Gå til innhold

Har ikke noe tro på at å være venner med det motsatte kjønn er helt uskyldig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seriøst for å være helt helt ærlig, jeg hadde ikke orket å bruke tid" på å være venner med en fyr om jeg ikke likte han, det ligger ikke bare i vår natur å bare" være venner av det motsatte kjønn, jeg mener, om menn og kvinner hadde blitt laget slik at man skal kun være venner hadde det ikke blitt mange babyer her i verden !! verden ville ganske enkelt ikke gått videre, og å føre videre slekten hadde stoppet opp.Min mening vi er laget for å føle oss tiltrukket av det motsatte kjønn, føle forelskelse og kåthet for å føre slekten videre. Venner er et dekkord som har blitt laget for å få kontakt med personen man føler seg tiltrukket av.Dette har sikkert blitt diskutert mange ganger tidligere, men seriøst, å bruke tid på en fyr som jeg ikke liker, hva i all verden er vitsen med det.Sikkert mange av dere som har gutte venner av jenter, men jeg har også prøvd det med å ha en guttevenn, men det fungerte ikke i det hele tatt, fyren flørtet hele tiden og ville møte meg, selv om jeg ikke la opp til det i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke klarer å være venn med en fyr, hvordan klarer du da å holde ut i et forhold med en fyr?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt være venn med ei dame, men da kan hun ikke være pen.

Anonym poster: 8e5c23770ed0f7e0d6d9b63855f4b741

Skrevet

Nei vel. Men andre tenker med mer enn dåsa, så jeg beholder mine guttevenner som tilfører meg litt andre impulser enn matoppskrifter og bæsjebleier som mine jentevenner har en lei tendens å snakke om.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Eh? Du har prøvd å ha én guttevenn og konkluderer det med alt dette?

Jeg er en mann og har stort sett alltid hatt flere jentevenner enn guttevenner.

Når jeg var liten hadde jeg omtrent bare jentevenner. Og en guttevenn.

Etterhvert som jeg har blitt eldre, har det jo jevnet seg ut, men jeg er venner med minst like mange jenter som gutter i dag. Bare venner.

Men jeg har også opplevd å være i dine sko. Hvor hun ville være venn med meg bare fordi hun likte meg, så hun prøvde å flørte en del med meg. Og fortalte andre jenter at de ikke måtte flørte med meg fordi jeg var hennes liksom. Det var dråpen da. Jeg orket ikke henne lengre da.

Anonym poster: 8c434f43ae1ce3a68aba1a00639f658f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt være venn med ei dame, men da kan hun ikke være pen.

Anonym poster: 8e5c23770ed0f7e0d6d9b63855f4b741

Dette tror jeg stemmer veldig godt, dessverre. De eneste av vennene mine som klarer å ha guttevenner uten at det blir komplikasjoner, er de som er lite attraktive.

Anonym poster: 1d04cd7393f948abb4e4dffc8a91bb4d

AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg stemmer veldig godt, dessverre. De eneste av vennene mine som klarer å ha guttevenner uten at det blir komplikasjoner, er de som er lite attraktive.

Det ble veldig generaliserende dette. Det finnes jo menn som ikke konstant tenker med pikken og da.

Som kan være venner med pene jenter uten å måtte bli kåt på dem. Og ville flørte med dem.

Men det er klart, noen ganger er det jo vanskelig å holde igjen da, og flørter litt uten at det egentlig er så mange intensjoner med det.

Skrevet

Seriøst for å være helt helt ærlig, jeg hadde ikke orket å bruke tid" på å være venner med en fyr om jeg ikke likte han, det ligger ikke bare i vår natur å bare" være venner av det motsatte kjønn, jeg mener, om menn og kvinner hadde blitt laget slik at man skal kun være venner hadde det ikke blitt mange babyer her i verden !! verden ville ganske enkelt ikke gått videre, og å føre videre slekten hadde stoppet opp.Min mening vi er laget for å føle oss tiltrukket av det motsatte kjønn, føle forelskelse og kåthet for å føre slekten videre. Venner er et dekkord som har blitt laget for å få kontakt med personen man føler seg tiltrukket av.Dette har sikkert blitt diskutert mange ganger tidligere, men seriøst, å bruke tid på en fyr som jeg ikke liker, hva i all verden er vitsen med det.Sikkert mange av dere som har gutte venner av jenter, men jeg har også prøvd det med å ha en guttevenn, men det fungerte ikke i det hele tatt, fyren flørtet hele tiden og ville møte meg, selv om jeg ikke la opp til det i det hele tatt.

Kremt... Hva om du hadde havnet på en øde øy sammen med en mann du følte avstand til? Ville du hatt sex med han fordi det er naturlig for å reprodusere deg? Eller hva om det ble atomkrig eller en miljøkatastrofe, ville du ført slekten videre under en atom-vinter?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke være venn med idioter, det gjør desverre at det ikke er så mange der ute jeg kan leke med :(

Kjønnet på individet er derimot irrelevant, og jeg blir ikke krakilsk og tilbakestående bare fordi det oppstår en seksuell eller seksuellt tvetydig tanke i hodet mitt ang. mennesker jeg omgås med.

Anonym poster: 23521091155a5265997ddc910e613f7f

AnonymBruker
Skrevet

Sant å si så tror jeg det er veldig lett å bli forelsket i venner av det motsatte kjønn. Jeg kan si det av erfaring. Det er noe slik med vennlighet mottatt fra det annet kjønn.

Anonym poster: c5e34c4abbf5f5e4a36b750a134af3ec

Skrevet

Nå har vi selvfølgelig lov til å ha våre egne meninger, så dersom du har konkludert med at ett platonisk vennskap mellom kvinner og menn ikke fungerer, så har du lov å tro det.

Jeg ser det på en litt annen måte. Flere av mine nærmeste venner er gutter, og jeg vil påstå i flere tilfeller er disse mye større ressurser for meg sammenlignet med jentevenner. Gutter har andre innfallsvinkler og syn på saker som er sunt for oss jenter å høre. Bl a lærer jeg masse av mine kamerater som jeg igjen kan videreføre inn i mitt forhold. Dette er elementer/faktorer som en kvinne antakeligvis ikke hadde tenkt på. Gutter er også stort sett enkle å diskutere med og man får sannheten (enten man liker den eller ei). Noen ganger kan jenter "pakke inn ting" fordi vi ikke vil såre hverandre osv.

Jeg tror det viktige er å ha grenser. Har du tydelige grenser i ditt vennskap med det motsatte kjønn, så går det fint. Det er i hvert fall mine erfaringer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere guttevenner, mange av dem har jeg vokst opp med, derfor fins det ingen seksuell tiltrekning, men vi har alltid hatt det gøy sammen. Kjæresten min har også mange jentevenner, synes det er et pluss at han ikke bare ser på jenter som seksuelle objekter.

Anonym poster: 72d4a19eb3b539d11fa1e3e56ea25562

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Platoniske vennskap med jenter fungerer fint for meg, selv om de er aldri så pene eller stygge. muligens fordi jeg er veldig nøye på å ikke flørte med venner. De blir liksom "bros" istedenfor "hoes".

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg fortsetter å tro at folk som dele dine meninger TS er mennesker som aldri har hatt nære vennskap på tvers av kjønn. Ikke kom her å fortell MEG og hvordan MINE vennskap er. Særlig ikke når det er vennskap jeg har hatt i over 22 år. Jeg var venner med bestekompisen min mens vi fremdeles kunne byttelåne smukk! De færreste i midten av 20 åra kan vise til så lange vennskap i det store og hele.

Anonym poster: b5506776b50091550906360db533165e

• Liker 2
Skrevet

Sant å si så tror jeg det er veldig lett å bli forelsket i venner av det motsatte kjønn. Jeg kan si det av erfaring. Det er noe slik med vennlighet mottatt fra det annet kjønn.

Ja det kan oppstå en imbecil følelse av romantikk over par glass vin f.eks. Men føler at det blir nesten incestiøst å legge an på venner. Eller venninner for den del.

AnonymBruker
Skrevet

Det ble veldig generaliserende dette. Det finnes jo menn som ikke konstant tenker med pikken og da.

Som kan være venner med pene jenter uten å måtte bli kåt på dem. Og ville flørte med dem.

Men det er klart, noen ganger er det jo vanskelig å holde igjen da, og flørter litt uten at det egentlig er så mange intensjoner med det.

Du er kvinne går jeg utifra?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Platoniske vennskap med jenter fungerer fint for meg, selv om de er aldri så pene eller stygge. muligens fordi jeg er veldig nøye på å ikke flørte med venner. De blir liksom "bros" istedenfor "hoes".

Jeg er tilbøyelig til å tro på deg! Flørtingen er det som ødelegger vennskap på tvers av kjønn når det kommer en kjæreste inn i bildet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan oppstå en imbecil følelse av romantikk over par glass vin f.eks. Men føler at det blir nesten incestiøst å legge an på venner. Eller venninner for den del.

Selv så har jeg lett for å ble venner med menn som jeg også føler meg tiltrukket av. Men det er ikke så lett selvfølgelig. Jeg er til og med opptatt.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg er tilbøyelig til å tro på deg! Flørtingen er det som ødelegger vennskap på tvers av kjønn når det kommer en kjæreste inn i bildet.

Viktig også når det ikke er en kjæreste i bildet, blir bare rot.

Gjest Elissima
Skrevet

Har flere guttevenner jeg, som er helt platonisk. Men flere kompiser har fortalt meg at de liker meg som mer enn venn, fikk en melding av en senest i går. Så det er litt slitsomt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...