AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Barnehagen har "tatt til seg" en narkoman. Nav betaler og hun er der to ganger i uka. Hun har slutta med narkotika. Jeg kom inn med dattera min litt sent en dag, da står hun alene med fire barn og skal kle på de uteklær. Hun ser ikke at jeg kommer. Ene gutten står og suttrer litt, og plutselig så roper hun med sinna stemme "det var da voldsomt da!!". Ser meg og blir rød. Jeg er veldig skeptisk på dama. Kan jeg si til de i bhg at jeg ikke vil at hun skal bytte bleie på dattera mi, eller være alene med henne? Anonym poster: 73049f39977e69ba049b331209c0e220
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Jenta mi er 2, om det har noe å si... Anonym poster: 73049f39977e69ba049b331209c0e220
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Barnehagen har "tatt til seg" en narkoman. Nav betaler og hun er der to ganger i uka. Hun har slutta med narkotika. Jeg kom inn med dattera min litt sent en dag, da står hun alene med fire barn og skal kle på de uteklær. Hun ser ikke at jeg kommer. Ene gutten står og suttrer litt, og plutselig så roper hun med sinna stemme "det var da voldsomt da!!". Ser meg og blir rød. Jeg er veldig skeptisk på dama. Kan jeg si til de i bhg at jeg ikke vil at hun skal bytte bleie på dattera mi, eller være alene med henne? Anonym poster: 73049f39977e69ba049b331209c0e220 Kan du med hånden på hjertet si at du aldri har hevet stemmen din om barnet ditt har oppført seg dårlig? Ikke at det er greit å heve stemmen ovenfor barn. Men vi er ikke perfekte vi mennesker. Jeg synes ikke du skal si noe om du ikke har konkrete bevis for at hun ikke er egnet til å ta seg av ungene. Anonym poster: 45a8a678e3c5b5e26c4d507805da28f9 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Så du syns at bleieskifte er problematisk? Litt merkelig da, å være narkoman eller eks-narkoman betyr ikke at man er pedofil! Men klart at hvis du syns at hun er ubehagelig så bør du si i fra, de burde jo få tilbakemeldinger, men å si at du misliker at hun skal skifte bleie blir for litt dumt. Å si at hun ikke skal få være alene med datteren din vet jeg ikke om du kan kreve men det høres mye bedre ut! Da dømmer du ikke henne for å være pedofil, i andre sine øyne, selv om du kanskje ikke mener det. Men det betyr at hun ikke kan jobbe senvakt eller tidligvakt (da er man alene med barna en periode), eller la de andre på avdelingen gjøre div som de må gjøre innimellom (ordne maten, ta pause, ordne papirarbeid, osv) og de må "passe på" henne hele tiden pga en mor som har reagert. Men hvis flere foreldre har reagert så vil de jo kanskje gjøre noe med dette. Kan ikke se at alder på barnet ditt har noe å si. Jeg jobber forresten i en barnehage selv, og vi er med på å oppdra ungene og da må man i blant heve stemmen, når noen barn er veldig voldelig mot et annet, ja 2 åringer kan skade andre barn. Bite hardt f.eks. Jeg hever ikke stemmen selv, fordi jeg er ikke en slik person, men er streng som de andre. Har ikke jobbet der så lenge at jeg kan si hva du kan kreve ang det du spør om. Anonym poster: 04bc32e0174a24c45a73275bd5812614 1
ViljaH Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Som forelder er det klart du kan klage på vikarer om du mener de ikke er noe tess! Du kan si fra til FAU også, og be dem følge opp. Snakk litt med andre foreldre om hva de tenker (så sier de nok om de har sett noe). BAarnehagen skal ikke være noen opptreningsanstalt for skakkjørte mennesker. Det skal være kompetente voksne som er glade i barn, og har kontroll på seg selv. 4
ViljaH Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Så du syns at bleieskifte er problematisk? Litt merkelig da, å være narkoman eller eks-narkoman betyr ikke at man er pedofil! Men klart at hvis du syns at hun er ubehagelig så bør du si i fra, de burde jo få tilbakemeldinger, men å si at du misliker at hun skal skifte bleie blir for litt dumt. Å si at hun ikke skal få være alene med datteren din vet jeg ikke om du kan kreve men det høres mye bedre ut! Da dømmer du ikke henne for å være pedofil, i andre sine øyne, selv om du kanskje ikke mener det. Men det betyr at hun ikke kan jobbe senvakt eller tidligvakt (da er man alene med barna en periode), eller la de andre på avdelingen gjøre div som de må gjøre innimellom (ordne maten, ta pause, ordne papirarbeid, osv) og de må "passe på" henne hele tiden pga en mor som har reagert. Men hvis flere foreldre har reagert så vil de jo kanskje gjøre noe med dette. Kan ikke se at alder på barnet ditt har noe å si. Jeg jobber forresten i en barnehage selv, og vi er med på å oppdra ungene og da må man i blant heve stemmen, når noen barn er veldig voldelig mot et annet, ja 2 åringer kan skade andre barn. Bite hardt f.eks. Jeg hever ikke stemmen selv, fordi jeg er ikke en slik person, men er streng som de andre. Har ikke jobbet der så lenge at jeg kan si hva du kan kreve ang det du spør om. Anonym poster: 04bc32e0174a24c45a73275bd5812614 Ja, hvis barna gjør noe som må stoppes så hever du stemmen ja. Du gjør ikke det i en normal påkledningssituasjon. Da lærer barna at voksne kan ta ut sinnet sitt på dem, og det har de rett til overfor barn. Barna skal ikke oppleve det i bhg, de skal lære om respekt for andre og snakke fint til andre, og de voksne skal sette gode eksempler. 1
muffin26 Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Hva har egentlig dette med bleieskift å gjøre? 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Enig i at en barnehage kanskje ikke er det beste stedet for en eks-narkoman, men at bleieskift skal være ett problem kan jeg ikke skjønne... Anonym poster: 25672c61cb5ba65263101e12ba8c570f 1
Leanne Skrevet 28. april 2013 #9 Skrevet 28. april 2013 Hvis nav betaler og hun er der to dager i uka så skal hun gå på topp av grunnbemanning. Hun skal derfor ikke være alene med barna i utgangspunktet. Snakk med styrer om dette. 5
LukaFrost Skrevet 28. april 2013 #10 Skrevet 28. april 2013 Jeg skjønner ikke helt hva hun har gjort galt. Må være lov å li høyrøsta en og annen gang. Ser ikke hvorfor hun ikke skal få skifte bleie. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #11 Skrevet 28. april 2013 Så du syns at bleieskifte er problematisk? Litt merkelig da, å være narkoman eller eks-narkoman betyr ikke at man er pedofil! Men klart at hvis du syns at hun er ubehagelig så bør du si i fra, de burde jo få tilbakemeldinger, men å si at du misliker at hun skal skifte bleie blir for litt dumt. Å si at hun ikke skal få være alene med datteren din vet jeg ikke om du kan kreve men det høres mye bedre ut! Da dømmer du ikke henne for å være pedofil, i andre sine øyne, selv om du kanskje ikke mener det. Men det betyr at hun ikke kan jobbe senvakt eller tidligvakt (da er man alene med barna en periode), eller la de andre på avdelingen gjøre div som de må gjøre innimellom (ordne maten, ta pause, ordne papirarbeid, osv) og de må "passe på" henne hele tiden pga en mor som har reagert. Men hvis flere foreldre har reagert så vil de jo kanskje gjøre noe med dette. Kan ikke se at alder på barnet ditt har noe å si. Jeg jobber forresten i en barnehage selv, og vi er med på å oppdra ungene og da må man i blant heve stemmen, når noen barn er veldig voldelig mot et annet, ja 2 åringer kan skade andre barn. Bite hardt f.eks. Jeg hever ikke stemmen selv, fordi jeg er ikke en slik person, men er streng som de andre. Har ikke jobbet der så lenge at jeg kan si hva du kan kreve ang det du spør om. Anonym poster: 04bc32e0174a24c45a73275bd5812614 Vist ho er der igjennom nav for å finne ut hva hun passer til, så går hun oppå, og har ikke sen elelr tidligvakter alene. Har hatt folk fra Nav i perioder fra min barnehage også. Og de er ikke alene Anonym poster: becda88f40caf74462fae31a0e412053
muffin26 Skrevet 28. april 2013 #12 Skrevet 28. april 2013 jobbet selv i barnehage en periode og vikarene våre fikk aldri skifte bleie uansett.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #13 Skrevet 28. april 2013 Skrike til barn = pedofil Jeg beklager men jeg forstår ikke helt den "logikken"? Anonym poster: 4c72693e50ec3a45ea6336c1f8d27420 3
Leanne Skrevet 28. april 2013 #14 Skrevet 28. april 2013 Jeg ville ikke hatt noen som skriker til barn til å skifte bleie heller. Ikke fordi jeg mistenker pedofili, men barnet er i en sårbar situasjon på stellebordet. Å ligge urolig, være vanskelig i stellesituasjon er ikke uvanlig, da ønsker jeg at en med tålmodighet skifter på mitt barn.. under stellesituasjon er man og alene med barnet, for noen er det ikke lang vei fra skrik til klyping, slåing.. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #15 Skrevet 29. april 2013 Jeg hadde ikke tolerert at ansatte i barnehagen hadde skreket til mitt barn, og spesielt ikke hvis det er en 2 åring! Snakke til dem, ja. Heve stemmen, ja. Men ikke skrike. Heldigvis går mine barn i en barnehage hvor de ansatte er veldig nøye på å ikke kjefte på barna, de snakker ordentlig med dem om det er noe. En gang har jeg hørt noen kjefte og det var en vikar, hun var ikke der mange dagene. Anonym poster: eb311575360b68eefba795a14c1f82f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå