Atilla Skrevet 6. juni 2002 #1 Skrevet 6. juni 2002 Har undersøkt med menigheten ang pynting og andre bryllup, og nå viser det seg at vi er de eneste som skal ha vielse i kirka denne dagen. Det betyr at vi ikke kan slå sammen pynting med noen andre. Trenger derfor tips på hvordan vi kan pynte kirka. Sommeren er allerede godt i gang her i Trøndelag, så hva slags villblomster som er i blomstring 6 juli er usikkert... Kan jeg bruke noe annet? Tenkte vi skulle pynte dagen i forveien.1212[ Dette Innlegg er endret av: Atilla den 2002-06-06 08:43 ]
Augustbrud02 Skrevet 6. juni 2002 #2 Skrevet 6. juni 2002 Vi tenkte jo at vi skulle bruke markblomstre, selv i august vi da. Mulig at det blir værre å finne fine markblomster, men isåfall får vi gå over til hageblomster. Enkelt og greit. Det blir sikkert fint uansett. Eller så jeg noe kjempeflott i konfirmasjon på søndag. På hver benkerad hadde de nemlig satt to hvite roser sammen med (tyttebær?)lyng i en liten beholder på hver rad. utrolig lekkert, og noe sånt fikk jeg lsyt til at vi skulle gjøre. Men kanskje med en rød rose i hver istedenfor. I et bryllup vi var i fjor hadde de pyntet med å legge roser på gulvet opp hele kirkegulvet. Det var også veldig flott, men det kommer jo litt an på hvor langt kirkegulvet er da. Men markblomster er det fortsatt mulig å finne 6.juli, det burde ikke være noe problem. Vi skal ha båre buketter i billige IKEA-vasker, med hvitt sløyfebånd rundt. Det blir kjempefint! Utenfor kirken er det mulig vi pynter med bjørk og sorte og hvite kreppapirbånd i.
Engel Skrevet 6. juni 2002 #3 Skrevet 6. juni 2002 Du kan jo bruke eføy, pynte med det rundt alterringen eller noe. Prestekrager burde være mulig å finni i juli, lag noen buketter, eller legg et par prestekrager ved hver benkrad.12
Kame Skrevet 6. juni 2002 #4 Skrevet 6. juni 2002 Vi har kjøpt to store, smale vaser på Europris (100,- stykket) hvor vi skal ha noen langstilkede blomster - en på hver side av presten (sånn cirka, iallefall der oppe). Har kjøpt noen meter med hvit tyll og skal lage noen sløyfer/rosetter som skal henges/tapes fast i endene på de forreste kirkebenkene (noe ala disse, men våre blir nok enklere. http://www.bryllupsbutikken.no/Tilbehor/rosetter.htm ) På gulvet, ved siden av løperen opp altergangen, strør vi noen roseblader - disse lager vi faktisk selv, av søsteren min sine gamle bryllups-lys-mansjetter - ellers hadde vi nok kjøpt disse små boksene man finner overalt. Ikke for mye arbeid, ikke for dyrt, men litt uvanlig og iøynefallende (håper jeg da!).1212[ Dette Innlegg er endret av: Kame den 2002-06-06 13:23 ]
Atilla Skrevet 6. juni 2002 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2002 Kame - glimrende forslag! Hvor mange meter tyll skaffet du? Forslag: Disse kan jo brukes bak på stolene til brud og brudgom under middagen. Eller til å pyntes med på bord? Husker du hvor mye du betalte? (Budsjettet har røket for lengst...)
Augustbrud02 Skrevet 6. juni 2002 #6 Skrevet 6. juni 2002 Jeg likte ogsåd en ideen. Har litt hvit tyll med gullpynt liggende hjemme, så kanskje vi må prøve å lage noe sånt. Forøvrig koster enkelt tyll 70 kroner meteren hos Panduro, men går du i vanlige stoffbutikker vil jeg tro det er en del billigere.
Kame Skrevet 6. juni 2002 #7 Skrevet 6. juni 2002 Atilla: Eh, det er faktisk min mor som har kjøpt inn tyllen. Men dersom du leter litt rundt på butikker så kan du finne tyll kjempebillig (har du tilgang til innvandrerbutikkene skulle det vel ikke være vanskelig) - i katalogen til Stoff&Stil ( http://www.stoffogstil.no/ ) kostet det vel 20,- meteren. Tror vi betalte endel mer, rundt 70,- for 1-2 meter - men da var tyllen 2,75 meter bred! jeg har ikke prøvd å knytte rosetter enda, hadde planer om å overlate det til ei søster som er mer fingernem enn meg. Vi lekte med planen om å ha en nellik i midten av rosetten for å pynte litt ekstra, men fant vel ut at det ikke er nødvendig. Men, dersom man vil ha en litt ekstra "schvung" over rosetten, så blir sikkert det kjempefint. Ellers gjør jo perler, glitter og masse annet mye på en enkel rosett. Det å bruke dem på stolene etterpå er kjempelurt - dersom stolene våre vises. Hvis ikke, så tenker jeg at vi henger dem på veggene på passende steder. Det samme gjelder forøvrig for rosebladene (de pene du kjøper) - plukk de opp fra kirken og strø de over bord på festen - de passer sikkert glimrende på gavebord, drikkebord, kakebord etc. dersom man ikke vil ha dem på selve spisebordene. Jeg ser at budsjettet vårt nok også går føyken, så jeg er for alle sorter for flerbruk - vi tar selvsagt også med oss blomsteroppsatsene fra kirken og til festlokalet!
Atilla Skrevet 6. juni 2002 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2002 Tenkte jeg kunne få noen til å strø ekte roseblader på midtgangen. Men hvem? Disse må jo nødvendigvis strøs samme dag så de ikke visner eller blir stygge. Og hvem skal rydde disse etter oss? Alle drar jo til lokalene etterpå - må jeg be noen rydde kirka, eller gjør kirketjeneren dette?
Tulle-brud Skrevet 6. juni 2002 #9 Skrevet 6. juni 2002 Skal lage noen halmhjerter med englehår på med falske orkideblomster-hoder putta inn. Skal stå ved trapp opp til alter og senere i fest lokalet. Men resten av kirka blir visst pyntet av venninner og søsken visstnok. Har fått beskjed om ikke å tenke på dette. Deilig Og ja roser bør plasseres ut samme dag, skal kanksje ha dette liggende på festbordet og ble anbefalt at de ble lagt ut rett før middagen (så det får servitørene gjøre)
Kame Skrevet 6. juni 2002 #10 Skrevet 6. juni 2002 Atilla: husk å strø rosebladene på sidene av midtgangen, ikke der hvor dere skal gå! Har du slep på kjolen (eller uansett en kjole som subber litt nedi) kan det jo se litt smårart ut med rosebladene som følger med!
Atilla Skrevet 7. juni 2002 Forfatter #11 Skrevet 7. juni 2002 Ja, har kjeeeeempelangt slep jeg. Tusen takk for mange gode tips. Tror dere dette blir fint nå da??? Huff, lurer på om fredagen før bryllupet blir veeeldig travel jeg...
Augustbrud02 Skrevet 7. juni 2002 #12 Skrevet 7. juni 2002 Jeg kjøpte forresten bånd i går jeg hos Trombo (se innlegget om pynting av bryllupsbil), som jeg tror kan brukes til å lage slike rosetter eller pynte med i kirken. Det kostet 5 kroner meteren, så kanskje det er noe som et alternativ til tyll?
Rose Skrevet 7. juni 2002 #13 Skrevet 7. juni 2002 Et kjempefint tips: få tak i en gammel barnevogn, du vet av den lave typen, og pynt med blomster oppi : ) Det er kjempefint!!!
Lili Skrevet 8. juni 2002 #14 Skrevet 8. juni 2002 Lite tips til pynting av benkene; én langstilket hvit blomst med litt bladverk knyttet til annen hver benk med naturbast eller farvet rosa eller eplegroenn bast. Enkelt og stilig!
jbkaarud Skrevet 9. juni 2002 #15 Skrevet 9. juni 2002 Vi pyntet kirken med bjørk bundet sammen av lilla sløyfebånd. Jeg hadde forøvrig lilla calla og grønne nellik i buketten min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå