Gå til innhold

Når og hvordan fortelle mannen man dater at man har blitt voldtatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har truffet en fyr som får magen min til å føles som den er invadert av en million sommerfugler. Det er en nydelig følelse og jeg har inntrykk av at følelsene er gjensidige.

For noen år siden ble jeg utsatt for en voldtekt og er da en del av den sorte statistikken av jenter som har blitt voldtatt av noen i nære relasjoner. Dette har preget meg en del, men nå går det nokså bra. Problemet er at i et seksuelt forhold vil enkelte situasjoner oppleves som triggere, og jeg vet at det merkes at noe er galt. Derfor må jeg på eller annet tidspunktk fortelle hva som har skjedd. Spørsmålet er bare når og hvordan? Eller er det bedre å la være?

Hvordan ville dere menn som leser dette tenkt om hun dere datet hadde fortalt en lignende historie? Vil dere vite eller er det bedre å ikke vite?

Anonym poster: d9baf8c919fe31b2b98486d12171d61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr ikke noe hva menn her inne på kg mener i denne sammenhengen. Jeg ville sagt det når dere har en rolig stund, gjerne etter et måltid. Unngå å si det på sengekantenfør evt sex. Ta det bare opp når dere er avslappet og si at du kan virke litt kald men at du er bevisst på det og grunnen er voldtekten.

Det er jo faktisk ikke din feil og å holde kjeft om det kan gjøre han forvirret.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde satt pris på å få vite.

På den måten hadde det blitt lettere å kunne yte både eventuell forståelse og ikke minst støtte.

Det er vondt å bidra til å trigge vonde opplevelser som man ikke forstår. Kan være unødvendig belastende og til og med destruktivt for selv de beste forhold.

Uavhengig av dette, så er uansett det viktigste hva du selv føler deg komfortabel med av utlevering.

Anonym poster: c75d221eb035463f89f30b105c365ea7

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg mann, men har opplevd det samme som deg. Det er nå 15 år siden så tenker lite på det lenger, men hadde problemer i mange år. Jeg har vært åpen om det med mine kjærester og lengre dater, jeg fortalte det når situasjonen føltes riktig, feks da vi snakket om tidligere oplevelser, eller som i to tilfeller da de tullet med meg og la seg oppå meg med hele kroppstyngden eller holdt meg fast for å kile meg. I begge tilfellene "klikket" jeg og begynte å gråte. De ble sjokkert og jeg fortalte grunnen. Har aldri opplevd noen negative reaksjoner fra menn, ville fortalt det hvis dere har sex og du føler noe er ubehagelig, eller når situasjonen passer. Hvis dere har et forhold tror jeg det er viktig at du er åpen om dette, er nok bedre at de vet hvorfor du reagerer slik du gjør.

Anonym poster: a2bd5f255fb23480c70af4f996969b0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vent med å si det til dere er godt kjent(blitt sammen) men si det før dere har sex.

Det er veldig viktig at du sier det, om du sliter med det seksuelle.

Det er mange som lar være å si at de har blitt voldtatt og misbrukt, og som klarer å skjule det godt. I lengden tror jeg det sliter på de. Og om man ikke kan si alt man tenker på og plages med, så er det vel ikke den rette man er sammen med.

Anonym poster: 86d8eb4589e6a714a9819082e8a88b2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa det da vi skulle ha sex. Mine triggere er å høre pust/pesing i øret og bli slikket på kroppen, halsen, øret... Så for at han ikke skulle gjøre det måtet jeg si at du..jeg liker ikke at du gjør slik og sånn. og så forteller jeg grunnen.. I starten kunne jeg gråte under sex, og da avsluttet vi. Tror egentlig det var fordi at siden vi snakket om det som hadde skjedd så kom det mer opp i dage. Nå nyter jeg sex og har et godt sexliv, men jeg klarer ikke den pesingen i øret eller en tunge som slikker oppover halsen min..

Skrevet

Har aldri vært borti i din situasjon. Men OM jeg hadde møtte en dame som hadde vært utstatt for overgrep tror jeg helst jeg ville hørt om det ETTER at vi var godt kjent.

Er det en ting menn ikke vil så er det å skape negative tanker, utløse dårlige minner etc. Og hvis det blir fokuset så tror jeg at det lett skaper hemninger og overforsiktighet. Dvs kjører i grøfta på motstatt side.

Skrevet

TS her.

Vi har hatt sex, og det gikk helt fint da mine triggere er å ikke se og når det føles upersonlig. Når det er intimt og jeg føler jeg blir verdsatt går det helt fint. Jeg avventer litt med å fortelle til jeg føler at han fortjener å vite. Ikke at han ikke fortjener å vite nå egentlig, men siden vi ikke er noe definert noe holder jeg det for meg selv en stund til. Det føles som å strippes naken når man er slått gul og blå og fortelle det. Jeg har gjort det før, og etter tre uker ble det for mye for han. Derfor er jeg veldig redd for hva reaksjonen nå vil kunne bli? Jeg er redd for at han ikke vil være sammen med meg pga. dette. Så jeg vil han skal bli kjent med meg, og ikke voldtektsofferet. For det definerer ikke meg som individ og person uten om i noen veldig begrensede settingen, men beklageligvis er en liten del av meg.

Spørsmålet nå er vel mer hvordan si det. Det finnes jo aldri et tidspunkt som er velegnet.

Skrevet

Når du føler at du kjenner han godt og dere er definert som et par, så sier du at du har noe å fortelle han .Gjør det kort og enkelt uten detaljer. Si hvor gammel du var, og at du ble voldtatt. Ikke kom med detaljer ol, kan hende han vil spørre, men de fleste spør vel noe ala om det går greit nå, har du fått hjelp til å komme over det ol.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han elsker deg så ser han at dette ikke er din feil og at han heller vil elske deg mer og beskytte deg og ta vare på deg. Ikke vær redd.

Anonym poster: d8ed13d3db6dbd27b1fa71ade86b1aee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...