slekt selv om man deler gener. Legg det fra deg og konsentrer deg om ditt eget liv og din unge. Herregud hva feiler det deg? Hadde du syns det var gøy om du i voksen alder fant ut at du hadde haugevis av halvsøsken spredd utover kloden fordi din biologiske far ikke klarte å holde den inni buksa? Og hva er det med dere som skal kommentere "at damer får barn med menn de ikke kjenner" osv. Vet dere hvor lenge jeg var sammen med bf kanskje? Hvis dere ikke har fått det med dere så er jeg mor til hans ELDSTE barn. Og det er vel ingenting å gjøre med det nå. Barnet mitt lever, jeg er ikke gravid i første trimester. Nesten overrasket over at ingen har bedt meg ta abort her inne, det er jo tydeligvis løsningen på alle problemer her på KG. Anonym poster: 83ca3e850062968767f6118994a2f3fa 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #15 Skrevet 29. april 2013 Dette høres ut som en lei situasjon, TS. Det høres ut som om du har god grunn til å være oppgitt. Tenkte jeg skulle komme med noen faktaopplysninger ettersom jeg jobber i depotarkiv, der vi lagrer farsskapsopplysninger og helseopplysninger. Dersom den siste barnemoren ikke hadde oppført far som ukjent, vil det uansett være åtti års klausul på slike opplysninger. Det betyr at dersom opplysningene eksisterer i et offentlig arkiv, vil du sannsynligvis aldri få tak i dem derfra, med mindre du venter til åtti år har gått. Jeg skjønner at du har lyst til å få greie på det siste barnet, spesielt med tanke på helseopplysninger, men jeg tror dessverre at du må appellere til barnefars samvittighet her, eventuelt felles bekjente som kan vite noe. Jeg håper du og moren til det yngste barnet klarer å finne støtte i hverandre! Anonym poster: f0d58baf952aeeb38b39e5c336b9da43 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #16 Skrevet 29. april 2013 Jeg har 10 halvsøsken jeg vet om, Gud veit hvor mange jeg egentlig har... Far min dro da jeg var få måneder gammel, han hadde gjort ei annen gravid. Slik har det fortsatt, han flykter fra problemene, og "begynner på nytt", men jeg tror at han egentlig forsøker å rømme fra seg selv, noe som jo er vanskelig.... Disse 12 har mange ulike mødre, han har 2 med noen. For meg er det en bekreftelse på at han må ha et stort problem, og oppi alt forsøker jeg å trøste meg med at vi er mange som deler hans skjebne. For meg føltes det litt lettere faktisk, da jeg fant ut at vi var så mange. Følte lenge at jeg var lite verdt, siden min egen far hadde reist, uten og ønske mer kontakt med meg. Jeg har ikke møtt noen av mine halvsøsken, noen er jeg "venn" med på facebook. Far min har jeg ingen kontakt med. Anonym poster: cb8e18f92c5bd2d5f912bcce00d1a0a3
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2013 #17 Skrevet 30. april 2013 Jeg vet ikke annet at dette ikke er så unikt. Akkurat nå i farten vet jge om 2 damer som hver har fem barn med tre forskjellige menn begge. De er begge såvidt over 30 år. Vet også om en dame med 3 barn som alle har en diagnose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå