Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Semi-romantikeren
Skrevet

Heisann, jenter :)

Jeg håpet kanskje dere kunne hjelpe meg med noen svar på noen enkle spørsmål. Mest sannsynlig vet jeg/har jeg hørt svarene før, og dere er kanskje lei av slike spørsmål, men det er alltid kjekt å få bekreftelser fra vakre, oppegående og skjønne kvinner som helt sikkert lusker rundt på dette forumet :bukke:

Altså det hele dreier seg om sjekking. Hvordan liker dere å bli sjekket opp? Hvis du sitter på en café med noen venninner for eksempel, eller er i butikken og handler, hvordan ser du på det å bli sjekket opp da? Selv er jeg litt lei av bysjekking, og det er ikke alltid jeg treffer på noen som umiddelbart vekker interesse hos meg. Derimot så ser jeg titt og ofte interessante jenter som får hjertet til å banke litt ekstra på butikken, på gata, eller på en café. Man er jo ganske tøff hvis man på en café går opp til et bord full av jenter, og prøver å få kontakt med en av dem. Vil ikke bare dette være en tiltrekkende egenskap? Men når alkoholen lenger ikke er med i bildet så blir man automatisk litt mer reservert igjen. Ja, jeg vet det er feigt, særlig da jenter jeg som regel faller for ikke er de som biter hodet av meg hvis de ikke er interessert, noe de færreste jenter uansett gjør. Jeg mener, det at noen tar et slikt initiativ og viser en slik interesse må jo tas som et bra kompliment til dere?

Jeg vil på forhånd takke for alle svar, og her en liten blomst til dere alle som enda ikke har fått en i dag :blomst_opp:

Hilsen

Litt frustrert semi-romantiker

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Hei, Semi-romantiker!

Du hørtes jo både søt og sjarmerende ut! :-)

Hadde ikke hatt noe i mot å bli sjekka opp på litt utradisjonelle steder, som f.eks butikken. Cafe er også greit, hvis jeg sitter der alene. Men hvis jeg er der med venner, tror jeg at jeg hadde blitt litt irritert nettopp fordi jeg da ønsket å bare være sammen med vennenne mine, sjekking er liksom ikke det jeg tenker på da om du skjønner.

Skrevet

Syns det høres utrolig hyggelig ut å bli forsøkt sjekka opp på en cafe fremfor på et utested. Overraskende ja - men veldig romantisk!

Som Greensky hadde jeg kanskje blitt litt "satt ut" om du la deg over bordet mens jeg satt der med venner, men det hadde jo vært veldig trivelig å få en søt fyr bort til bordet som sa; "jeg har sett på deg og syns du ser så glad og søt ut - nå skal jeg ikke forstyrre deg mens du sitter her med vennene dine, men kunne du tenke deg å møte meg her for en kopp kaffe en dag så kunne vi bli bedre kjent? Her er telefonnummeret mitt - send meg en melding eller ring om du vil... jeg er nysgjerrig på deg"

*smelte* :-)

Hold på romantikken du! :wink:

Gjest Semi-romantikeren
Skrevet

Takk for svar GreenSky :)

Jeg ser hva du mener angående sjekking på café, så jeg ville nok aldri drevet med intens sjekking der. Men hva med litt småflørting? Her om dagen var jeg på en café og så (igjen) en ganske søt jente. Jeg har sett henne flere ganger, og ønsker å bli bedre kjent med henne, men jeg har ikke truffet henne steder hvor det er naturlig å ta kontakt. Så hva med å melde sin interesse? Gå bort til henne, få kontakt og si: "Hei, pip heter jeg. Du jeg ville bare si at du virker som en interessant, søt og sjarmerende jente jeg gjerne kunne tenkt meg å bli bedre kjent med." for deretter å gå videre igjen, avvente og se an situasjonen, for så ta kontakt en annen gang. Eller blir dette kanskje for pågående?

Gjest GreenSky
Skrevet
Takk for svar GreenSky :)

Jeg ser hva du mener angående sjekking på café, så jeg ville nok aldri drevet med intens sjekking der. Men hva med litt småflørting? Her om dagen var jeg på en café og så (igjen) en ganske søt jente. Jeg har sett henne flere ganger, og ønsker å bli bedre kjent med henne, men jeg har ikke truffet henne steder hvor det er naturlig å ta kontakt. Så hva med å melde sin interesse? Gå bort til henne, få kontakt og si: "Hei, pip heter jeg. Du jeg ville bare si at du virker som en interessant, søt og sjarmerende jente jeg gjerne kunne tenkt meg å bli bedre kjent med." for deretter å gå videre igjen,  avvente og se an situasjonen, for så ta kontakt en annen gang. Eller blir dette kanskje for pågående?

Nei, det hørtes ikke pågående ut. Hadde blitt sjarmert, tror jeg. :D

Skrevet

Dette kom jo som er skikkelig friskt pust,da!

Synes det er topp med litt alternative metoder å sjekke på...absolutt!

En person som kommer bort edru,er alltid et tegn på selvtillit - og bare det er kjempe tiltrekkende.

Her er det bare å "go for it" - det værste man får er jo "nei"..og det er jo på ingen måte verdens undergang.

Gjest Semi-romantikeren
Skrevet

Hei igjen, og takk for alle innspill! :)

Neste gang jeg ser henne skal jeg skjerpe meg. Hvem vet, dette kan være en potensiell drømmedame. Iallfall utstråler hun sjarme, godhet og glede. Rett og slett en real jente! Det flauste med det hele er at jeg tror jeg har pratet med henne en gang på byen. Den gang var jeg derimot så alt for full at jeg ikke hadde lyst å sjekke henne opp. Jeg tror jeg har litt mer å vise til når jeg er edru :) Føler meg ikke som den smarteste og kuleste der jeg raver rundt god og full (heldigvis kan jeg kanskje si..)

Håper bare det ikke blir for patetisk at jeg har ventet en stund med det hele da..

Nok en gang takk for alle innspill, og har dere flere så tar jeg dem alle mot med stor takk! :bukke:

PS! Og Greensky, jeg kan til tider være ganske så sjarmerende (men ikke alltid helt klar over det og bare bittelitt reservert til å begynne med), så jeg velger å tro at jeg med en slik tilnærming kunne ha sjarmert deg :wink:

Gjest GreenSky
Skrevet

PS! Og Greensky, jeg kan til tider være ganske så sjarmerende (men ikke alltid helt klar over det og bare bittelitt reservert til å begynne med), så jeg velger å tro at jeg med en slik tilnærming kunne ha sjarmert deg :wink:

Det er en egenskap som mange jenter liker, ja. :wink:

Vil gjerne komme med et godt tips til deg ang. sjekking. Har diskutert det med venninnene mine mange ganger, og vi har kommet fram til at det beste sjekketriset er å ikke bruke noen sjekketriks.

Bare vær hyggelig og oppriktig, og genuint interessert i hva hun har å si, fokuser på henne som person, fordi hun virker interessant, ikke fordi du egentlig er intr. i å sjekke henne opp. (selv om det selvsagt er nettopp det du er :wink: )

Det er i alle fall det sjekketrikset som funker best på meg. Men OBS - ikke bruk det "trikset" for lenge, da havner du raskt i "venn-kategorien".

Lykke til! :tommelsmil:

Gjest Jente 31
Skrevet

Du høres skikkelig søt ut da :ler:

Selv bor jeg i Oslo, men min mening gjeder hvor som helst i verden:

jeg hadde blitt utrolig glad hvis en mann snakket til meg hvis jeg handlet i buitikken, gikk på gaten, var på biblioteket, sto i kø på posthuset, spaserte alene på søndags-tur, var på café alene eller med venninner.

I Norge er vi kvinner ikke bortskjemte med dette i det hele tatt! Jeg savner det veldig...jeg har bodd endel i utlandet (Italia, London, Paris) og der snakket menn til meg rett so mdet var. Det gjorde rett og slett dagen hyggelig :) Selv om jeg ikke synes de alle var kjekke eller "min type" ble jeg likevel kjempeglad for å slå av en liten prat med en fremmed mann. Og av og til var mannen kjekk.. :wink:

Jeg savner det utrolig hvertfall. Det er en tegn på at vi lever..føler meg meg mer levende når en mann faktisk ser meg :)

Klart jeg har sett flere kjekke menn jeg godt kunne tenke meg å bli mer kjent med på gaten, i parken, i kø, i matvarebutikken osv..men som en noe blyg kvinne (uten alkohol) blir det med at jeg bare ser på dem :ler:

En oppfordring til alle menn: kom bort til oss kvinner hvor det enn måtte være. Snakk litt til oss og kanskje ender det opp i at vi utveksler telefonnummer og treffes igjen. Vi lever jo alle bare en gang og vi er ikke unge alt for lenge. :ler:

Lykke til!

PS! De menn som faktisk gjør dette, møter sikker endel avslag og brydde norske kvinner som ikke er vant til dette. Men ikke gi opp for det. Det finnes nemlig en stor andel kvinner som verdsetter slik høyt :wink:

Gjest Moonshadow
Skrevet

Skulle ønske flere turte å skjekke opp på butikker å slike ting. Å bli skjekka opp på byen av fulle menn, blir ofte dumt og slitsomt.

Skrevet
jeg hadde blitt utrolig glad hvis en mann snakket til meg hvis jeg handlet i buitikken, gikk på gaten, var på biblioteket, sto i kø på posthuset, spaserte alene på søndags-tur, var på café alene eller med venninner.

Gjelder dette uansett type menn?

Om det gjelder kjekke menn på din egen alder som du finner litt tiltrekkende eller interessante, så er jo det greit..

Men, som norsk jente i norge har jeg ALDRI opplevd det. Har derimot opplevd at folk har antastet meg på jobb, butikk og mens jeg bare gikk bortover gata for å gi "komplimenter"... Alle sammen var dobbelt så gamle som meg, og enten narkomane eller "skumle" innvandrere (med unntak av han som mente at ei sånn jente som meg måtte da være interessert i å ha sex med ham mot litt betaling). Jeg blir livredd jeg når disse snakker til meg jeg... Så om hovedinnlegger føler seg det aller minste truffet av de kategoriene så.. vær litt forsiktig!

Gjest Semi-romantikeren
Skrevet

Hehe, ikke noe fare Maetzii :)

Selv er jeg i tjueårene og foretrekker jenter i samme alder. Ikke har jeg planer om å plystre og slenge slibrige kommentarer etter jenter på gaten heller. Men derimot så vil jeg neste gang jeg ser en jente jeg liker si det til henne. Selv om vi ikke lenger har en skolegård å si slike ting i så trenger man vel ikke slutte med det av den grunn! :) Mange fantastiske jenter der ute. Noen av dem klarer å finne seg drittsekker. Jeg skal gjøre mitt at jeg og en av dere ikke havner samme med en iallfall! :)

Ha en fantastisk fin helg alle sammen, og takk for meg! :bukke:

Gjest Jente 31
Skrevet

Maetzi, slapp av litt da.. :)

Jeg mente at jeg er åpen for oppmerksomhet fra alle menn og mener med det "menn som ser ut til å være på samme alder (omtrent) og som er en som også ellers ville ha valgt seg ut å komme bort til meg på byen (bar) f.eks..Get it?

Dessuten er det INGEN fare for at det skal bli for mange menn i Norge som kommer bort til en...så jeg ville blitt takknemlig for alle initiativ. Herregud, skal da ikke gifte meg med bare slå av en prat for moro skyld.

Derfor står oppfordringen min ved lag! :ler:

Gjest Jente 31
Skrevet

Forresten, er enig med Meatzi i en ting:

I Norge har aldri noen "normale" kommet bort til meg heller....bare narkomane, alkoholikere i parken, gamle slibrige harry menn og eldre sjøulker. Og kanskje dritfulle sinnsyke menn som har en eller annen psykisk skavank. :roll:

Så jeg har ikke stort håp akkurat om at noen normale kjekke skal komme bort. Men underenes tid er kanskje ikke forbi? Det virker som alle de kjekke normale er arrogante, ser bort og er alt for innadvendte og stolte til å stoppe opp for å si at en kvinne er vakker?

Det synes jeg menn skal gjøre! :)

Skrevet

:sjarmor:

Nå ble jeg sittende og småtenke på tilfeller hvor jeg har satt "rett på sak" prinsippet mitt ut i livet: (det er litt seint nå, trøtt, men tenkte å skrible ned noe raskt)

2 ganger på bussen. Begge resulterte i rødmussede kinn, vennlig avslag og et takk.

1 gang på en restaurant i trøndelag. Det var veldig hyggelig.

2 ganger på tbanen. Begge gikk nesten rett til gokkmokk. Vel, den ene fikk jeg forsåvidt telefonnr hennes, men hun fikk noia etterpå tror jeg. :hoho: Hun andre kalte meg en dust....(!) :frustrert:

Flere ganger på Campus. funket bra. Kaffebar er en fin ting.

2-3 ganger via jobb. 1 annen gang via telefonjobb!!! :kul: (vedkommende jeg snakket med på telefonen hadde vel en av verdens mest herlige stemmer )

1 gang i taxikø. Det gikk bra.

Det er garantert mørketall her... :-? Antakelig flere på avslagssiden, og kanskje noen ganske færre på godtattsiden. Men alle i edruelig tilstand.

Av erfaring kan jeg si at det varierer utrolig hvordan folk reagerer og hvordan de reagerer på slike initiativ.

Jeg mener vagt å huske at jeg sa hei til en dame på tbanen i Oslo, det må være for 4 år siden, hun så sånn ut: :hår:

Og jeg mener jeg så (og ennå ser) representabel ut da også....

Og angående dette med avslag: Ja, man må bare bite i seg en del av de - uansett type man møter. Det er mange variabler som spiller inn ved et slikt møte for at det skal klaffe.

Jeg sier bare: Go for it! Bedre å ha prøvd enn å sitte å angre i ettertid... :danse:

Og kanskje, så opplever man dette oftere:

:kline:

(les: at jentene også går etter det de vil ha)

gjesp... dette ble mer enn jeg tnekte... sove nå...

i morgen skal jeg kidnappe noen! :ler:

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville vært psykisk mottagelig for å bli sjekket opp mens jeg sto og funderte på hvilke oppvaskmiddel jeg skulle handle. Og hvis jeg satt på cafè med venner, ville jeg blitt forlegen og muligens litt irritert hvis en fyr jeg aldri hadde sett før pluttselig kom bort og begynte å skulle sjekke meg opp.

Er sikkert treg, men for meg ville det virket altfor overveldende og intenst (og desperat).

Noe annet ville det vært hvis det hadde vært en eller annen form for (gjensidig) kontakt før dette framstøtet (blikkveksling, at jeg også hadde beundret ham i smug, at vi hadde hilst før eller hatt noe felles (felles bekjent, studert samme grunnfag, vært på samme konsert dagen før, at vi hadde sett hverandre i den samme butikken eller på den samme kafèen flere dager, etc).

Det hadde gitt meg en liten følelse av en knagg å henge ham på. Tror ikke jeg ville vært konfortabel med at "hvem som helst" kom og ville "plukke meg opp" mens jeg handlet eller snakket med venner (eller uansett hva jeg gjorde). Er litt skummelt med totalt ukjente som blir så avstandsforelsket at de tar kontakt uten noen foranledning. Det ville skremt vannet av meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er uenig med Emba over her.

Det ser ut til at de er typisk norsk å legge så mye i det/for mye i det.

Det er jo ikke meningen at mannen skal være avstandsforelsket i en, eller vil gifte seg med deg og flytte inn med deg da...

Selv er jeg ALLTID mottakelig for at kjekke, normale, kompatible i firhold til meg - menn kommer bort og slenger ut en kommentar om hvor søt jeg er. Ferdig med det liksom. Det er ikke snakk om slibrige rare desperate menn heller. Bare simpelthen er hyllest til kvinnen! :ler:

Liker du ham ikke, forstår han jo det, når blikket ditt raskt senker seg ned mot zalo-oppvaskmiddelet igjen...da går han vet du.

Derimot smiler du og prater med ham, betyr det at du liker ham litt.

Lykke til med flørtingen, nordmenn! :o :P

Gjest Anonymous
Skrevet
Forresten, er enig med Meatzi i en ting:

I Norge har aldri noen "normale" kommet bort til meg heller....bare narkomane, alkoholikere i parken, gamle slibrige harry menn og eldre sjøulker. Og kanskje dritfulle sinnsyke menn som har en eller annen psykisk skavank. :roll:

Så jeg har ikke stort håp akkurat om at noen normale kjekke skal komme bort. Men underenes tid er kanskje ikke forbi? Det virker som alle de kjekke normale er arrogante, ser bort og er alt for innadvendte og stolte til å stoppe opp for å si at en kvinne er vakker?

Det synes jeg menn skal gjøre! :)

JEG har blitt sjekket opp av en kjekk normal mann på butikken.... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...