Gjest kimhan92 Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Jeg bruker fremdeles tastemobiler fordi jeg synes batteriet til smarttelefonene er altfor dårlig . Jeg mener batteriet skal vare i en uke før jeg trenger å lade den . Jeg bruker selv mobil merket : Doro , den er den beste mobilen jeg noen gang har hatt . Jeg er en gutt på 20 år bare . Hvorfor bruker folk smartmobil med masse funskjoner som dem nesten aldri bruker , hvorfor rr det ikke bedre å ha en enkel mobil som du kan ringe og sende sms med ?. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Du høres ut som at du er 70 år. Å ringe og sende sms er bare en liten brøkdel av det vi bruker telefonen vår til i disse dager. Du går glipp av mye. Men samtidig skal du ha for å velge annerledes enn resten av din generasjon/samfunnet. Anonym poster: e8405e0fa2a923351f17dc6b8ee3eb49 3
Tabris Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Vel, jeg bruker mange av funksjonene og elsker min smarttelefon. Jeg liker at den har stor skjerm, at jeg faktisk kan bruke den til å surfe på nettet - jeg bruker den til Facebook, e-mail, internett, nettbank, spill, videoer, sjekke bloggen, ta bilder, redigere og legge ut bilder. Faktisk bruker jeg SMS ganske lite i forhold til alt det andre, og jeg anser smartelefonen som mer enn en telefon, den er et svært hendig verktøy for meg i hverdagen. Men jeg er enig med deg i at hvis man faktisk ikke bruker noe av dette, så trenger man jo ikke en smarttelefon. 5
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 (endret) Jeg tenkte litt som deg før jeg kjøpte Iphone. Hva skulle jeg liksom med alle disse ekstra funksjonene? Men nå som jeg har skaffet meg den, så merker jeg jo at jeg har stor nytte av de likevel. Sjekke mail surfe, spille, ta bilder +++ Men hvis du virkelig bare bruker tlf til å ringe/skrive sms, så er jo smarttelefon bare idiotisk å kjøpe. Men enig i at batteriet er dårlig. Den gamle telefonen ladet jeg kanskje en gang i uken, om det. Denn må lades hver kveld. Endret 28. april 2013 av Penny_Lane
Gjest Jon Snow Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 (endret) Jeg har ikke smarttelefon Endret 28. april 2013 av Jon Snow
Gjest MamaQuilla Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Jeg tror jeg hadde kjedet meg i hjel på buss og bane uten smarttelefon eller musikkavspiller som for eksempel iPod. Jeg trenger å lese nyheter eller høre på radio, å bare sitte rett opp og ned uten noe å finne på er ufordragelig. 2
Gjest kimhan92 Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Vel, jeg bruker mange av funksjonene og elsker min smarttelefon. Jeg liker at den har stor skjerm, at jeg faktisk kan bruke den til å surfe på nettet - jeg bruker den til Facebook, e-mail, internett, nettbank, spill, videoer, sjekke bloggen, ta bilder, redigere og legge ut bilder. Faktisk bruker jeg SMS ganske lite i forhold til alt det andre, og jeg anser smartelefonen som mer enn en telefon, den er et svært hendig verktøy for meg i hverdagen. Men jeg er enig med deg i at hvis man faktisk ikke bruker noe av dette, så trenger man jo ikke en smarttelefon. Om jeg vireklig skulle hatt smart mobil så vil jeg ikke ha en tlf med android og IOS fordi jeg synes dem ikke er brukervennelige nok , også er det for mange som bruker sånne mobiler , venter litt på den mobilen som kommer med ubuntu
Gjest kimhan92 Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Jeg tror jeg hadde kjedet meg i hjel på buss og bane uten smarttelefon eller musikkavspiller som for eksempel iPod. Jeg trenger å lese nyheter eller høre på radio, å bare sitte rett opp og ned uten noe å finne på er ufordragelig. Du har jo vanlig tradisjonell mp3 spiller , også kan du kjøpe nettbrett med større skjerm enn mobilen . Jeg bruker selv ipad 2 til alt dette . Men tenk på åssen det var før vi fikk mobill , nettbrett og alt det andre greiene , vi klarte oss like bra for det .
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 28. april 2013 #9 Skrevet 28. april 2013 Du har jo vanlig tradisjonell mp3 spiller , også kan du kjøpe nettbrett med større skjerm enn mobilen . Jeg bruker selv ipad 2 til alt dette . Men tenk på åssen det var før vi fikk mobill , nettbrett og alt det andre greiene , vi klarte oss like bra for det . Det kan man vel si om omtrent alt vi har i dag. Så lenge vi har vann, mat og tak over hodet så klarer vi oss jo. Men hadde vært vedig kjedelig om verden ikke hadde gått fremover da. 6
Tabris Skrevet 28. april 2013 #10 Skrevet 28. april 2013 Men tenk på åssen det var før vi fikk mobill , nettbrett og alt det andre greiene , vi klarte oss like bra for det . Vi klarte og også bra uten vaskemaskin, oppvaskmaskin, tørketrommel, telefon og bil. Det er slik utviklingen er. Det kommer noe nytt, mange hopper på det av interesse, mange for å følge strømmen. Noen er skeptiske fordi de av ulike grunner tror det vil være skadelig for samfunnet, noen holder seg borte fordi de vil vise at de ikke følger strømmen. Etterhvert blir vi så vant med det at det blir rart å tenke seg en verden uten - kan du se for deg en hverdag uten vaskemaskin, bil og telefon? 2
Gjest kimhan92 Skrevet 28. april 2013 #11 Skrevet 28. april 2013 Jeg tenkte litt som deg før jeg kjøpte Iphone. Hva skulle jeg liksom med alle disse ekstra funksjonene? Men nå som jeg har skaffet meg den, så merker jeg jo at jeg har stor nytte av de likevel. Sjekke mail surfe, spille, ta bilder +++ Men hvis du virkelig bare bruker tlf til å ringe/skrive sms, så er jo smarttelefon bare idiotisk å kjøpe. Men enig i at batteriet er dårlig. Den gamle telefonen ladet jeg kanskje en gang i uken, om det. Denn må lades hver kveld. En annen ting er at de gamle tlf tålte mere enn de smartmobilene. , dem tåler jo akkurat ingenting selv om produsenten sier den er vanntett . Men jeg vent heller på at smartmobilen er blitt kvitt alle barnesykdommene , og før det så holder jeg med til tastemobiler med kamera og som du kan sende sms og ringe med
Gjest kimhan92 Skrevet 28. april 2013 #12 Skrevet 28. april 2013 Vi klarte og også bra uten vaskemaskin, oppvaskmaskin, tørketrommel, telefon og bil. Det er slik utviklingen er. Det kommer noe nytt, mange hopper på det av interesse, mange for å følge strømmen. Noen er skeptiske fordi de av ulike grunner tror det vil være skadelig for samfunnet, noen holder seg borte fordi de vil vise at de ikke følger strømmen. Etterhvert blir vi så vant med det at det blir rart å tenke seg en verden uten - kan du se for deg en hverdag uten vaskemaskin, bil og telefon? Ja det kan jeg faktisk m iallefall uten bil , telefon og vaskemaskin . Det gamle er ofte det beste . Kan du tenke deg et samfunn uten bil , og at det bare fantes buss og tog ? Jeg håper fremtiden blir slik , jeg liker ikke biler i det hele tatt , dem er bare ulykker
Gjest kimhan92 Skrevet 28. april 2013 #13 Skrevet 28. april 2013 Det kan man vel si om omtrent alt vi har i dag. Så lenge vi har vann, mat og tak over hodet så klarer vi oss jo. Men hadde vært vedig kjedelig om verden ikke hadde gått fremover da. Jeg tror ikke det ville vært kjedelig , det hadde ganske sikkert vært fred i verden da , ville kunne leve i harmoni med naturen .
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 28. april 2013 #14 Skrevet 28. april 2013 Jeg tror ikke det ville vært kjedelig , det hadde ganske sikkert vært fred i verden da , ville kunne leve i harmoni med naturen . Krig er ikke noe som kom med smarttelefonene. 10
Tabris Skrevet 28. april 2013 #15 Skrevet 28. april 2013 Ja det kan jeg faktisk m iallefall uten bil , telefon og vaskemaskin . Det gamle er ofte det beste . Kan du tenke deg et samfunn uten bil , og at det bare fantes buss og tog ? Jeg håper fremtiden blir slik , jeg liker ikke biler i det hele tatt , dem er bare ulykker Hvis du sier det samme etter å ha vasket alle klærne dine i stampen og aldri brukt bil (da også etterhvert som du får barn, du og kona har jobb ulike steder med levering i barnehage, begge skal på jobb, handle inn stort til uka eller møbler, besøke folk som bor litt utenfor busstidene osv) på et års tid, så skal jeg heller tro deg. 6
Gjest pærecider Skrevet 28. april 2013 #16 Skrevet 28. april 2013 Tenkte slik før også, og egentlig tenker jeg slik fremdeles nå, liker egentlig best telefoner med taster, og har man ikke behov for annet enn å ringe/melde, så er smarttelefon ganske unødvendig. Men så fikk jeg en smarttelefon i gave og endret mening. Surfer, leser mail, tar bilder (har godt kamera på min) spiller, skyper, bruker kalenderen, gps (eier ikke retningssans) og leser bøker på kindle appen. Så den har blitt ganske så nyttig etterhvert.
Medlem Skrevet 28. april 2013 #17 Skrevet 28. april 2013 Fordi de er utrolig nyttige, prisene er oppnåelige, og rett og slett fordi "alle" andre har det.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #18 Skrevet 28. april 2013 Hvis du sier det samme etter å ha vasket alle klærne dine i stampen og aldri brukt bil (da også etterhvert som du får barn, du og kona har jobb ulike steder med levering i barnehage, begge skal på jobb, handle inn stort til uka eller møbler, besøke folk som bor litt utenfor busstidene osv) på et års tid, så skal jeg heller tro deg. Jeg har vokst opp uten bil, vi klarte oss helt fint Anonym poster: a0c11924fb607e7ddb1a2fb40c993cbc 1
Gjest kimhan92 Skrevet 28. april 2013 #19 Skrevet 28. april 2013 Hvis du sier det samme etter å ha vasket alle klærne dine i stampen og aldri brukt bil (da også etterhvert som du får barn, du og kona har jobb ulike steder med levering i barnehage, begge skal på jobb, handle inn stort til uka eller møbler, besøke folk som bor litt utenfor busstidene osv) på et års tid, så skal jeg heller tro deg. Jeg har ikke lappen , jeg kommer aldri til å få det heller . Man trenger jo ikke barnehage det koster jo penger , da ansetter jeg heller en barnepike for halve prisen . Jeg reiser med buss stadig vekk , her hos meg så går bussene ofte . Jeg har selv vokst opp uten bruk av bil og jeg husker det ble mye buss og tog frem og tilbake . Jeg fikk taxi av nav , gratis i mange år . Vestfold har en de beste busstilbudene i landet . Buss er det beste jeg vet . Eller så gleder jeg meg til den dagen det får kjøpt førerløsebiler ,eller robotbiler som har førerkort og kan kjøre selvstendig på veien .
Gjest MamaQuilla Skrevet 28. april 2013 #20 Skrevet 28. april 2013 Du har jo vanlig tradisjonell mp3 spiller , også kan du kjøpe nettbrett med større skjerm enn mobilen . Jeg bruker selv ipad 2 til alt dette . Men tenk på åssen det var før vi fikk mobill , nettbrett og alt det andre greiene , vi klarte oss like bra for det . Ja, jeg skrev iPod, burde kanskje presisert at jeg holder meg til classic-modellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå