Gå til innhold

Hva synes du om Lindeberg i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Driver å ser på leiligheter for tiden og prismessig er dette et fint område for oss, men samtidig er jeg skeptisk pga prisen og bydel Alna. Har aldri bodd i bydel Alna og kjenner ingen som bor i området. Lurer derfor på om noen har noe positivt/negativt å si som kan være greit å vite? (Barnefamilie)...

Anonym poster: 8607e54e91d228e3222b949e3aa46fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel, det bor mange utlendinger der. Jeg kjenner en familie med barn som bor der, de er på vei til å flytte pga alle utlendingene. De eier jo ikke respekt for noenting, og på skolen er det masse problemer pga de lager masse bråk. Jeg hadde aldri flytta dit!

Anonym poster: 76485e74877b164a7595432c8b0b94a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS: er vel noe av det som bekymrer... Men området er jo fint, t-bane, marka osv...Men er også redd for om prisene der er slik de er for at andre også blir bekymret og dermed at det lett kan bli et område folk heller flytter fra enn til... Vanskelig dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Go for it! :) Og ang det med utlendiger.Kriminalitetstatestikken i Groruddalen har gått ned i takt med at innvandrerinntallet har økt,så det r jo noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor?

Jeg flytter ikke familien min til et sted som renner over av dårlig integrerte innvandrere og en skole hvor størstedelen av elevene er innvandrere og trenger alskens ekstra oppfølging pga dårlig norskkunnskaper osv. I tillegg til kulturkræsj på alle bauger og kanter. Aldri. Hadde aldri villet sendt barna mine til en skole med 80-90% innvandrere. 10% kanskje 20% max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg flytter ikke familien min til et sted som renner over av dårlig integrerte innvandrere og en skole hvor størstedelen av elevene er innvandrere og trenger alskens ekstra oppfølging pga dårlig norskkunnskaper osv. I tillegg til kulturkræsj på alle bauger og kanter. Aldri. Hadde aldri villet sendt barna mine til en skole med 80-90% innvandrere. 10% kanskje 20% max.

Har du selv erfart det,eller hørt rykter? Har du vært/bodd på den kanten i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du selv erfart det,eller hørt rykter? Har du vært/bodd på den kanten i Oslo?

Erfart hva? Jeg flytter ikke barna mine til en skole med stor overvekt av innvandrere. Enkelt og greit. Hva er det du ikke forstår? Har forøvrig en venninne som var veldig pro fargerikt fellesskap, lære om nye kulturer osv. Hun bodde to år midt på Grønland torg, og etter det så sa hun at hun hater innvandrere ;) Jeg gjør ikke det, vil bare at de doseres utover og integreres. Har lite tro på den klumpingen som bedrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra nicket ditt, er du 30 år. Din og dine venners barndom er lite relevant for dagens tilstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Du svarte ikke på det jeg spurte om. Ja jeg er 30,men det betyr da ikke at jeg ikke vet hvordan ting er der nå for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS : vil gjerne vite hvordan det er der - fra folk som har kunnskap. Har tenkt litt på det og tenker at området er jo veldig fint og at det er trist om man ikke ønsker å flytte dit fordi man er redd for innvandrere... Men må innrømme at man tenker litt på om det er problemer på skolen, og om dette eventuelt kan påvirke våre barn. Ønsket derimot en diskusjon fra folk som faktisk kjenner området mer enn å ha "hørt" osv...

Takk til Blomst83 for gode innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et grusomt sted. Det er jo en ghetto. :O

Anonym poster: 4a4d29ceb02ecc6d7e322ccb484fe557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Lindeberg har mange kvaliteter. Her kan du lese litt om tiltak vi i Groruddalssatsingen har vært involvert i der i det siste. http://www.bydel-alna.oslo.kommune.no/om_oss_i_bydel_alna/groruddalssatsingen/article252428-45716.html

Og her kan du følge med på hva som skjer på Lindeberg http://www.facebook.com/lindebergloftet

Lykke til i boligjakten!

Mvh Charlotte Sætre

Anonym poster: 9590aacf37d005b71e76e6bbaa6ac724

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det mange som ikke aner hva de snakker om!! Fordomsfulle folk som gjemmer seg bak en skjerm, jeg garanterer at de aldri har satt din fot på Lindeberg.

Det er veldig trygt og fint for barn å vokse opp på LIndeberg. Selv er jeg vokst opp på Øvre Lindeberg, i et borettslag som er helt fantastisk. Alle går inn og ut i hverandres hus. Jeriko skole er helt super, med gode lærere og et flott miljø.

Hvis du klarer å se forbi den stygge hverdagsrasismen som florerer på slike nettforaer som dette, kan jeg garantere at et flerkulturelt miljø bare er en stor ressurs. Jeg og mine søsken har aldri vært plaget av noe ghettomiljø slik denne tråden framstiller det, jeg har derimot masse venner fra forskjellige kulturer.

Fantastisk med nærhet både til marka (den bruker vi masse!) og byen, stille og rolig, hyggelig nabolag. Ikke la deg skremme av rasistene.

Anonym poster: 9e722bd9aab8fb6407cf23405b43654c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Kjempekoselig område, store grøntarealer, fine lekeplasser, utmerkede turstier, sykkelveier og skiløyper. Hyggelige naboer fra hele verden :)

Go for it! Jeg er oppvokst på Trosterud og har bare gode minner :)

Jeriko skole <3

Tempus-butikken <3 (det heter vel Coop nå?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke rasist fordi om man er skeptisk til ghettofisering. Makan. Det er da ikke menneskene eller hudfargen som er problemet, men politisk styring og resultater derav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...