Gå til innhold

Hvor mange kaker til 35 gjester?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmmm...vi inviterer 70 og er fra Oslo begge to, så ingen er vant med sunnmørskakebord. Nå har vi tenkt slik:

- Bryllupskake

- Cupcakes

- Kanelboller

- Pavlova

- Ostekake

- Oreokake

- Kladdkake

- Tantekake x2 (en tante baker valgfri kake)

- Stemorkake (stemor baker valgrfri kake)

- Ostefat

- 4-6 ulike typer dessertshots

Er det nok?

Jo, jeg vil si dette ser riktig så bra ut! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, jeg vil si dette ser riktig så bra ut! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Puh! En mindre ting å tenke på.

Skrevet

I min brors bryllup var det rundt 30 gjester og flere enn ti kaker. Da mamma feiret sin 50-årsdag hadde hun ca 50 gjester og nærmere 20 kaker. Kakebordene stod lenge framme, så jeg rakk å få ett stykke av hver kake i begge selskapene. Det var mye kake igjen, men jeg synes det er noe flott over det at sistemann som forsyner seg kan ha like stort utvalg som førstemann.

• Liker 6
Skrevet

Sa ingenting om at de kakene er vanlige. Alle får tre kakestykker hver i tillegg til middag, dessert og natt mat. Kjenner alle gjestene godt og ingen er utpregede kakemennesker. Jeg sparer ikke inn på kakene. Sparer ikke på så mye rundt dette bryllupet. Antar at jeg kjenner mine gjester bedre enn deg så jeg klarer vel i større grad å avgjøre hva som passer oss best så avgjør du hva som passer i ditt bryllup.

Mulig det bare er meg, men å "spare inn" på kakene høres utrolig smålig og merkelig ut. "De skal få et utvalg, men trenger ikke å proppe i seg". Skal love deg at 50 stk. ikke får spist veldig mye kake når dere kun skal ha bryllupskake og 5 vanlige kaker ved siden av.

Gjest Kiara!
Skrevet

Sa ingenting om at de kakene er vanlige. Alle får tre kakestykker hver i tillegg til middag, dessert og natt mat. Kjenner alle gjestene godt og ingen er utpregede kakemennesker. Jeg sparer ikke inn på kakene. Sparer ikke på så mye rundt dette bryllupet. Antar at jeg kjenner mine gjester bedre enn deg så jeg klarer vel i større grad å avgjøre hva som passer oss best så avgjør du hva som passer i ditt bryllup.

Fy skam oss Evie vi er gjerrige på kakene! Maken!

Hos oss tror de vel at slankekuren til den kommende bruden har tatt litt av siden det ikke engang vil være en diger bryllupskake! :sjokkert:

Nei, la oss senke skuldrene å tenke at vi hvertfall ikke kommer til å sitte igjen med rester frem til neste bryllup med kaker. Et bryllup er mer enn kaker, det er jo spising fra gjestene kommer til de reiser.

:)

• Liker 1
Skrevet

He he.. vi har "enkle" gjester. De bryr seg mer om hygge og alkohol enn kaker. Fy skam dem!

Fy skam oss Evie vi er gjerrige på kakene! Maken!

Hos oss tror de vel at slankekuren til den kommende bruden har tatt litt av siden det ikke engang vil være en diger bryllupskake! :sjokkert:

Nei, la oss senke skuldrene å tenke at vi hvertfall ikke kommer til å sitte igjen med rester frem til neste bryllup med kaker. Et bryllup er mer enn kaker, det er jo spising fra gjestene kommer til de reiser.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Her gikk man voldsomt i forsvarsposisjon ser jeg, dog tror både du og Lista først og fremst reagerte på tonen i de respektive innleggene. "De skal få et utvalg men trenger ikke å proppe i seg" høres kjipt ut, selv om det sikkert blir bra i virkeligheten. Resten av oss leser det innlegget uten å vite hvor store kakene dere skal ha er og hvordan gjestene deres er. Det eneste vi ser er 5 kaker + bryllupskake til femti, som på papiret høres litt lite ut.

Anonym poster: da0bfb74e421aac8e2ddba9b6b270fed

• Liker 8
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg var i konfirmasjon i helgen. Vi var ca femti til bords, barn og voksne. Ingen alkohol. Vi fikk først servert middag, oksegryte og koldtbord/tapas. Masse mat. Og så var det kaketid. Og siden jeg er kommende brud var jeg nøye på å se hva som gikk først.

På bordet stod det en stooor firkantet marsipankake, en stor kransekake, seksten "diversekaker" (suksessterte, ostekake, sjokoladekake, bløtkake osv), to stooore boller med frukt-og-vaniljekrem, en stor skål med bær pluss vaniljesaus, karamellpudding, sjokoladepudding, ostefat med kjeks, tre store fromasjer, seks liter is, en kjempestor verdens beste, to store konfektesker og et stort fat med diverse gjærbakst.

Jeg hadde aldri trodd det, men det aller meste forsvant. Det sier litt om hvor kakesultne folk noen ganger kan være.

• Liker 6
Skrevet

På bordet stod det en stooor firkantet marsipankake, en stor kransekake, seksten "diversekaker" (suksessterte, ostekake, sjokoladekake, bløtkake osv), to stooore boller med frukt-og-vaniljekrem, en stor skål med bær pluss vaniljesaus, karamellpudding, sjokoladepudding, ostefat med kjeks, tre store fromasjer, seks liter is, en kjempestor verdens beste, to store konfektesker og et stort fat med diverse gjærbakst.

Jeg hadde aldri trodd det, men det aller meste forsvant.

:daane: Nå har det sikkert litt å si at det ikke var alkohol og partypreg, men uansett sier dette litt ja.

Planen vår nå er som følger (med ca 30 stk): tre-etasjers bryllupskake, sjokoladedrøm (halvmåneform med rullekakeskiver ytterst), sjokoladekake, cup-cakes, gulrotkake, pasjonsfruktmoussekake, makroner, ostekake og muligens en pavlova. Konfekt og fruktspyd.

Skrevet (endret)

hehe, vi blir 70 gjester, og gjett hvor mange kaker vi skal ha? 1! Vi skal bare ha en kjempestor bryllupskake. Vi skal gifte oss i utlandet, og der er det ikke vanelig med mer kake enn bryllupskaka. Bryllupskaka blir en dessertkake og blir servert med champagne. Den (og resten av middag) lages av en restaurant med michelingstjerne som har organisert flere hundre bryllup før, så stoler på de :)

Middagen serveres 19.00, så blir ikke kake før etter 23, og tviler på at gjestene er spesielt sultne da også. Men nok kake skal alle få :)

Endret av marihihia
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i konfirmasjon i helgen. Vi var ca femti til bords, barn og voksne. Ingen alkohol. Vi fikk først servert middag, oksegryte og koldtbord/tapas. Masse mat. Og så var det kaketid. Og siden jeg er kommende brud var jeg nøye på å se hva som gikk først.

Jeg hadde aldri trodd det, men det aller meste forsvant. Det sier litt om hvor kakesultne folk noen ganger kan være.

Jeg var også i konfirmasjon forrige helg og fulgte med på kakene. 26 gjester og 4 kaker. Kakene ble nesten ikke rørt, var over halve igjen på alle kakene.

Så i vårt bryllup med ca 50 gjester kommer vi til å ha 6 kaker :)

Anonym poster: 06eb3c2a244b5ed0e3067c2e63a1d5cd

Skrevet (endret)

Vi hadde et lite bryllup med 11 voksne og 2 barn. Av kaker hadde vi bryllupskake (marsipankake med rørte tyttebær som fyll), ostekake, en stor Pavlova og en stor Budapestkake.

Vi droppa desserten. Kakene var nok dessert i seg selv. Husker ikke akkurat hvor mye kake som gikk men vi hadde en del til overs.

Selv om vi hadde en del til overs hadde det vert uaktuelt å ha færre kaker.

Og ja, jeg er fra Sunnmøre, og vi gifta oss der ;)

Endret av fruBeist
Skrevet

Med så mange forskjellige svar, så betyr det vel egentlig at man kjenner sine egne gjester best. Men jeg innrømmer at jeg har bedt hotellet om å ha noe "lurt" på lur til oss om det blir lite kaker (etter tilbakemeldinger i denne tråden).

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg her tenkt ca 10 kaker i tillegg til en halvstorbryllupskake hos oss med ca 70 gjester. Ville likevel ikke halvert antallet om vi hadde hatt halvparten så mange gjester, jegvil ha et godt utvalg kaker. Til 35 gjester ville jeg hatt 6-7 kaker tenker jeg.

Skrevet (endret)

Jeg synes det blir litt feil å sammenligne kakebord i bryllup med bursdag/konfirmasjon/dåp.

I bryllup er det mye mat og alkohol, og kakespisingen blir jo uansett ikke aktuelt før ganske sent på kvelden.

Bursdager jeg er vant til er tidlig på ettermiddagen - typisk middagstid - og det eneste du får servert/kanskje et lite måltid til. Så da er det naturlig at en del kaker forsvinner.

edit: typo

Endret av melly666
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Er middagstid tidlig på formiddagen?

sånn :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
  • Liker 1
Skrevet (endret)

har opplevd det har vært for lite kaker, KRISE!

Jeg dytter aldri eller er den 1. i kø og gikk rolig mot kakebordet etter de fleste hadde tatt sin del... Jammen meg var de tomt gitt. Fikk rester av bryllupskaken :( Glemmer det aldri...

Endret av Wonders
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...