Gjest Gjest Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Hvordan få sambo til å slutte med roping, banning og ufint språkbruk mot barna? Hun kan rope ut de styggeste ting til dem som at hun skal slite hode av dem om dem ikke gjør som hun sier. Hun roper også til vår 3 åring at hun må til helvete se å hute seg på rommet sitt. Dette sliter voldsomt på, og jeg har sagt til henne mange ganger at jeg ikke godtar slikt språkbruk mot barna. Hun blir bare verre og verre. Noen kloke hoder her med gode råd? Ps. Er kun ute etter seriøse svar, så til alle som har ment å skrive at jeg må ta barna med og flytte kan spare seg for dette!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Kanskje om du filmet situasjonen og latt henne se både seg selv og barnets reaksjon når hun kjefter? Anonym poster: f605a48a422b4baf13d064d4a64b4197 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Jeg vet ikke hvordan du kan nå henne. Barn blir redde av skriking og hyling, og det er psykisk mishandling om det foregår over tid. Dessverre føler jo mange at problemet sitter hos "de andre" - altså de som blir utsatt for kjeftbruken. Hun ønsker sikkert ikke at barna skal være redde for henne. Så om du klarer å vise til situasjoner i ettertid (enten opptak eller at du forteller hva du observerer?) så kan det jo hende at hun ønsker å gjøre noe med det? Om anledningen byr seg, uten at ungene er tilstede - så tror jeg i noen tilfeller at å behandle noen på samme måte som de behandler andre kan ha en form for demonstrasjonseffekt som gjør at det går opp et lys. Dette er personavhengig, noen vil bare gå mer i forsvar. Så det må du som kjenner henne vurdere om kan ha noen hensikt, og om det er noe du er villig til å gjøre selv. Puls sendte et program om sinnei vinter. Kanskje du kan plukke opp noen tips der? Anonym poster: c525712518fd76a30ecac39719febe14 2
Adrianah Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Rådene som er nevnt her tror jeg kan være verdt et forsøk! Du sier du ikke godtar at hun kjefter slik og at det sliter på. Det er dine barn også, jeg bare lurer på hvorfor du ikke griper inn når hun kjefter? Om du står på sidelinjen og ikke gjør noe, signaliserer du jo til barna at du synes det er "greit" at mamma kjefter sånn. Det er ikke greit! Om du ikke aksepterer det, hvorfor ikke gripe inn i situasjonen og fortelle mor at dette er ikke riktig, og ovenfor barna først og fremst? Kanskje mor blir sur og fornærma, men små barn burde vel være førsteprioritet? Hvem skal man ta hensyn til? De er like mye ditt ansvar. 2
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Jeg bryter inn hver gang og sier hun skal holde opp. I går da hun ropte til det ene barnet at hun skulle slite hode av det, etterfulgt av å rope til 3 åringen om å til helvete komme seg på rommet sitt, grep jeg inn og sa at nok er nok, jeg ba henne pelle seg ut av huset, og at jeg ikke lenger vil akseptere slikt språkbruk. Hun kjørte da ut og kom tilbake etter 30min, gråtende og lovte barna på tro og ære at hun aldri mer skulle kjefte slik på dem. I morrest var det på han igjen med banningen mot barna... Vet ikke hva jeg kan gjøre. Hun har lovt 1000 ganger at hun skal slutte, men hun blir bare grovere og grovere.. Vil ikke filme henne..
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Slike mennesker endrer seg dessverre ikke, hun repeterer nok bare sine egne foreldres væremåte. Endring skjer kun om de går hardt inn for det og de fleste med slike problemer klarer ikke det. De bare fortsetter med kjefting. Anonym poster: 9408667a3771168bdee10f598c35c11d 1
Adrianah Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Det er synd å høre! Hvis hun selv ikke greier endre seg etter at du reagerer, og hun faktisk vet hvor galt det er, men fortsetter.... Da ville jeg nok kontaktet familierådgiving eller andre utenfor. Siden du mener å flytte ikke er et alternativ. Det hun gjør er alvorlig mot barna, og straffbart!! Trusler om vold mot barn, mobbing og psykisk mishandling. Dette er ikke en bagatell! Jeg var først av inntrykket av at du ikke ville gripe inn, beklager krassheten, allikevel må jeg påpeke at selv om du ikke utfører handlingene, så utsetter du barna for dette ved å ikke ta de med deg vekk. Du vet det er galt, har mulighet til å få de vekk fra mor. Du vet hun har lovet og lovet, og fortsatt. Allikevel er barna der. Det er bare det jeg ikke forstår. Å ikke avverge dette når du har mulighet gjør deg på en måte medskyldig i dette. Om du vil ha seriøse svar og ikke oppfordring til å flytte, må jeg si det går an å midlertidig ta barna vekk, hjelpe mor så hun blir frisk samtidig som du skåner barna, og så bo sammen igjen. Barns trygghet og omsorg skal komme først, og i denne situasjonen er vel det opplagt at det mest seriøse forslaget er at du innser alvoret, ansvaret ditt og ikke la de bli utsatt for denne behandlingen?? 2
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2013 #8 Skrevet 29. april 2013 Takk for svar! Jeg tok i dag opp med henne språkbruken og måten hun roper/snakker på til våre barn. Hun tok det ikke til seg i det hele tatt, men gikk rett i forsvar med at jeg ikke måtte tro at jeg heller var perfekt. Lurer nesten på om det eneste riktige er å be henne flytte ut.? Hun kan umulig ha det noe bra?
Monsterkid Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Virker som at hun sliter med dette? Kanskje hun trenger hjelp av en profesjonell? Kan jo være at hun nekter, men hvis du får snakket litt med barnevernet, fått dem til å komme og forklare - kanskje hun da hadde mottatt noe hjelp? 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Nordlending? Anonym poster: 396f2b0ad2803a75f1692041a129a45f 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #11 Skrevet 29. april 2013 herregud da, banning er da ikke det verste han kunne gjort.... Anonym poster: 0feafc451df43c44dd7f44359ae08bbe
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #12 Skrevet 29. april 2013 herregud da, banning er da ikke det verste han kunne gjort.... Anonym poster: 0feafc451df43c44dd7f44359ae08bbe Å si til et uskyldig barn at du skal slite hodet av det er ganske alvorlig. Det er forresten snakk om en dame. Du kan jo PRØVE å lese noe av innlegget før du svarer. Anonym poster: 3860313f8fbfd3008931bf90774aca4a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå