Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja hvilke mammaklær bruker/brukte dere? Jeg vet hva som finnes men lurer på hva som er lurt å ha etterhvert når jeg blir større. Måtte dere bytte ut nesten hele garderoben med mammaklær eller kunne dere bruke mye av det dere hadde fra før av? Brukte dere bare mammabukser eller funker joggebukser ol. med en stor babymage? Mammatruser da?

Anonym poster: 896107d8a75d18dddcf31daef0c9d802

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte meg 2-3 mammabukser og et par tightser. Og en college/velourjakke for gravide.

Men ellers brukte jeg bare vanlige topper eller tunikaer. Selv vanlig jakke med høyt liv(litt a fasong) gikk det bra å bruke(og lukke igjen) hele svangerskapet

Brukte også vanlige truser, gikk helt fint det.

Brukte vanlige joggebukser til hjemmebruk, hadde ikke fått meg til å gå med det på jobb eller ute blant folk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har null problemer med å vise meg for folk i joggebukse, og i jobben min er det en stor fordel å bruke joggebukse eller tights, dongeri er veldig ubehagelig. Hadde jeg hatt en annen jobb så hadde det blitt noe annet.

Andres klesvalg? :)

Gjest Elyssa
Skrevet

Neten bare H&M. Har ikke såååå god råd og gadd ikke skifte ut hele garderoben min med dyrt tøy jeg bare kunne bruke i noen få måneder.

Brukte ellers mitt vanlige tøy så lenge som mulig. Måtte ha et par mammabukser tidlig, men mange av toppene mine holdt lenge :)

AnonymBruker
Skrevet

Kikket på alle mammaklær på H&M sin hjemmeside tidligere i dag ;) Var det bare mammabukser du kjøpte?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv har forresten flere tunikaer ol som jeg vet vil passe hele svangerskapet så lenge jeg ikke venter trillinger :fnise: Ikke vært på UL ennå. Ser bare for meg at jeg kjøper et par mammabukser og kanskje noen mamma-t-skjorter siden jeg kommer til å være gravid hele sommeren, men får se hvor stor magen blir, er jo ikke sikkert at det trengs.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte ikke mer enn to mammabukser og et par topper på H&M- ellers klarte jeg meg med det jeg hadde, og fikk låne et par kjoler i store størrelser som gikk over magen. Det holdt for meg :)

Anonym poster: 11b7d1dde7ad1d93bdf8a2f4ebb0bbb4

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg har kjøpt meg noen mammabukser på H&M. Synes de er mest behagelige nå som magen begynner å bli stor og god. Bruker noen ganger noen av mine gamle "daffebukser", men selv om de var superstore før så strammer de under magen. Nå har jeg kun lagt på meg på magen da, kanskje det har noe å si?

Siden jeg er så lav og lita synes jeg mammagenserne blir veldig teltaktige. Kjøper heller basic-gensere på H&M, Vero Moda, etc. i en størrelse større.

Nå når det blir varmere begynner jeg nok å bruke tights og tunika. Det er også behagelig når det nærmer seg slutten og dongeribuksene blir litt stive :fnise:

Ellers er det vel pysjbukser jeg går aller mest med om du spør mannen min :hoho:

Skrevet

Jeg har kjøpt to bukser på HM. Ellers bruker jeg mye de "alladin buksene" fra Cubus. Tok vell en sånn i en størrelse større enn hva jeg vanligvis bruker trur jeg. Den er hvertfall behagelig og ha på. Ellers bruker jeg de gensrene/toppene jeg hadde fra før av. Har kjøpt noen nye, da i en størrelse større :)

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Jeg trengte ikke mammabukser før de tre siste månedene, da kjøpte jeg meg en dongeribukse med høyt strikkliv som gikk til oppunder bh'en. Kjøpte en mammatopp som var litt lang og tight, ellers brukte jeg bare det jeg hadde fra før, f.eks. singlet og bolero. Noen store joggebukser passet også hele veien. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mammabukser og mammatights, bruker vanlige overdeler. Da helst tunika med empireliv, evt genser med lang singlet under. Så lenge de er vide eller elastiske nok går det helt fint, jeg er 35 uker nå.

Anonym poster: 828404212b007ef90f4cdf7f9e78ab50

AnonymBruker
Skrevet

Her går det bare i kjoler, har et par mammabukser også, men liker de ikke så godt. Jeg har kjøpt masse gravidstrømpebukser og hadde mange empirelignende kjoler som passer fint. Også har jeg supplert med en del mammakjoler også som så fine ut også når magen ikke var så stor enda.

Anonym poster: cb9ba560c25f585ab6af75029650ff26

Skrevet

Jeg brukte H&M. Kjøpte meg ei olabukse, men den stramma så under magen, så den brukte jeg nesten ikke. men jeg kjøpte noen chinos som jeg brukte mye. Ellers så kjøpte jeg LOGG-tskjorter (Også H&M), kjøpte de bare en strl større.

Og så skriver jeg under på de "Aladdin-buksene til Cubus, de brukte jeg hjemme og på jobb.

Gjest Amber Rose
Skrevet

Det eneste jeg kjøpte av mammaklær var en joggebukse, ellers brukte jeg det "vanlige" tøyet mitt.

Skrevet

Jeg har denne bukse fra H&M i flere farger, synes den er veldig god å ha som et alternativ til jeans. Liker ikke mammabukser med høyt liv, som de fleste har.

I tillegg har jeg ei hettejakke fra H&M som har vært god å ha. Og topper med høyt liv, og vanlige lange singleter fra Cubus.

Mammatruser har jeg aldri skjønt noe av.

Denne gangen kommer jeg til å være høygravid på sommeren, og må skaffe noen kjoler, tunikaer og lignende i tillegg.

Skrevet

Jeg har måttet bytte ut det meste nå.. Jeg bærer lavt og får relativt fort mage og går opp ganske mye i bhstr. Så strikk i vanlige bukser er det vel et par mnd siden jeg måtte slutte med. Og så er jeg ganske tynn/slank til i utgangspunktet så topper og skjorter blir fort for små og korte. Jeg kler meg sjelden i tunika og veldig løse klær så der har jeg heller ikke noe å gå på. Sist brukte jeg vel mellom 2 og 3 tusen bare på bher, men de har jeg jo nå.

Jeg har gravidjeans og bukser fra mamalicious og hm, og kjøpt noen gravidtopper på Happymum. Det eneste jeg fortsatt kan bruke er cardigans, en oversized ytterjakke, noen korte jakker og noe treningstights og jobbebukse (siste litt for ofte når jeg er hjemme ;) ) På kjolefronten sliter jeg! Jeg hater å se ut som et telt og gruer meg nesten til 17 mai.. Tipper jeg kommer til å gå for bukser og en fin topp ;) Det går foreløpig mest i bukser og topper, da føler jeg meg ikke så svær..

Jeg går også høygravid denne sommern så da ser jeg for meg noen lekre og luftige telt i kombinasjon med støttestrømper og crocks! :lol:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fra før av denne http://www.hm.com/no/product/96204?article=96204-D i svart og den liker jeg å bruke nå som jeg har fått bittelitt mage. Den kanten kan brettes ut, altså opp, og når meg foreløbig til litt over navlen. Er veldig tøyelig så kommer ikke til å stramme før jeg blir ganske stor, hvis jeg blir det. Så den kan jeg faktisk anbefale å prøve.

TS

Skrevet

Jeg har måttet bytte ut det meste nå.. Jeg bærer lavt og får relativt fort mage og går opp ganske mye i bhstr.

Samme her! Føler at jeg går gravid så lenge at jeg bare MÅ ha noe å variere med!

Jeg kjøpte en del sist og kostet på meg det siden jeg visste at det ikke ble det siste barnet. Har ikke så mye nytt nå annet ett par nye singletter, type ekstra lang fra f.eks. Gina Triocot, HM...

Jeg har to par chinos (HM) , to par jeans (mamalichious), ett par-tre leggings (HM), noen mammakjoler og en del mammatopper i form at basic gensere/t-shirts (HM), samt noen penere topper (mamalicious), en skjorte, noen tunikaer, m.m.

Hadde ei svææær vinterjakke som dekka magen sist (feb.barn), og kjøpt ei jakke fra HM til sommeren.

Og selvfølgelig nye bh`er!

Går mye i joggebukser og lange, trange gensere når jeg går hjemme...

Kan bruke en del av det gamle og selv om jeg har kjøpt mye har jeg ikke "bytta ut hele garderoben".

Jeg går også høygravid denne sommern så da ser jeg for meg noen lekre og luftige telt i kombinasjon med støttestrømper og crocks! :lol:

Mmmmh, snasent! :fnise: Blir noe liknende her også, men jeg tror jeg dropper crocsa! ;)

Skrevet

Jeg arva en del av min svigerinne. Hadde flere mamma-dongeribukser enn vanlige den perioden :P Brukte kun joggebukse/kosebukse hjemme fordi dongeri ble stramt og ekkelt på slutten. Brukte også en del vanlige lange singletter men de ble korte på slutten og for ikke å snakke om utvidet. Måtte kaste noen etter fødselen fordi de ble for vide. Kjøpte med ert par fine mamma-topper da jeg fikk mer synlig mage og syntes de var kjempefine :D Likte å vise fram babymagen min ;) Fikk en kjole av mamma som desverre bare ble brukt en gang. Kjøpte meg en finkjole som jeg brukte i dåp ett par uker før jeg fødte.

Skrevet

Mmmmh, snasent! :fnise: Blir noe liknende her også, men jeg tror jeg dropper crocsa! ;)

Det håper jeg for guds skyld at jeg også gjør! :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...