Pebbles Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 (endret) Har laget noen hjemmelagete konfirmasjons og bryllupskort som familie skal burke i vår/sommer, men vet ikke hva jeg skal ta for kortene. Materialene koster jo litt.. Har sett på epla.no der prisene er mellom 45 og 100 kr for kort. Et kort i butikken koster vel 30-40 kroner eller noe slikt Hvor mye skal jeg ta meg betalt??? Et ek sempel på konfirmasjonskort jeg har laget har jeg lagt ved.. Endret 28. april 2013 av Pebbles
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Nok til å dekke materialer + verdien du legger i din egen tid. Anonym poster: c57d83c2f5e14382736cfd5d758325f3
Kara W Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Super søtt kort! Jeg har ikke så mye erfaring med kortlaging, men kan litt om prising av hobbyprodukter. Det aller viktigste er at du får dekket materialene dine. Her er det ikke bare selve papiret og knappene som teller, men også lim, sakser og ev andre verktøy du trenger. Dernest skal tiden din også kompenseres. Driver du som hobby er kanskje 100-200 kr timen riktig, er dette noe du prøver å leve av må du ta mer. Når du har regnet ut dette er det på tide å se hva andre tar for lignende arbeid (f.eks på epla.no), og passe på at du ikke er priset langt over dette (eller under). Ettersom du selger til familie vil du kanskje ikke ta for mye, men ikke gi for mye rabatt heller. Det er dessverre ganske vanskelig å få en skikkelig pris for håndarbeid idag, men dersom alle fortsetter å underprise seg så vil det aldri være mulig å leve av det. Husk også at dersom du ikke setter skikkelig pris på arbeidet ditt vil ikke andre gjøre det heller. Folk blir mer fornøyd med et kort til 100,- enn et til 20,-, selv om det ellers er nøyaktig det samme kortet. 1
Wonders Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 (endret) Flott kort! Siden det er familie tar man litt mindre. Epla osv er overpriset til det ugjenkjennelige spør du meg, -som har holdt på i 10 år med dette. Jeg tar 30 kr for vanlig størelse og 50 for stort påkostet kort. Hobbyen min skal jeg ikke tjene på, men nok til å ikke gå i minus Dette er stort og kostet 50 kr. dette lille er kr 30 Endret 2. mai 2013 av Wonders 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå