Gjest sandymor Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Hei! Jeg var hos Nikitia her i Oslo på fredag. Jeg skulle legge inn kalde striper i mitt blonde år i lys og litt mørk for å få spill. Så skulle jeg legge inn askeblond bunnfarge for å få litt dybde. Vi ble enige om å ikke legge varme toner. Jeg sitter her nå med kastanjebrun ettervekst til ørene, det lyser orange i sola og det er ingen striper men underhåret mitt er mørkebrunt. Jeg var veldig nøye med å stille spørsmål hele veien. Jeg viste tl og med bilde av hvordan jeg ville ha det. Ingen spurte om jeg ble fornøyd, selv sa jeg at jeg må jobbe litt med den nye fargen. Da himlet hun bare med øynene. Fikk rett og slett dårlig service hele veien. Det var sparekontoen min som gikk til dette, etter å ha ventet et år. Har ingen mulighet som student tli å få en annen time. Hva gjør jeg? Hilsen misfornøyd moskva"marit"!
Gjest MamaQuilla Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Du reklamerer og ber dem rette det opp, eventuelt får hun be en kollega om å se på deg om du ikke vil ha henne til å fikse håret. 10
Gjest sandymor Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Okei! Det tenkte jeg å gjøre. Tenkte å møte opp, selv om det er litt småekkelt å klage! Men har hørt om lignende episoder hvor dem ber deg om å betale for å rette opp feilen. Det er jeg i grunn overhodet ikke interessert i. Er mitt ord mot dems.. :S
Gjest MamaQuilla Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Forbrukerkjøpsloven sikrer deg retten til å reklamere om resultatet avviker veldig fra det dere avtalte. Frisører er ikke unntatt loven. 2
Miah Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Vet det kan være ubehagelig å klage, men vil tro at frisøren og frisørsalongen opplever det mer ubehagelig enn deg. Det er tross alt ikke du som har gjort noe galt her. Så gå tilbake, klag. 4
Gjest Daenerys Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Enten kan du ta den kjipe samtalen som er over på 10 min, eller ha et hår du misliker i lang tid fremover. Snakk med dem du
Strixvaria Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Forbrukerkjøpsloven gjelder selvsagt også for frisører - men noen har frekkhetens nådegave. Det er bare å gå dit på mandag, peke på håret ditt og si at dette overhodet ikke ble som avtalt, og at du krever at det rettes opp i umiddelbart. Salongene bør jo også være interesserte i å ha fornøyde kunder, så jeg synes også du kan nevne attituden til frisøren som ødela håret ditt, særlig det med at hun himlet med øynene til deg. Vis også bildet du viste til frisøren, og spør sjefen om hun synes ditt hår ligner på det du ba om. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Hva får folk til å bruke opp sparekontoen på hår? Anonym poster: bd453af13acf76ee489e2a975e45355a 3
Gjest MamaQuilla Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Hva får folk til å bruke opp sparekontoen på hår? Anonym poster: bd453af13acf76ee489e2a975e45355a Noen tusen oppspart gjennom et år med den hensikt å gå til frisøren er hva jeg vil kalle fornuftig sparing hvi s man er student. Det er ikke som om jenta blåser titusenvis av kroner på russefeiring, liksom. 4
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #10 Skrevet 11. mai 2013 For mange mange år siden ble jeg klipt hos frisør og ble veldig misfornøyd. Jeg gikk tilbake og klaget, og de klipper meg på nytt slik at det ble som jeg viile. Du ba om en vare, og fikk ikke det du ba om. Det er utrolig dårlig av frisøren din, og den feilen må frisøren rette opp i! Gå og klag! Anonym poster: c20a20a189409ac01424cab08556462b
Drizzt Skrevet 11. mai 2013 #11 Skrevet 11. mai 2013 Du må absolutt klage, uansett hvor ubehagelig samtalen føles for deg. Kanskje er det mulig å kreve at salongen retter opp feilen gratis? En gang fikk jeg etterveksten min farget mørkere enn resten av håret og det var ikke det vi hadde avtalt. Etter å ha betalt et tusen for det, krevde jeg at de rettet opp feilen gratis. Ikke veldig behagelig samtale, fordi de prøvde å fremstille det som at jeg ville ha det mørkere. De fikset håret dagen etter og jeg dro fornøyd til slutt. Men aldri ble deres kunde igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #12 Skrevet 11. mai 2013 Gå tilbake og fortelle på en ordentlig måte at du ikke er fornøyd. Mest sannsynlig vil Nikita rette det opp til deg gratis. Jeg har hatt akkurat samme erfaring selv da jeg stripet håret mitt før. Jeg gjorde det til Nikita over en periode på et par år, men ble fornøyd bare av og til. Syns egentlig ikke de er spesielt flink der. Anonym poster: c8ae9d94bc6bb6da721f4e3ce43da040
Gjest *MaggieQ* Skrevet 11. mai 2013 #13 Skrevet 11. mai 2013 Klart du skal klage! Du fikk ikke det du ba om og betalte for. Gå inn til dem og spør etter daglig leder og si at dette ikke var det du ba om(vis dem bildet igjen). Si at du vil at de skal rette opp skaden uten kostnad. Skulle de sette seg på bakbeina(noe jeg tviler på om de ikke vil få masse dårlig reklame) så sier det at du vil ta dette videre med Forbrukerrådet. http://www.forbrukerradet.no/forside/kontakt-oss/klage-til-forbrukerrådet Jeg tror dette ordner seg jeg. Vær hyggelig, men bestemt 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #14 Skrevet 11. mai 2013 Hvordan gikk det, TS? Anonym poster: ad9f4e24496abda47dfe4bd9bf2da479
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2013 #15 Skrevet 11. mai 2013 Så vidt jeg vet, er mange av "klipperne" på Nikita ikke ferdig utdannet frisører, men har fullført et 6 mnd kurs før de er ute i bedriften, klipper og styrer og tar pris som om de er utlærte frisører. Hvem gjorde hårklippen og fargingen hos deg? Anonym poster: 3b768ad9683d1c79cc309665a779e3ef
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2013 #16 Skrevet 12. mai 2013 Forbrukerkjøpsloven sikrer deg retten til å reklamere om resultatet avviker veldig fra det dere avtalte. Frisører er ikke unntatt loven. Frisører omfattes ikke direkte av forbrukerkjøpsloven eller lov om håndverkertjenester, men man kan vise til avtalerettslige prinsipper og prinsippene i disse to lovene når man reklamerer overfor frisører. Anonym poster: 0a076adf453d13e6dee0f72ddc8bc431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå