AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Jeg har en bærbar pc, selv om laderen er koblet til blir ikke batteriet fylt opp. Akkurat nå står det at 16% er tilgjengelig.. Jeg kjøpte ny lader. Men det var tydeligvis ikke laderen det er noe galt med, for batteriet ble fortsatt ikke fylt opp. Vurderte å kjøpe nytt batteri, men siden det er dyrt, valgte jeg å kjøpe ny pc. Den betalte jeg full pris for. Men nå begynte jeg å tenke på at 5 års-garantien ikke har gått ut på den gamle. Hva innebærer den garantien? Skulle jeg kanskje ikke betalt så mye for den nye? Anonym poster: fa1f1d8d27bc9a9ca39dbde7f2f21ed0
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Det er ikke 5 år garanti, men reklamasjonsrett. Det betyr at hvis det er en produksjonsfeil på maskina og den er over 2 år kan du likevel klage og reklamere på den. Du må gå tilbake til forhandler og si at du vil reklamere på den. Anonym poster: ace8e554f25b78c1c52ac39d7453e9fb
Solbærsaft Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Som regel har man bare 1 år garanti på pc. Noen steder har man 2... Men du har 5 års reklamasjonsrett! Desverre gjelder ofte ikke reklamasjonen på 5 år på forbruksdelene, som batterier. Men jeg fant denne artikkelen til deg: http://www.idg.no/pcworld/article108511.ece Et pc-batteri må forventes å ha en viss levetid - og bør derfor vare i minst 2 år (reklamasjon, ikke garanti). Hvis du har hatt den gamle pcen i under to år, bør du derfor ikke betale noe for å få nytt batteri.
Guybrush Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Slitedeler går ikke under hverken garanti eller reklamasjon såfremt man ikke kan bevise en feil fra produksjon. Batterier holder sjeldent bra i mer enn ca 3-4 år. Du får kjøpt nye på ebay til under halv pris av butikkpris
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Ok, takk for svar! Da gjorde jeg nok rett i å bare kjøpe en ny pc først som sist.. Anonym poster: fa1f1d8d27bc9a9ca39dbde7f2f21ed0
Guybrush Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Om TS likevel skal kvitte seg med den gamle pc'en send meg en pm så kanskje jeg vet av noen som er interessert i å kjøpe den av deg for en rimelig penge?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå