AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Har flyttet fra x i romjulen, baby var bare 6 mnd. Jeg orket ikke hans partyliv lenger, og etter å ha ropt ulv i flere år, så gikk jeg. Men etter det ble slutt så har han blitt så OND, da mener han gjør ALT for å være jævlig mot meg :-( Han har plutselig begynt å eksponere seg veldig både på FB og Instagram, noe han aldri var opptatt av før. Legger ut hvor aktivt og morsomt liv han har hele tiden.( Jeg har han ikke som venn, på noen av stedene) Men hører forlk snakker. Mens jeg har ungen 100% så drar han på syden turer osv, Han gjør virlkelig det han kan for å gjøre livet surt for meg, hvorfor vil noen noe så vondt hele tiden? Jeg er moren til hans barn!! Har hele tiden prøvd å holde en rolig tone mellom oss, men han har brukt ALT han kan mot meg, alt vi har snakket om i fortrolighet bruker han mot meg i et eller annet sammenheng..:-( Jeg er så sliten av dette, og det river meg i fillebiter. Har et lite nettverk og lite hjelp med barnet, sitter alltid hjemme. Trener litt på dagen, men det er ikke noe kontakt der med andre. Har noen venninner, men alle har liksom nok med seg. Det jeg ikke skjønner er hvorfor har han blitt en sånn djevel? Har virkelig BARE vært god mot han i alle år, også får jeg dette nå?? :grine: Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Du trenger vel bare litt mer sosial omgang og andre ting å tenke på. Anonym poster: 3028936d971eeafbcf767dce48dd8850 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Slett han fra både instagram og facebook. Du har barnets kjærlighet, til syvende og sist er dette det viktigste. Men slutt med selvpining og slett han NÅ. Anonym poster: 7b8b08f1b8aeed0f243c0c8e1d5e1354 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Du trenger vel bare litt mer sosial omgang og andre ting å tenke på. Anonym poster: 3028936d971eeafbcf767dce48dd8850 Jeg kan jo ikke finne på noe, Har ungen 100%, han har noen timer bare i uken. Jeg er så inne stengt, og bare gråter hele tiden, vil ikke gå inn i noen ordentlig depresjon, for det er så slitsomt... og vanskelig å komme opp igjen Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863
frøkna Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Huff, hvorfor har ikke han noe omsorg for barnet? Har dere ellers lik null kontakt da? Jeg tror ikke han er mer aktiv på sosiale nettverk for å irritere deg, er nok bare han som har fått mye mer tid til sosial liv (spesielt siden han ikke tar ansvar for barnet deres..) Lykke til videre, du må nesten prøve å bare ignorere oppførselen hans. Jeg er redd det ikke vil hjelpe å snakke med han om det. Det er muligens bare å kaste bensin på bålet eller så bare avfeier han det. 3
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Har slettet han for LENGE siden, har også sagt til kjente at de ikke må fortelle meg noe om han. MEn det dukker jo alltid opp noe, Har til og med slettet ALLE hans venner , så jeg ikke får noe info den veien heller. Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Fordi ungen er for liten, og jeg ammer enda. Og det ikker anbefalt at barn under 3 år er borte om nettene fra hove omsorgs personen. Vi har OVERHODET ingen kontakt, annet enn når han henter ungen. Jeg angrer ikke på at jeg gikk, men at han ikke bryr seg om hverken meg eller barnet er vondt. Men å legge ut bilder om at skal hente og gleder seg og legge ut bilder av ungen når han har det, det gjør han. enda vi har blitt enige om å ikke legge ut bilder av barnet. Jeg er så lei meg, han ødela alt, og nå fortsetter han.... :grine: Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863
Elizia Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Her gikk jeg og barnefaren fra hverandre da minsten var 1.5 år. Og vi har helt siden da hatt den ordningen at han har barna annenhver helg og hver onsdag til torsdag. Kjenner også noen der de fra barnet var ca 1 år har delt 50/50. Det er selvsagt ikke ideelt, men med en gang du har avvent barnet fra ammningen, bør dere ha en annen samværsordning enn i dag. Exen din hørs umoden ut, men han er sikkert ikke så gammel antar jeg, og lever livet så lenge han ikke "må" ha barnet. Du trenger også fritid for å slappe av og få nye krefter til å være en god mamma. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #9 Skrevet 28. april 2013 Det her hører ikke ut som en mann som bør få tredd omsorg for et lite barn nedover hodet, først får han vokse opp selv. Det at han legger ut info om at han gleder seg til å hente barnet etc. kan være fordi han har dårlig samvittighet, prøver å vise at han er en god far etc. (et bra tegn, for så vidt) Men blås i han, han får komme og ta mer ansvar etter hvert når han blir mer klar for det. Fokuser på deg selv og barnet. Jeg synes det høres ut som du trenger hjelp, og da mener jeg praktisk hjelp i hverdagen. Går det ikke an å avtale noe timer innimellom med noen besteforeldre, venninner el. som kan passe barnet litt for deg? Du trenger litt tid for deg selv også, litt pusterom, det gjør underverker. Er det noen trillegrupper, barselgrupper el. du kan bli med i? Hva med å ta en tur til byen, kjøpesenter el, ta med vogna, treff folk, få noe annet å gjøre enn å sitte hjemme og tenke på han! Våren nærmer seg, kom deg ut og finn på noe for deg selv og barnet. Les en spennende bok. Uansett, klapp på skulderen for at du tar ansvar for barnet ditt. Anonym poster: a5780ab4896d4482d9908c2408f4545a
makkapakka Skrevet 28. april 2013 #10 Skrevet 28. april 2013 Har flyttet fra x i romjulen, baby var bare 6 mnd. Jeg orket ikke hans partyliv lenger, og etter å ha ropt ulv i flere år, så gikk jeg. Men etter det ble slutt så har han blitt så OND, da mener han gjør ALT for å være jævlig mot meg :-( Han har plutselig begynt å eksponere seg veldig både på FB og Instagram, noe han aldri var opptatt av før. Legger ut hvor aktivt og morsomt liv han har hele tiden.( Jeg har han ikke som venn, på noen av stedene) Men hører forlk snakker. Mens jeg har ungen 100% så drar han på syden turer osv, Han gjør virlkelig det han kan for å gjøre livet surt for meg, hvorfor vil noen noe så vondt hele tiden? Jeg er moren til hans barn!! Har hele tiden prøvd å holde en rolig tone mellom oss, men han har brukt ALT han kan mot meg, alt vi har snakket om i fortrolighet bruker han mot meg i et eller annet sammenheng..:-( Jeg er så sliten av dette, og det river meg i fillebiter. Har et lite nettverk og lite hjelp med barnet, sitter alltid hjemme. Trener litt på dagen, men det er ikke noe kontakt der med andre. Har noen venninner, men alle har liksom nok med seg. Det jeg ikke skjønner er hvorfor har han blitt en sånn djevel? Har virkelig BARE vært god mot han i alle år, også får jeg dette nå?? :grine: Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863 Det ser ut som om det er han som har det jævli, siden han har rota til livet sitt, ikke klarer å ta ansvar for familie, og heller ikke seg selv. Du burde være sjeleglad at han "frika" ut etter at det ble slutt. Tenk om han heller hadde vært en ordentlig person som gjorde det slutt med deg, da hadde du hatt grunn til å gråte hver dag. Så ta deg sammen jente, du har tatt ansvar for et lite nydelig liv og gjør det på en god måte. Faren er bare en jævla dust som du var klok nok til å kaste ut! 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #11 Skrevet 29. april 2013 Han er ikke ond mot deg, det må du slutte å tro. Han gjør ikke dette for å være ond, han gjør det fordi han er en partyløve. Det var han da du møtte han, og det er han fortsatt. At han ikke endrer seg er umodent og dumt av han, men det er hans liv og han må leve som han gjør. At du tror han gjør dette for å være ond mot deg, gjør at jeg mistenker at du allerede har en ordentlig depresjon og ikke tenker helt klart... Du må komme deg til behandling eller i hvert fall utredning. Og du kan ha barnevakt om natten de første tre år, så lenge det er noen barnet føler seg trygg med. Det er tross alt viktig for barnet å ha en mor som har det bra med seg selv også. Anonym poster: edb97bacc4024aa9422cbdb6da79578d 7
Kamikatze Skrevet 29. april 2013 #12 Skrevet 29. april 2013 (endret) Enig med folk lenger opp her. Hiv deg på alle aktiviteter som kan få deg og småtten ut i verden. Enten det er babykino eller svømmehall. Du trenger å komme deg ut og få sosial kontakt med andre mennesker. Kom deg over at han ikke sitter og sturer etter at du dumpet ham. At han ikke gullforgyller den som dumpet ham og lever sitt liv, uten å grine og deppe, kan du ikke bebreide ham. At en partyløve ikke er den perfekte familiefar ligger vel i kortene. Du kan ikke forandre ham, kun måten du forholder deg til ham på. Gjør det beste utav det, og forhold deg til virkeligheten, ikke hva du synes han burde og ikke. Gå på nett og søk etter billige restreiser til småbarnvennlige reisemål. Endret 29. april 2013 av Kamikatze 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #13 Skrevet 29. april 2013 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har ingen som kan passe ungen, hvordan skal jeg da gjøre ting? Familien hans har ikke kontaktet meg siden det ble slutt, de hadde jo hatt muligheter, men noe har blitt sagt... Mine venner har sine familier og familien sin familie, ingen spør om de han ta ungen.. Og jeg syn det er vanskelig å spørre også. Og om noen har ungen, så har jeg jo ikke noen å være sammen med. Folk bryr seg generelt lite om hverandre, har jeg merket i denne tiden...:-( Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #14 Skrevet 29. april 2013 Det her hører ikke ut som en mann som bør få tredd omsorg for et lite barn nedover hodet, først får han vokse opp selv. Det at han legger ut info om at han gleder seg til å hente barnet etc. kan være fordi han har dårlig samvittighet, prøver å vise at han er en god far etc. (et bra tegn, for så vidt) Men blås i han, han får komme og ta mer ansvar etter hvert når han blir mer klar for det. Fokuser på deg selv og barnet. Jeg synes det høres ut som du trenger hjelp, og da mener jeg praktisk hjelp i hverdagen. Går det ikke an å avtale noe timer innimellom med noen besteforeldre, venninner el. som kan passe barnet litt for deg? Du trenger litt tid for deg selv også, litt pusterom, det gjør underverker. Er det noen trillegrupper, barselgrupper el. du kan bli med i? Hva med å ta en tur til byen, kjøpesenter el, ta med vogna, treff folk, få noe annet å gjøre enn å sitte hjemme og tenke på han! Våren nærmer seg, kom deg ut og finn på noe for deg selv og barnet. Les en spennende bok. Uansett, klapp på skulderen for at du tar ansvar for barnet ditt. Anonym poster: a5780ab4896d4482d9908c2408f4545a Tusen takk for gode ord :-) Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863
Nettinettet Skrevet 29. april 2013 #15 Skrevet 29. april 2013 (endret) Det ser ut som om det er han som har det jævli, siden han har rota til livet sitt, ikke klarer å ta ansvar for familie, og heller ikke seg selv. Du burde være sjeleglad at han "frika" ut etter at det ble slutt. Tenk om han heller hadde vært en ordentlig person som gjorde det slutt med deg, da hadde du hatt grunn til å gråte hver dag. Så ta deg sammen jente, du har tatt ansvar for et lite nydelig liv og gjør det på en god måte. Faren er bare en jævla dust som du var klok nok til å kaste ut! Jeg må si meg enig med dette! At han nå lever livet og roper ut om hvor gøy han har det viser bare egentlig hvor vondt han har det. Du har ansvar for ditt liv, og du må slutte å påta deg offerollen i dette. Det ødelegger bare for deg. Selvfølgelig kan du ha barnevakt slik at du kommer deg ut noen timer utenom når han har ungen deres! Benytt deg av barnepassen på treningssenteret også på ettermiddagen så får du vært ende litt mer sosial. Ta kontakt med helsestasjonen og hør om de kan spleise deg med noen andre alenemødre. Barnevernet kan også hjelpe med å skaffe avlastningshjem for deg, hvis du ikke har familie og venner som kan passe. Men nå har jo han ungen annenhver helg så da har du jo egentlig fritid uansett. Han gjør ikke dette mot DEG han gjør dette mot seg selv og ungen deres og du må ta ansvar for deg selv og gjøre det du kan for at du skal ha det bra med barnet deres. Du valgte å gå, nå må du fortsette livet ditt. Og bare la folk fortelle deg hva han holder på med, hev hodet ditt jente og bli voksen! Endret 29. april 2013 av Nettinettet
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #16 Skrevet 29. april 2013 Enig med folk lenger opp her. Hiv deg på alle aktiviteter som kan få deg og småtten ut i verden. Enten det er babykino eller svømmehall. Du trenger å komme deg ut og få sosial kontakt med andre mennesker. Kom deg over at han ikke sitter og sturer etter at du dumpet ham. At han ikke gullforgyller den som dumpet ham og lever sitt liv, uten å grine og deppe, kan du ikke bebreide ham. At en partyløve ikke er den perfekte familiefar ligger vel i kortene. Du kan ikke forandre ham, kun måten du forholder deg til ham på. Gjør det beste utav det, og forhold deg til virkeligheten, ikke hva du synes han burde og ikke. Gå på nett og søk etter billige restreiser til småbarnvennlige reisemål. Du har så rett, så rett :-) Bare lettere sagt enne gjort, jeg vet jo hv a som må gjøres, bare ikke helt hvordan jeg skal få det til... Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #17 Skrevet 29. april 2013 Jeg må si meg enig med dette! At han nå lever livet og roper ut om hvor gøy han har det viser bare egentlig hvor vondt han har det. Du har ansvar for ditt liv, og du må slutte å påta deg offerollen i dette. Det ødelegger bare for deg. Selvfølgelig kan du ha barnevakt slik at du kommer deg ut noen timer utenom når han har ungen deres! Benytt deg av barnepassen på treningssenteret også på ettermiddagen så får du vært ende litt mer sosial. Ta kontakt med helsestasjonen og hør om de kan spleise deg med noen andre alenemødre. Barnevernet kan også hjelpe med å skaffe avlastningshjem for deg, hvis du ikke har familie og venner som kan passe. Men nå har jo han ungen annenhver helg så da har du jo egentlig fritid uansett. Han gjør ikke dette mot DEG han gjør dette mot seg selv og ungen deres og du må ta ansvar for deg selv og gjøre det du kan for at du skal ha det bra med barnet deres. Du valgte å gå, nå må du fortsette livet ditt. Og bare la folk fortelle deg hva han holder på med, hev hodet ditt jente og bli voksen! Han har ikke ungen annenhver helg han.. Men takk for "kjeft" trengte det ;-) Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863
Gjest MamaQuilla Skrevet 29. april 2013 #18 Skrevet 29. april 2013 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har ingen som kan passe ungen, hvordan skal jeg da gjøre ting? Familien hans har ikke kontaktet meg siden det ble slutt, de hadde jo hatt muligheter, men noe har blitt sagt... Mine venner har sine familier og familien sin familie, ingen spør om de han ta ungen.. Og jeg syn det er vanskelig å spørre også. Og om noen har ungen, så har jeg jo ikke noen å være sammen med. Folk bryr seg generelt lite om hverandre, har jeg merket i denne tiden...:-( Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863 Det må da gå an å få tak i barnevakt der du bor?
Kamikatze Skrevet 29. april 2013 #19 Skrevet 29. april 2013 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863' timestamp=1367219073' post='12609027]Folk bryr seg generelt lite om hverandre, har jeg merket i denne tiden...:-( Velkommen til livsvisdommen... Kan du få barnepass, så hiv deg på. Inntil du får det, bør du prøve å ha lyst til å tilbringe tid sammen med barnet ditt. For hvis du tenker for mye på at du aldri kommer deg bort, så sender du deg selv ned i tankehelvetet. Prøv å se det positive i din situasjon, og som tidligere nevnt: Prøv å gjøre sameksistensen så lystbetont som mulig, med de midler du har.
Nettinettet Skrevet 29. april 2013 #20 Skrevet 29. april 2013 Han har ikke ungen annenhver helg han.. Men takk for "kjeft" trengte det ;-) Anonym poster: 58302e0ba1c1b922c3e110f7a70f7863 Bare hyggelig, noen ganger er det litt kjeft man trenger.. hehe Jeg vet nemlig akkurat hva du går gjennom, og jeg kastet bort så mye tid på å irritere meg over eksen og oppførselen hans mens jeg syntes synd på meg selv som var "låst inne" med hans unge i en by jeg ikke kjente noen. Jeg tror nok kanskje at en liten del av deg håpet at han nå ville endre seg og da blir man så skuffa når hans liv rett og slett ble enklere av at du flyttet fra han.. at han har det bedre nå fordi han slipper ansvaret.. Men han er pappa fordet og jeg kan love deg at han vil angre på dette når han blir voksen.. Hvis han ikke gjør det så er det bare enda ett bevis på at avgjørelsen din var rett! Nå har du muligheten til å få livet ditt slik du ønsker at det skal være, og plutselig treffer du kanskje en mann som blir en flott rollemodell for barnet ditt og som virkelig er der for deg slik eksen ikke klarte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå