AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Nå er dette sikkert postet i feil forum men dere må gjerne flytte den.. Er det noen her som vet om kundebehandlere hos operatørselskaper som Telenor, Chess, OneCall, Netcom etc. har tilgang på telefonsamtaler og meldinger man har sendt? Altså at vanlige kundebehandlere som tar inn telefoner/jobber som kundeservice kan sjekke hva det står på meldinger man har sendt, lytte på telefonsamtaler som har blitt tatt opp (disse skal vel lagres i 6 mnd/DLD?) og lignende? Har vært ut for en situasjon, ikke spesielt alvorlig men har fått en trussel om at dette skal sjekkes ut for at noen skal "ta igjen" på meg. Synes det er litt vel ubehagelig om bekjente har tilgang til såpass mye sensitiv informasjon? Anonym poster: cc02bb4dd1115b9d58a591aedac2ecd6
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Jeg har jobbet som kundebehandler hos ett selskap, og der kunne man finne ut hvilke nummer det var ringt til, varighet på samtaler, og på noen abo-typer kunne man ogå se hvilke numre det hadde gått sms til. Innhold i sms kan bare tas ut med kjennelse fra politiet, i alvorlige straffesaker, og innhold i samtaler blir ikke tatt opp. Deres system var også slik at det ble logget hver gang en ansatt søkte opp samtalelogg, og man skulle ha god grunn til å gjøre det. Dvs at dersom din bekjente gjør dette, og du rapporterer det, kan selskapet sjekke opp dette, og gi vedkommende advarsel/sparken for misbruk av stilling, dersom internloggene bekrefter det du sier. Anonym poster: f3583912def44eb0e988b5ab68590b10 1
Anglofil Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 (endret) Der jeg jobber er det slik at vi vanlige kundebehandlere ikke får sett annet enn at det har blitt gjort f.eks 20 samtaler fra den og den datoen til den og den datoen (vi får ikke se spesifikke datoer). Vi får ikke se hvem som har blitt ringt, eller f.eks hva som har blitt sendt på sms. Vi får se antall meldinger, men ikke hvor mange meldinger. Og vi ser ikke hvem som har fått meldinger. De som kan se dette sitter på egen spesifikasjonsavdeling, der det kun er et fåtall ansatte som har tilgang til slikt. Vi blir logget, så misbruker vi vår stilling kan man finne fort ut av det. Vi kan ikke høre eller lese andres meldinger eller samtaler. Mvh Yvonne Endret 28. april 2013 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Ta kontakt med leverandøren din. Trakkasering. Du blir sikkert beroliget. Anonym poster: 7c4a6bf850061797e277504c011d2c69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå