AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Onkelen til samboeren min var så snill å kom innom med messe kokt sei til katta vår, men jeg ble litt usikker på om jeg bør ta bort beina på fisken før jeg gir det til han? Eller klarer han fint å tygge/fordøye det? alt av bein er i fisken, ingenting tatt bort. Anonym poster: 57ae24a7ae997488bc170deef6b8371a
Gjest Funky Punk Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Siden fisken er kokt så ville jeg fjernet beina først. Hadde det vært en ukokt fisk så hadde jeg latt katten kose seg så mye den vil med hele skrotten
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Tviler sterkt på at katten kommer til å spise beinene - det er jo fisken den vil ha. Har hatt flere katter i masser av år og har aldri sett at de har spist ett eneste bein. Dette tror jeg nok den klarer selv. Har heller aldri hørt om problemer med katt og fiskebein. Anonym poster: 7eff6f3b5e9c6fe894b28eabe510eec4
Lunete Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Katten kan sette bena i halsen og kveles, eller få skader i spiserøret.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Det hørtes ille ut Lunete. Det er jo lett å renske kokt fisk, så det kan man jo gjøre dersom man er usikker. Forsøkte å google "katt spise fiskebein" og det ser ikke ut til at dette er noe tema .... Anonym poster: 7eff6f3b5e9c6fe894b28eabe510eec4
Aurora M. Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 (endret) Katten kan sette bena i halsen og kveles, eller få skader i spiserøret. Jeg var uoppmerksom med gamlepusen min og la ikke merke til at han hadde vært oppe på kjøkkenbenken og stjålet et fiskestykke. Jeg så ikke noe før jeg oppdaget pus livløs på kjøkkengulvet! Jeg styrtet fram, fikk se fiskerestene og skjønte med en gang hva som hadde skjedd. Jeg kjørte fingrene i halsen hans og der hadde et av disse store 'nakkebeina' satt seg fast på tvers! Jeg måtte ta i av alle krefter og brekke det i to for å få det ut, for deretter ta munn mot munn (eller rettere munn mot snute/munn ) for å få liv i han igjen. Satte en skikkelig støkk i meg iallefall! Så her renskes kokt fisk omtrent med lupe før den blir servert de firbeinte.. Endret 28. april 2013 av Aurora M. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå