AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Hei, jeg har et problem. Blir ofte sjenert og litt "stiv" med folk jeg ikke kjenner så godt. Med venner har jeg ingen problem med å le, tulle og snakke. Men når jeg er sammen med andre, greier jeg det bare ikke alltid. Er med på en "forening", og jeg blir alltid still, høflig, og blir ofte sittende å høre på andre sitter og snakker. Blir nok da oppfattet som kjedelig, noe jeg slett ikke er. Tenker ofte på hva jeg skal si, og dermed blir det hørende tilgjort ut. Vet at dette er vanlig, og er kalt sjenerthet, men hva kan jeg gjøre, hadde vært så greit å gått på noe kurs av noe slag, men vet ikke om det finnes... Anonym poster: dab3a7c0f67a40ae4954256f138572b4
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Fake it, till you make it. Jeg har vært i samme situasjon, og det var det enese som fungerte. Bare hopp i det!
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Jeg var i samme situasjon som deg tidligere. Kom til et punkt der jeg fant ut at jeg måtte tvinge meg selv til å bli mer sosial. Begynte først å prøve på fest (syntes det var lettere når jeg var beruset). Prøvde å småsnakke litt med folk som jeg ikke kjente så godt. Ble ofte kleint i starten, men det kom seg etterhvert som jeg ble varm i trøyen. Fant ut at jeg måtte tørre å gå ut av komfortsonen min og by på meg selv for å få litt fart på samtalene. Nå synes jeg det er kjempekjekt å treffe nye folk, og jeg går gjerne på fester der jeg ikke kjenner noen bare for å øve meg på å være sosial. Øvelse gjør mester, du må bare tvinge deg selv til å prøve. Vet ikke om det er nød hjelp i dette, men var i ihvertfall sånn jeg begynte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå