AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Jeg føler at folk rundt meg og da særlig mannen min må gi meg bekreftelse hele tiden. På at jeg er flink, bra nok etc. Jeg hater dette med meg selv? Hvorfor er jeg sånn når jeg hater å være sånn? Foreldrene mine var snille og gode, men jeg fikk aldri ros og bekreftelse da jeg vokste opp. Men jeg vil ikke sutre over fortiden, jeg vil være lykkelig nå!! Jeg vet jo at mannen min er fornøyd med meg, hvorfor er jeg avhengig av at han skal rose meg hele tiden? Hvordan blir jeg kvitt dette? Er det noen av dere som hadde det sånn? Men klarte å bryte ut av det negative tankemønsteret? Hvordan fikk dere bedre selvfølelse? Håper på gode svar fra kloke hoder:) Anonym poster: 1ce5fc5aa9d3e56da731ff04fd325f85
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Miss Independent.. Har du alltid følt det slik? Når begynte det? Anonym poster: 530f9ae52f5b7382f16684a53bb6584c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Ts her. Føler meg ikke akkurat som miss independent.. Selvtilliten er for lav. Det har vært sånn egentlig siden tenårene tror jeg. Nå er jeg 35. Mitt sug etter anerkjennelse er nok slitsomt for andre, så jeg vil gjerne bli kvitt det. Hvis mannen min har en dårlig dag, er jeg sikker på at det er MEG det er noe galt med. Hvis noen på jobben kritiserer arbeidet mitt, kan jeg bli kjempetrist. Jeg føler meg lykkelig, ja nesten litt beruset når noen sier "så flink du er". Oppførselen min sliter meg ut.. Er så lei av å ha det sånn... Anonym poster: 1ce5fc5aa9d3e56da731ff04fd325f85
Steinar40 Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Jeg tenker at du må jobbe med deg selv og din mentale innstilling. Bevist tone ned følelsene rundt både ris og ros. Men det er jo ikke akkurat lett å sette pris på kritikk når sant skal sies hehe
plix Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Finn deg en hobby som gir mestring på et nytt nivå, dette kan gi god selvtillit. Trening med mål, håndarbeid som krever konsentrasjon og dyktighet, et kurs..? Kanskje noen i psykiatrien kan hjelpe deg på vei? Det å snu tanken er noe som krever tid, sjekk ut kogitivt arbeid. Usikker på alle fakta rundt, men kognitiv terapi er det å snu på gamle vanetanker.
Havbris Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Det første du må se er at verden dreier seg ikke kun rundt deg. Derfor kan folk bli sure, misfornøyde etc, uten at det har noe som helst med deg å gjøre. Du kan ikke alltid være gjenstand for andre menneskers misnøye. Tren deg i å si til deg selv at du er mer enn bra nok, og vissheten om det vil etterhvert gi deg en bedre følelse en andre menneskers ros og bekreftelse.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Det første du må se er at verden dreier seg ikke kun rundt deg. Derfor kan folk bli sure, misfornøyde etc, uten at det har noe som helst med deg å gjøre. Du kan ikke alltid være gjenstand for andre menneskers misnøye. Tren deg i å si til deg selv at du er mer enn bra nok, og vissheten om det vil etterhvert gi deg en bedre følelse en andre menneskers ros og bekreftelse. Helt enig. Man må lære seg å ha selvrespekt og være glad i seg selv. Alle trår feil iblant, men det er en del av menneskets natur å feile. Hvis ts får barn en dag, må hun huske å si at det er litt dumt å søle så mye for noen må rydde. Min mor sa: Mer søl, du er dum!!! Hun hadde kunnet valgt å si at det er dumt å søle, nå må vi rydde her og du hjelper vel til. Anonym poster: 72d6c0b3a974f2e24a771b100b62fcd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå