Gå til innhold

Hvordan takle når sønn og far prøvde seg på lillesøster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 8 år prøvde broren min på 12 år å voldta meg. Jeg nektet hele tiden og sa nei. Husker jeg fniste og lo fordi jeg syns det var flaut og ekkelt at han skulle stikke tissen sin inni min tiss...

Til slutt ga han seg, så det skjedde heldigvis ingenting ... men skaden var allerede skjedd for min del.

Jeg fortrengte det som skjedde, men da jeg kom i tenårene begynte jeg å tenke på det igjen når faren min ble påtrengende på en negativ og seksuell måte overfor kroppen min.

Det skjedde heldgivis ingenting mellom faren min og meg, men skaden var allerede skjedd mellom oss også.

Har alltid slitt i forhold til gutter pga dette, og har aldri hatt kjæreste.

Har også forferdelig dårlig selvtillit og har slitt mye pga kvinnekroppen min.

Hvordan takle dette?

Sa det til mamma, og hun ble sint på meg... Hun syns det var vanskelig å takle tenker jeg?

Jeg ønsker ikke ødelegge familien og slekten, så kan godt holde det for meg selv, men trenger å få prate om det her.

Anonym poster: 72ea7b3ad86a7ce680e0916357443b5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg.

Det er ikke rart at du trenger noen å snakke med. Vet ikke om du er i jobb eller går på skole? Hvis du går på skole er kanskje helsesøster det beste stedet å begynne, hvis ikke ville jeg snakket med fastlegen og bedt om henvisning til psykolog. Du trenger ikke å fortelle alt til fastlegen, det bør holde å si at du trenger henvisning pga overgrep i barndommen.

Husk også at du ikke trenger å være sammen med faren og broren din. Det de gjorde trenger du ikke å tilgi, og du trenger heller ikke å tilgi moren din. Det er helt opp til deg og ikke noe de kan kreve / forvente.

Jeg håper at du velger å gå og snakke med noen, du fortjener å ha det bra!

Tingeling

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg bare trenger å vite om dette var over grensen eller ikke? Jeg forstår at faren min burde visst bedre, men broren min var bare 12 år - burde han visst bedre, eller var han bare et barn?

AnonymBruker
Skrevet

Og burde moren min reagert annerledes, eller er reaksjonen hennes normal?

Jeg er forresten voksen, og er for tiden på AAP og jobber i en skjermet bedrift.

Skrevet

En tolv år gammel gutt burde helt klart vite at dette ikke er ok. Samtidig skjønner nok ikke unge gutter hvor lite greit dette er, hvis du skjønner hva jeg mener?

Jeg tenkte på innlegget ditt etter at jeg svarte deg første gang. Jeg er mor til en gutt ( eldst) og en jente, med omtrent like stor aldersforskjell. Gutten min er omtenksom, snill og gjør sjelden noe galt. Hvis datteren min hadde kommet og sagt at han hadde gjort noe slikt hadde jeg hatt svært vanskelig for å tro det, selv om jeg vet at hvis det er sant så er det helt grusomt å ikke bli trodd. Men hvis det var noe hun fant på ( fordi hun var sur på broren og ikke skjønte hvor ille anklagen var) og jeg trodde henne, så ville jeg ødelegge forholdet til gutten for alltid. Så dette må være en helt umulig situasjon for en mor.

Nå kjenner jeg ikke din familie og vet ikke om moren din burde ha skjønt at du snakket sant. Overgrep mellom barn / søsken er mer vanlig enn man tror, men det snakkes nesten ikke om det. Tror kanskje du kan finne mer info på svenske nettsider, de er lenger frem ift behandling av barn som seksualforbrytere.

Uansett så er jeg sikker på at du vil ha nytte av å snakke med noen, og jeg håper at du vil gi deg selv den muligheten.

Beklager rotete innlegg, skriver på mobil.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa dette til moren min i voksen alder, og jeg tror hun skjønte at jeg ikke var sur på han da jeg sa det.

Jeg tror hun ikke var i stand til å kunne hjelpe meg, og at det er bedre for en part utenfor familien å hjelpe meg.

Skrevet

Stakkars deg! Dette er ikke normalt av en 12 år gammel gutt, og selvfølgelig ikke en far. Det høres ut som om du har hatt en tung oppvekst, og at du sliter i voksen alder. :-(

Skrevet

Og sånn det høres ut så har sannsynligvis broren din også blitt misbrukt. En 12 år gammel gutt gjør ikke sånt uten at han har lært det et sted- misbruk går i arv :(

Jeg synes du skal oppsøke hjelp utenfor familien og om du makter det så bør du fortelle broren din at du vet hva som skjedde med han og at han også bør få hjelp. Faren din drter du i, og moren din må hjelpe seg selv. Desverre.

Skrevet

Det kan stemme at broren har vært utsatt for misbruk, men å tro at en 12 år gammel gutt ikke kan gjøre slikt uten å selv ha vært utsatt for det er dessverre naivt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En gutt på 12 vet godt hvor grensen går om han er normalt utviklet. Og en far vet det også.

At din mor ikke trodde deg kan også bero på det sjokket det må være å høre det, og før hun fikk "summet" seg. Har du snakket med henne om hendelsene flere ganger, eller tok du det bare opp den ene gangen?

Det finnes mange steder du kan få hjelp :) Et sted å starte kan være landsdekkende telefonen for incest- og seksuelt misbrukte.

Incestsenteret i Vestfold drifter og betjener Landsdekkene telefon for incest- og seksuelt misbrukte og deres pårørende.

Gratis fra fasttelefon og Telenor mobil

Tlf: 800 57 000

Telefonen er døgnåpen

Anonym poster: 4060310e1143810ee2b53e5aea4e0c15

Skrevet

Da jeg var rundt 8-10 år opplevde jeg det jeg vil kalle overgrep fra min eldre bror. Han var da 12-14 år. Jeg har mange ganger lurt på om dette kan kalles overgrep pga hans unge alder, jeg var senest i tvil for noen mnd siden faktisk. Men det har uten tvil preget meg både i ungdomsårene og som voksen. Jeg forstår at broren min ikke kunne se de totale konsekvensene av hva han gjorde, men jeg mener at han burde visst bedre. At han selv som 12-åring burde skjønne at man ikke gjør slikt.

Vi har mye av de samme erfaringene, for jeg fortalte det også til min mor i voksen alder, og hun trodde ikke noe på det. I beste fall kunne hun strekke seg til å tro at vi lekte og utforsket litt. Men overgrep - no way!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror jeg bare trenger å vite om dette var over grensen eller ikke? Jeg forstår at faren min burde visst bedre, men broren min var bare 12 år - burde han visst bedre, eller var han bare et barn?

En 12-åring skal vite bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...