Gå til innhold

Nye sko til innetrening

Suzy

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget til min store skrekk at mine snart 15 år gamle Reebok aerobic-sko er i ferd med å gå i oppløsning... (ikke så rart kanskje :roll: ) og det betyr at jeg er nødt til å komme meg i en sportsbutikk for å kjøpe nye :oops:

Men ettersom det er omtrent 15 år siden sist - hva skal jeg kjøpe og hvor mye må jeg regne med å bruke?

Jeg går på styrketrening i sal, stram opp timer og spinning. Vil gjerne ha litt høy sko (de gamle er litt høye og veldig behagelige), ellers har jeg ikke noen preferanser.

Noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har bestilt meg reebok aerobicsko fra sportmann og xxl sport og fritid. Bestilte fordi sportsbutikkene hadde dårlig utvalg, og fordi de var mye dyrere der. Fikk skoene for halv pris i forhold til på butikk. Størrelse var greit for den var lik størrelsen på mine gamle reeboksko. De to skoparene jeg har nå koster 400 kr pr par hos xxl. Det ene paret kostet minst 1100 på sportsbutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummi er ferskvare og blir ganske ubrukelige etter noen år - enten de blir brukt eller ikke. Dog blir sko som blir regelmessig brukt, si tre ganger i uken, utslitt etter ca ett år.

Sko er ikke snobberier. Og jeg har selv litt problemer med et kne, og jeg kødder IKKE med sko. Jeg er hver gang jeg kjøper sko, meget nøye med hva slags sko jeg kjøper - selv om det er dyrt. Dvs selv om det koster mye penger, for dyrt synes jeg faktisk ikke det er. Det er tvert i mot en billig forsikring for å ikke påføre seg selv skader og unødvendig slitasje.

Vi er alle forskjellige. Vi er ulike i kroppen, vekt og lengde, og vi har ulike føtter og bein. Noen er tverrplattfote, andre har høy vrist, andre igjen har problemer med en ankel eller et kne, noen tråkker innover, andre utover - og dette skal kombineres sammen med bruken til å være et godt redskap for en hofte, bein, kne, ankel og fot, som ved løp tar i mot støt på minst tre ganger din egen vekt. Hopping og løping over lengre tid? Da sier det seg selv at du bør tenke kvalitet - for din fot.

Dyr sko er ikke ensbetydende med kvalitet. Men, man bør for saltrening, jogging, step etc finne riktig sko for den foten man har. Derfor går jeg alltid på Løplabbet, der har de speilkasse og tredemølle, de ser hvordan foten og kroppen min jobber og trår, og finner kanskje tre par som er egnet for min fot. Nei, jeg jobber ikke der, men som sagt, jeg kødder ikke med sko.

En "aerobicsko" er ikke en "aerobicsko" for å si det sånn, og jeg ville aldri ha bestilt dette på nett eller fra katalog.

Hvis treningen min hadde bestått av styrerom og jeg skulle ha en ok innesko, ja. Skal jeg ha en sko og tusle på tur med, kan jeg også bestille en ok "joggesko" eller kjøpe en på salg - helt klart! Men til saltrening og step - aldri! Jeg skal ha bena mine til jeg dør - og forhåpentligvis i god form.

Suzy - finn deg en god sko til ditt bruk, legg litt tid i å finne riktig sko for deg. Gå til en faghandel og vær villig til å betale det det faktisk koster. Det er verd hver krone. Til spinning er det ikke så nøye. Faktisk skal du ha en god sko da også, men ikke bruk de nye, flotte skoene dine til det. De kan ha puter under sålen som ikke blir så glad for piggene i sykkelpedalene. Jeg bruker avlagte treningssko til spinnning, jeg, og kommer neppe til å kjøpe spinningsko. Selv om det selvsagt er behagelig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aerobicsko har jeg ikke greie på, men vil bare anbefale deg å kjøpe egne sykkel/spinningsko til spinning. Du får mye bedre utbytte av spinningen med skikkelige sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er jo mulig å kjøpe skoene billig på nett, men prøve de samme skoene i butikken først, en kan spare mye penger på det og en vet likevel at skoene passer. Det er tross alt stor forskjell når helt like sko koster 1100 kroner i butikk og 400 på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...