Bjørn88 Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Hvorfor er det straffbart for en hundeeier å etterlate seg hundedrit neddi ei grøft, mens det virker som det er akseptabelt med store hauger med hestedrit overalt på veier, fortauer og stier. Er det så forbanna vanskelig for dere hestejenter å dra rævva ned av hesten å plukke opp/fjærne dritten til hesten din? 12
Testosteron Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Jeg liker hestedritt. Jeg pleier å plukke den opp og ta den med meg i lommen 5
Maneo Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Amen! Om ikke plukke det med seg, så ihvertfall skyve det ut i grøftekanten.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Det er ikke alltid man får med seg at hesten driter. De kan være ganske gode på å gå normalt, og er det motvind kjenner man ikke lukta heller. Anonym poster: 9f77d6ddc58231af3c8527bd74f63fb0
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Er ikke barebare å "plukke" opp hestebæsj, det kommer litt mer avføring fra en hest enn en hund. Er enig i at hesteeiere kanskje kan sparke dritten vekk fra veien, men å ri på tur med en spade og mega søppelsekk er kanskje ikke alltid like lett. Dessuten brytes hestebæsj ned etterhver.t Anonym poster: 5b1631c18da482ec884bfe15adac6037
Bjørn88 Skrevet 28. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2013 (endret) Det er ikke alltid man får med seg at hesten driter. De kan være ganske gode på å gå normalt, og er det motvind kjenner man ikke lukta heller. Anonym poster: 9f77d6ddc58231af3c8527bd74f63fb0 So what? KAn hundeeiere bare se bort like før hunden skal drite da å si nei du det så jeg ikke, er vel greit det da... Klarer du ikke å ta ansvar for hesten din så send den til slakteriet, forvent iallefall ikke at jeg skal gidde å bremse ned når jeg skal kjøre forbi deg... Endret 28. april 2013 av Bjørn88 2
Gjest Novacane Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 So what? KAn hundeeiere bare se bort like før hunden skal drite da å si nei du det så jeg ikke, er vel greit det da... Klarer du ikke å ta ansvar for hesten din så send den til slakteriet, forvent iallefall ikke at jeg skal gidde å bremse ned når jeg skal kjøre forbi deg... Å gasse på forbi en hest på tur kan faktisk være direkte farlig. Hesten er veldig uforutsigbare og selv den roligste hesten kan plutselig bli redd på tur. Dersom du kommer i full fart med bilen din og hesten blir redd kan den faktisk slenge seg ut i veien noe som kan være fatalt for både rytter, hest og ikke minst deg. 18
Bjørn88 Skrevet 28. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2013 Er ikke barebare å "plukke" opp hestebæsj, det kommer litt mer avføring fra en hest enn en hund. Er enig i at hesteeiere kanskje kan sparke dritten vekk fra veien, men å ri på tur med en spade og mega søppelsekk er kanskje ikke alltid like lett. Dessuten brytes hestebæsj ned etterhver.t Anonym poster: 5b1631c18da482ec884bfe15adac6037 At hesten driter så mye mer gjør det vel desto værre enn en liten hundedritt, og om hester klarer å bære feite kvinfolk på 100+ så klarer de nok å bære en spade og litt dritt itillegg. 5
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #9 Skrevet 28. april 2013 Jeg tar heller en hundedrit i veien enn en hestedrit. Bikkjedriten kan man ihvertfall gå utenom, men hestedriten dekker jo hele veien, og mange meter bortover! Utrolig motbydelig. Anonym poster: 014f9796045406277f045f177d350f99 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #10 Skrevet 28. april 2013 So what? KAn hundeeiere bar seeorlike før hunden skal drite da å si nei du det så jeg ikke, er vel greit det da... Klarer du ikke å ta ansvar for hesten din så send den til slakteriet, forvent iallefall ikke at jeg skal gidde å bremse ned når jeg skal kjøre forbi deg... lmao Jeg har ikke hest. Å ikke bremse ned er forøvrig fryktelig uvettig hvis dette gjelder et sted der hesten ikke kan gå på noe fortau, du kan risikere livet til rytter og hyggelige bulker i din egen bil samt at det kan gå på din kappe med forsikringen. Anonym poster: 9f77d6ddc58231af3c8527bd74f63fb0 3
Bjørn88 Skrevet 28. april 2013 Forfatter #11 Skrevet 28. april 2013 Å gasse på forbi en hest på tur kan faktisk være direkte farlig. Hesten er veldig uforutsigbare og selv den roligste hesten kan plutselig bli redd på tur. Dersom du kommer i full fart med bilen din og hesten blir redd kan den faktisk slenge seg ut i veien noe som kan være fatalt for både rytter, hest og ikke minst deg. Jeg gasser ikke på, men bremser heller ikke lengre, det som mest sannsynelig skjer om hesten blir redd er at den steiler eller begynner å galoppere og det etter jeg har passert og om jeg blir den (u)heldige som sender en hest til de evige jaktmarker så får jeg vel bruk for NAF medlemskapet mitt også da 2
Bjørn88 Skrevet 28. april 2013 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2013 lmao Jeg har ikke hest. Å ikke bremse ned er forøvrig fryktelig uvettig hvis dette gjelder et sted der hesten ikke kan gå på noe fortau, du kan risikere livet til rytter og hyggelige bulker i din egen bil samt at det kan gå på din kappe med forsikringen. Anonym poster: 9f77d6ddc58231af3c8527bd74f63fb0 Å bevege seg i trafikken med en hest som ikke er trafikksikker er uvettig, å la 12år gamle jenter leke seg i trafikken med kjøttbussene sine alene i trafikken er uvettig, Hvorfor ri på en åker når man kan ri på en tungt trafikert vei 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. april 2013 #13 Skrevet 28. april 2013 Fordi hunder er kjøttetere og dritten deres er giftig. 6
Bjørn88 Skrevet 28. april 2013 Forfatter #14 Skrevet 28. april 2013 Fordi hunder er kjøttetere og dritten deres er giftig. Okey, så vegetarianere kan drite på gaten og i din hage om de ønsker da? kansje du kan annonsere ditt eget inngangsparti foran ditt hus/din leilighet som vegetarianer dass fordi de spiser ikke kjøtt vettu, så da er det greit 1
Gjest Novacane Skrevet 28. april 2013 #15 Skrevet 28. april 2013 Å bevege seg i trafikken med en hest som ikke er trafikksikker er uvettig, å la 12år gamle jenter leke seg i trafikken med kjøttbussene sine alene i trafikken er uvettig, Hvorfor ri på en åker når man kan ri på en tungt trafikert vei Du vet åpenbart veldig lite om hest. Ja, jeg er enig i at man bør være nokså erfaren for å ri ute i trafikken(ikke alle staller som befinner seg ute på landet ...), men man kan være så erfaren man bare vil, selv den roligste hesten på stallen kan få panikk av den merkeliste ting. Man kan aldri si at en hest er 100% trafikksikker, nettop fordi det ikke er "kjøttbusser" men dyr som tenker selv. Men det visste du kanskje. 6
Medlem Skrevet 28. april 2013 #16 Skrevet 28. april 2013 Det verste er klasene som ligger midt på Karl Johans gate. Dersom en person urinerer i et smug risikerer vedkommende et forelegg på flere tusenlapper. Men det tydeligvis helt greit at politiets egne hester driter ned hele paradegaten i hovedstaden. Snakk om dobbeltmoralisme... 3
Bjørn88 Skrevet 28. april 2013 Forfatter #17 Skrevet 28. april 2013 Du vet åpenbart veldig lite om hest. Ja, jeg er enig i at man bør være nokså erfaren for å ri ute i trafikken(ikke alle staller som befinner seg ute på landet ...), men man kan være så erfaren man bare vil, selv den roligste hesten på stallen kan få panikk av den merkeliste ting. Man kan aldri si at en hest er 100% trafikksikker, nettop fordi det ikke er "kjøttbusser" men dyr som tenker selv. Men det visste du kanskje. Så for faan hold dere borte fra trafikken da... 2
Bjørn88 Skrevet 28. april 2013 Forfatter #18 Skrevet 28. april 2013 Det verste er klasene som ligger midt på Karl Johans gate. Dersom en person urinerer i et smug risikerer vedkommende et forelegg på flere tusenlapper. Men det tydeligvis helt greit at politiets egne hester driter ned hele paradegaten i hovedstaden. Snakk om dobbeltmoralisme... Skulle vært straffbart med hestedriting ja, bot 1 og 2 gang og tvangsavlivelse ved en 3 forseelse 1
Gjest avocadoen Skrevet 28. april 2013 #19 Skrevet 28. april 2013 Hvordan skal man egentlig få til å plukke opp hestebæsjen da, mener du? Spade og søppelsekk? Hvordan skal man få med seg det?
Bjørn88 Skrevet 28. april 2013 Forfatter #20 Skrevet 28. april 2013 Hvordan skal man egentlig få til å plukke opp hestebæsjen da, mener du? Spade og søppelsekk? Hvordan skal man få med seg det? Du har jo svaret selv, spade og søppelsekk,så er det bare å slenge posen over skuldra å ri hjem igjen, eller knyte den fast i salen. Alternativet er å leke veterinær å dytte hånda oppi ræva på hesten å fjerne driten før du skal ut å ri da vettu er ikke så forbanna vanskelig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå