Kaisamaia Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Jeg spyr, sover, spyr, sover osv... Det ble for mye sprit i går. Tåler ikke det. Skal slutte, jeg lover!!! Men er det lurt å spise noe for å stoppe spyinga? Et knekkebrød? Føler at jeg spyr opp det lille vannet jeg drikker etter hver spying.. Drikker vann og legger meg...våkner av at jeg må spy igjen..
Delusion Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Når jeg har hatt slike episoder, så hjelper det kun å nippe til veldig, veldig kaldt vann. Ikke drikk masse på en gang, magen reagerer på det uansett hva det er! Nipp hele tiden, slik at du ikke blir dehydrert. Angående mat, må du nesten bare se hva du klarer å holde nede. Salt, tørr kjeks pleier å gå overens med en opprørt mage - men det er ikke alltid det heller. Ritz pleier å funke for meg
Gjest Blondie65 Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Det er mer behagelig å spy opp litt mageinnhold enn å spy opp galle. Det er lurt å få i seg brødskive - først tørr, deretter med smør på. Og drikke små slurker med vann, avansere til cola etter hvert. God bedring - selv om fyllesyke oftest er akk så inni granskauen selvforskyldt, har jeg stor stor medfølelse med dine plager.
Gjest Funky Punk Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Nå er jeg aldri fyllesyk, men når jeg har omgangssyken så er det tam cola i små slurker, mariekjeks eller ritz som gjelder. Etterhvert så prøver jeg meg på en halv skive med smør og gulost.
Gjest Elissima Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Vann gjør at du spyr mer, sånn er det hvertfall for meg. Er bare cola som funker. Så kan du gå over til vann etterhvert. Spis et knekkebrød eller noe salt kjeks. Og når formen er bedre spis noe feit mat, type burger/pizza/kebab eller noe. Frisk luft pleier også hjelp.
Kaisamaia Skrevet 28. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2013 Takk for gode tips! Har nesten bare vann og knekkebrød. En lang søvn gjorde meg bedre nå, tror jeg :D Får skyndte meg å spise et knekkebrød! Så jeg kanskje får energi til å kjøpe cola og pizza:p Jeg vet at det er spriten som gjør meg sånn... når jeg drikker øl og vin blir det ikke sånn. Likevel tror jeg at jeg har tatt min siste dråpe alkohol på veldig lenge nå. Har klart det før og mener jo innerst inne at det er usunt og uøkonomisk! Får heller spare litt penger og være med å ha det gøy uten alkohol. :D
frøkna Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Jeg har aldri vært så fyllesjuk at jeg ikke klarer å holde på noe, men når jeg er fyllesjuk så hjelper det som regel å spise salt og fett, og drikke mye isvann. Litt potetgull for eksempel. Men spis forsiktig, det er ikke behagelig å spy :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå