AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Toåringen i huset har sannsynligvis den 5. barnesykdom, jeg er gravid i uke 37. Hører at dette kan være farlig for fosteret dersom jeg er smittet nå / ikke har hatt sykdommen tidligere - men jeg har ingen symptomer. Jeg har time hos legen om fire dager, ville dere ventet til da eller bør jeg prøve å få time tidligere så jeg kan få sjekket dette? noen sier at risikoen for fosteret ikke er stor så langt ute i svangerskapet, men jeg lurer på om det finnes flere der ute som har erfaring med dette og hvilke anbefalinger dere fikk? Anonym poster: fb02d87d7cbe139332c03ad1ae682c47
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Dette er det samme som parvovirus er det ikke? Legen tar blodprøve for å se om du har antistoffer fra før, har en aktiv infeksjon eller om du ikke er smittet. Det tar i imidlertid tid å få svar så mulig de vil gi behandling uansett siden du er i risiko for å være smittet. Jeg jobber med barn og har blitt sykmeldt både mens jeg ventet på svar på prøven og til ingen av barna på jobben hadde symptomer. (Jeg var negativ). Parvovirus kan være svært farlig for det ufødte barnet! Hvor stor risikoen er vet jeg ikke, men jeg ville latt pappaen håndtere det syke barnet. Ellers smitter det vel også før utbrudd så jeg ville tatt kontakt med lege fort. Anonym poster: 2e7977ee1c7a763e6e422ef555256c9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå