Gå til innhold

"Klarer du ikke å finne noen på din egen alder?"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kjæreste på 20 år, og jeg er 29. De fleste av kameratene mine synes ikke dette er rart, men av og til når jeg snakker med folk (det er stort sett jenter), så ser de litt dumt på meg og sier ting som "Så ung? Klarer du ikke å finne noen på din egen alder?"

Jeg lurer på hvorfor de sier dette. Jeg liker jo jenta mi, det er ikke sånn at jeg har valgt henne fordi jeg ikke klarer å få 29-åringene jeg egentlig vil ha.

Anonym poster: 74fa4a4d32c6f86a4a41c4d4d3491834

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være mange grunner. Sjalusi, fordommer, hva som helst. Men du liker jenta av andre grunner. Hvorfor spiller det noen rolle hva andre sier? La de si hva de vil, du velger selv om du tar andres meninger personlig. Kos deg med jenta di, sett pris på alt det fine hun har. De tankene du har om henne er ditt personlig, nyt det! Drit i andre!

• Liker 2
Skrevet

Tåpelig! Hvem vil vel IKKE ha en jente på 20??

• Liker 10
Skrevet

Tåpelig! Hvem vil vel IKKE ha en jente på 20??

Heterofile jenter

AnonymBruker
Skrevet

Eneste grunnen til at jeg selv kan tenke slik er fordi noen på 20 år ennå ikke er ferdigutviklet, selv hvor voksne de kan se ut til å være. Så slipper man å bli 35 år med ei dame som drar fordi hun har vokst fra deg.

Anonym poster: 98d5a189f66582a55d410bca7b24e834

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare ikke ta det til deg. De er sikker sjalu på at hun jenta får deg og ikke de da vet du :)

Er 8 års aldersforskjell på meg og kjæresten (han er eldst), så jeg vet hvordan det er og at det gjør vondt når folk er så stygge med en. Men husk at det viser bare hvordan de er som person. Du ville jo ikke vært sammen med ei jente som dømmer alle og er frekk, ikke sant? :)

Kos deg med jenta di og ikke bry deg om hva folk sier!

Anonym poster: 5be4e14065118ad45ab4c499a44b3c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare prøve å ikke ta deg nær av det :P hehe!

De sikter vel til den gamle regla om 25-åringene ute på bygda som gikk etter jenter som knapt var konfirmert osv. Det er også en del jenter som faktisk har erfaring med menn som var utrolig umodne for alderen, og som faktisk trengte en del yngre jenter for å være på "nivå".

Men dette trenger ikke bety at du er en av dem.

Hvordan nivå er dere på synes du? Er hun moden for alderen, eller er det du som er umoden for alderen? :P For jeg var iallfall ganske så mye mer umoden som 20-åring, enn det jeg var som 30-åring, så det er faktisk ikke så rart at enkelte stusser.

Anonym poster: 310ba0519f08c9ae8104b1d353c52a77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eneste grunnen til at jeg selv kan tenke slik er fordi noen på 20 år ennå ikke er ferdigutviklet, selv hvor voksne de kan se ut til å være. Så slipper man å bli 35 år med ei dame som drar fordi hun har vokst fra deg.

Besteforeldrene mine hadde 16 års aldersforskjell og giftet seg mens bestemor var i 20-åra, og var gift helt til bestefar gikk bort nå nylig. De hadde det helt fantastisk sammen.

Man trenger ikke være umoden for å bli sammen med noen som er yngre ;)

Skrevet

Men hvorfor skal man bry seg med å tenke at "kanskje han er sammen med ei som er umoden, hun KAN jo være det" ikke andres problem. Hun kan være helt perfekt for han. Det er ikke noe andre trenger å bekymre seg for, de er ikke en del av forholdet. Alle lærer av erfaringer.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vil også nevne at det kanskje kommer litt an på hvilket miljø folk har rundt seg.

Noen reagerer kanskje ikke så mye, og tenker at forskjellen ikke er så stor.

Men min vennekrets er sånn at de fleste er på likt aldersnivå, de har gjerne studert sammen og er ferdig med mastergraden sin, har fått seg faste jobber, er ute etter bolig, bil og har så smått begynt å planlegge barn og bryllup.

Da vi var 20, hadde vi ikke begynt å studere enda, visste ikke hva vi ville bli, hvem vi ville være sammen med, hvor vi skulle bo etterpå, når vi ville ha barn, og ekteskap lå langt fremme, det samme gjorde et hus.

Det er jo selvfølgelig derfor folk lurer på hvorfor du er sammen med noen som er i en så forskjellig livssituasjon enn det du selv er, og hvorfor du ikke finner noen på "samme" nivå.

De fleste tenker vel at det er liten sjans for at dere vil holde sammen de neste 30-årene, enn om dere var på lik alder.

• Liker 4
Skrevet

Heterofile jenter

Njaa...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det hørtes litt drøyt ut.

Alder har jo ikke SÅ ofte så mye å si.

Fordi det handler stort sett mer om hvor man er i livet.

Når det er sagt, som 20 åring, og som det er nevnt flere ganger nå, så er man ikke noe særlig modnet.

Og i hvert fall ikke i forhold til en 29 åring. Jeg tror gjerne at 20 åringen er moden for alderen,

men du selv må da helt klart ligge bak resten av årgangen din. Eller ?

Jeg er 27 og jeg ville ALDRI ha vært med en på 20 bare.

Hun må ha minimum ha kommet i 20-årene. Noe som er mer en sinnstilstand, ikke misforstå den.

Anonym poster: 2cee6f7f2fd9e7d1b723098ce3e3f087

• Liker 3
Skrevet

For meg handler det om folkeskikk, eller mangel på folkeskikk.

Man kan tenke sitt,men hvorfor si det?

Det er nok bare mine fordømmer, men kvinner som sier sånt ut tenker jeg må være litt mindre intelligente når det gjelder sosiale normer og høflighet, så det er det jeg har i bakhode når jeg hører sånne kommentarer. Ikke bry deg, det er mer synd på dem uansett.

Men tror at mange tenker at de yngre er "lettere å få", fordi du er eldre og flinkere til å flørte osv.

Men samtidig er det sykt mange forhold hvor den ene partneren er litt eldre, så hvorfor dømme?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mangel på folkeskikk? Tenke sitt, men hvorfor si det?

Poppet du rett ut fra 1920-tallet nå og det eneste du pakket med deg var janteloven..?

Det er ikke så ille å ytre sine meninger lengre. Hvis man har noen da? :)

AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldrene mine hadde 16 års aldersforskjell og giftet seg mens bestemor var i 20-åra, og var gift helt til bestefar gikk bort nå nylig. De hadde det helt fantastisk sammen.

Man trenger ikke være umoden for å bli sammen med noen som er yngre ;)

AB skrev "noen er umodne", ikke "ALLE med aldersforskjell er umodne". Gad, det går jo ikke an å skrive noe her lengre, fordi alle skal være så forbannet individuelle.

Anonym poster: 18366e5b6c3cad56c827e56f918ab5fe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på, en på 29 kan fint gå overens med en på 20 år, handler om modenhet, om de "klikker" godt på flere plan enn bare det rent seksuelle etc.

Men jenter og gutter under 20 bør man holde seg unna, i det minste vente litt med å prøve ut et forhold med disse som bare fortsatt er i tenårene. En på 29 og en under 20 år er veldig rart. Men er man ferdig med tenårene, og er på vei "innover" i 20-årene, da ser jeg ikke problemet så lenge de er på samme nivå på ulike områder.

Men samtidig kan det være greit å være obs på enkelte ting, som dersom det kun er det seksuelle man "klikker" godt sammen, eller om hun/han på 20 viser seg å være veldig umoden, mens 29-åringen er moden og kanskje er klar for å etablere seg. Det er fort å gå seg vill i forelskelsens rus og kun se de positive tingene.

Det KAN være utfordrende med så stor aldersforskjell, så en må være obs på signalene og om det er noen viktige områder man ikke går godt sammen.

Anonym poster: 6a634958293776c631f7f5b566b1940c

Skrevet

Poppet du rett ut fra 1920-tallet nå og det eneste du pakket med deg var janteloven..?

Min mening er at med ytringsfrihet kommer det også ansvar og at det er en tid og sted for alt. Det er bare noe man lærer med alderen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er faktisk mulig å begrense seg. Man trenger ikke rope ut høyt hva man mener om absolutt alt. Er lurt å tenke før man snakker.

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/En-nasjon-av-skrikerunger-7129043.html#.UX0P1bV9BX8

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten bare tåle å høre dette en stund fremover tror jeg.. For mange er det utenkelig å være sammen med ei som knapt har fylt 20, når en selv har fylt 30 og er moden for alderen.

Det blir litt på samme måte som at menn som velger seg kvinner fra Thailand må tåle noen blikk når de går i byen :P Jeg har lett for å tenke det samme der, at "han klarer ikke å få seg ei dame her i Norge, og så går han på de i Thailand i stedet. Særlig når dama er ung, og gubben gammel :P

Sånn er det bare! Men håper du forstår litt mer om hvorfor folk spør? Forstår du logikken deres? Du kan jo bare lage deg et standardsvar, der du sier at "nei, vi klikker bare så bra sammen i personligheten, så det bare ble sånn". På den måten høres det tilfeldig ut, og ikke som at du bevisst gikk inn for å finne deg ei dame på 20, fordi du aldri fikk sjans med noen på 30.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mening er at med ytringsfrihet kommer det også ansvar og at det er en tid og sted for alt. Det er bare noe man lærer med alderen.

Enig. :)

Og jeg synes tiden og stedet er helt greit jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...