Gå til innhold

Hvor mange kaker til 35 gjester?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes vi har for få. Ca hvor mange ville dere hatt?

Anonym poster: 35a9de18df3d9c8554361d39dd888a7e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok hatt minst 10 stk, helst opp mot 15.

Anonym poster: fc2d92275d98d8d04a97e14ad13eb958

Skrevet (endret)

Vi var 36 stykker til sammen og hadde ni kaker til sammen. Beregnet til 40 stykker på bryllupskaken. Det ble mer enn nok kake til alle.

Vi hadde følgende kaker:

* Bryllupskaken (sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant)

* 2 rullekaker m/bringebærfyll

* Fyrstekake

* After Eight-kake

* Ambassadekake

* Oreo-kake

* Pinnsvinkake

* Suksessterte

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Vi var 15 og hadde 6 kaker til min sønns konfirmasjon. Det var mer enn nok :)

Vi hadde følgende:

- Marsipankake (bestilt på konditori)

- Stor kransekake

- Sjokoladekake

- Ostekake

- Opp-ned-kake med nøtter og bær

- Verdens beste/kvædfjordkake

Lykke til med bryllup! :)

Anonym poster: 685deb7831fec08697369c53bc4b16b2

• Liker 1
Skrevet

Oi, vi tenker vi skal ha 7 kaker + bryllupskaken. Vi er 100 stk. (men så har alle fått middag først)

Skrevet (endret)

Oi, vi tenker vi skal ha 7 kaker + bryllupskaken. Vi er 100 stk. (men så har alle fått middag først)

Det må jeg si virker lite, men det er meg. Vi hadde 9 kaker til sammen for 35 stykker, og vi hadde til og med firerettersmiddag for alle gjestene først. Og det ble ikke såå mye kake igjen, selv om folk ikke er spesielt storspiste. Det ble igjen en god del bryllupskake, men de andre kakene gikk fort. Så jeg hadde ikke tatt sjansen på å bare ha 7 kaker (+ bryllupskake) på 100 stykker.

Det er bedre å ha for mye enn for lite.

Endret av Yvonne
  • Liker 9
Skrevet

Når jeg leser her så kan det virke lite. Men jeg har fått dette tilbudet fra en erfaren baker/konditør (heter det det?), samt at vi har konferert både med en hotelldirektør, ei kokkevenninde samt noen andre venner. Så jeg tror det skal gå bra. Alle skal få seg kake!

• Liker 1
Gjest Kiara!
Skrevet

Når jeg leser her så kan det virke lite. Men jeg har fått dette tilbudet fra en erfaren baker/konditør (heter det det?), samt at vi har konferert både med en hotelldirektør, ei kokkevenninde samt noen andre venner. Så jeg tror det skal gå bra. Alle skal få seg kake!

Dere inviterer jo til bryllupsfest, ikke kaffe og kake... :)

Tror dere er inne på et riktig antall jeg, kan bli altfor mye kaker! Det gjør folk dovne og mette. Ingen god kombinasjon når det er snakk om bryllupsfest. :)

AnonymBruker
Skrevet

100 gjester? Da er vi oppe i minst 25-30 kaker her på Sunnmøre.

Får meg til å tenke på min bestemor og min fars gamle tante når de kom hjem fra en større familiebegivenhet(tror det var bryllup) i Oslo. Lettere sjokkert over at der bare var en kake og en kransekake. Helt uhørt etter deres mening. Det ble bragt opp med jevne mellomrom i årevis, de kom visst ikke helt over det.

• Liker 7
Skrevet

Dere inviterer jo til bryllupsfest, ikke kaffe og kake... :)

Tror dere er inne på et riktig antall jeg, kan bli altfor mye kaker! Det gjør folk dovne og mette. Ingen god kombinasjon når det er snakk om bryllupsfest. :)

Jeg tenker ja, takk begge deler jeg. Man kan både ha en fin fest og kose seg med kaker. Og det at man er generøs med kakene betyr jo ikke at folk stapper i seg. Derimot vet jeg mange setter pris på å ha noe å velge mellom. Og forøvrig hadde vi en flott fest selv om vi hadde mange kaker. Det ene ekskluderer ikke det andre.

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg tenker ja, takk begge deler jeg. Man kan både ha en fin fest og kose seg med kaker. Og det at man er generøs med kakene betyr jo ikke at folk stapper i seg. Derimot vet jeg mange setter pris på å ha noe å velge mellom. Og forøvrig hadde vi en flott fest selv om vi hadde mange kaker. Det ene ekskluderer ikke det andre.

Selvfølgelig ikke, å det er heller ikke poenget med min kommentar. Poenget er at Arkivskap og meg gjerne kan senke skuldrene ift hvor mange kaker alle andre ser ut til å ha selv om vi legger oss på en litt annen linje mtp antall. :)

Og 7.stk kaker kan fint bety 7stk ulike da er det mye å velge mellom.

• Liker 1
Skrevet

Opp mot 15 kaker? Skal folk spise nesten en halv kake hver da? Må jo være snakk om tidens fat-fest om det er tilfellet.

Hvor mange kaker kommer jo litt ann på størrelsen på kakene. Beregner du 3 kakestykker på hver gjest og runder deretter av oppover burde det bli nok kake.

3x35 = 105 kakestykker =

24cm kake = 14x8 = 112 kakestykker = 8 kaker

26cm kake = 16x7 = 112 kakestykker = 7 kake

Så jeg ville hatt 7-8 kaker hvis alle kakene var i "normal" størrelse. Bryllupskaken er gjerne noe større enn dette da.

• Liker 3
Skrevet

Det er sikkert nok kake slik at alle får seg et stykke eller to, men hvordan ser det ut på kakebordet når gjest nummer 100 kommer for å forsyne seg? Er det i det hele tatt noe igjen å velge blant? Om man regner 16 stykker pr. kake, så vil det meste være borte innen sistemann når fram. Jeg ville ihvertfall hatt det dobbelte. Eller det ville jeg ikke. Jeg ville nok hatt 20 kaker.

• Liker 2
Skrevet

Haha morsomt, vi var i konfirmasjon i dag. 35 gjester og det var 5 kaker. Det holdt i massevis :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

Det er sikkert nok kake slik at alle får seg et stykke eller to, men hvordan ser det ut på kakebordet når gjest nummer 100 kommer for å forsyne seg? Er det i det hele tatt noe igjen å velge blant? Om man regner 16 stykker pr. kake, så vil det meste være borte innen sistemann når fram. Jeg ville ihvertfall hatt det dobbelte. Eller det ville jeg ikke. Jeg ville nok hatt 20 kaker.

20 kaker til 35 mann. Spiser folk virkelig en halv kake hver?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

20 kaker til 35 mann. Spiser folk virkelig en halv kake hver?

Er vel mer snakk om å ha et utvalg kaker å velge i. Restene serverer man i selskap med naboer og bekjente dagen derpå. Det er hvertfall helt vanlig her jeg bor(...på sunnmøre)

• Liker 6
Skrevet

Er vel mer snakk om å ha et utvalg kaker å velge i. Restene serverer man i selskap med naboer og bekjente dagen derpå. Det er hvertfall helt vanlig her jeg bor(...på sunnmøre)

Enig. For meg er det ikke nok å ha akkurat, men å faktisk kunne tilby mine gjester et rikelig utvalg. Den første gjesten som tar kake får selvsagt mye å velge mellom. Det er verre med sistemann. Jeg kommer fra Oslo og også der er det vanlig å kunne by på et rikelig kakebord. Ikke fordi man skal spise mest mulig, men for å gi gjestene mulighet til å ha en del å velge mellom.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

53 gjester. Vi har bryllupskake til 35 personer og 5 kaker utenom. Tror det blir mer enn nok for oss.

Anonym poster: 06eb3c2a244b5ed0e3067c2e63a1d5cd

Skrevet

Sunnmørskakebord er muligens et kjent uttrykk for enkelte..vi hadde 115 gjestar til kaffi, og 56(!) kaker og dessertar i bryllupet + potetgull ol...treng vel ikkje å nevne at det vart lassevis med kakerestar :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...