Gå til innhold

Ønskeliste....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er under 3 måneder til vi skal gifte oss, og i den forbindelse må vi nå legge ut ønskeliste.

Vi har pratet en del om det, og føler dette er vanskelig.

For det første føler vi at vi har mer enn det vi trenger, og har ingen spesiell interesse for sølvbestikk, porselen etc.

For det andre skal vi gifte oss 180 mil fra der vi bor, så det blir et store problem å få gaver med seg på flyet hjem.

Er det dumt å ønske seg gavekort (da tenker vi på elkjøp, skeidar, plantasjen, maxbo etc) eller penger? Vi har store planer om å pusse opp hele huset, og etter hvert kjøpe nye møbler. Vi kunne også tenke oss en bryllupsreise, og i den forbindelse kunne vi tenke oss reisegavekort/penger. Bryllupet kommer på i overkant av 100.000,-, og vi har ingen oppsparte midler. Det gjør at vi ikke har mulighet til å sette av penger selv til bryllupsreise. (Bryllupet skal stå 25. juni allerede....)

Noen som har gode tips her?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg mener at dere kan ønske dere gavekort, for da kan dere jo få noe dere har behov for i stedet for masse dere ikke kommer til å bruke. Dere kan jo forklare hvorfor dere har valgt å ønske dere akkurat slike ting om noen skulle spørre.

Men gavekort må jo være en fin ting å gi, men ha gjerne noen småting utenom.

Skrevet

Vi har også gavekort på vår ønskeliste

Skrevet

Vi har også gavekort fra ymse plasser på vår ønskeliste. Pluss andre ting som man ikke får på glassmagasin, oppladdbar drill for eksempel.... :Hehe:

Skrevet

Ønsk dere akkurat det dere vil :Nikke: Gavekort og penger også

Kommer til å ha gavekort og penger "øverst" på ønskelista. Vi har "alt" det vi trenger, men skal dra på en måneds bryllupsreise, eller opplevelsestur om du vil, etter bryllupet. Setter opp konkrete ønsker også fordi det selvsagt er noen som synes det ikke passer seg å gi penger eller gavekort.(Eldre for eksempel som på død og liv skal gi sølvtøy, porselen eller sengetøy) :-?

Skrevet

Vi ønsker oss penger, men presiserer da på ønskelista at vi ønsker oss penger til oppussing av kjøkken, så de vet hva de skal gå til.

Skrevet

Klart dere kan ønske dere penger og gavekort!

Vi har vært sammen i 8 år,og har allerede "alt".

Penger blir høyest på lista vår,men må selvfølgelig klare å finne på noe annet også.

Skrevet

Det er stadig spørsmål om man "kan" ønske på denne måten. Det viktige er vel hvordan gjestene vil reagere, om de faktisk vil kjøpe en typisk brullupsgave etter egen oppfinnsomhet dersom det ikke står noen på lista, eller om de vil kjøpe det man sier at man ønsker seg. Er det ikke noen som har prøvd å ha en slik ønskeliste da, som kan si hvordan det gikk? Fikk man bare "nips", eller fikk man det man faktisk skrev opp? Om man skal pusse opp er det forøvrig lurt å gå gjennom verktøykassen, det er utrolig hva man trenger. Skjønner jo behovet for ikke å frakte med seg ting gjennom halve landet som man får kjøpt hjemme, men det er i alle fall bedre enn å få ting man ikke har bruk for?

Skrevet

Vi har litt problemer med ønskelista vi også. For vi bor i utlandet og leier leilighet (langt å frakte, lite oppbevaringsplass) og siden vi er glade i å reise kunne vi tenke oss et reisefond. Det har vi fått klar beskjed om at "nei, det går nok ikke". Kan ikke ønske oss penger. Så vi har da funnet et servise som vi har satt opp og noen små ting, og litt annet som vi har lagt ut på hjemmesida vår. Men problemet nå er at vi har ikke ønsket oss glass! Er det noen her som kan forklare meg hvorfor det føles bedre å gi et glass enn en tallerk? Det skjønner ikke jeg.

Skrevet

hvem sier dere ikke kan ønske dere penger?? :o Det er da deres bryllup og deres avgjørelse!

Skrevet

kommende svigermor har gitt klar beskjed om at det er ikke akseptabelt. mamma insisterer på glass (men der gir jeg meg ikke!).

Skrevet

Da hadde jeg sagt til kommende svigemor at det er vel ikke hennes beslutning! :evil:

Ønsk dere det DERE vil!

Skrevet
Da hadde jeg sagt til kommende svigemor at det er vel ikke hennes beslutning! !

Selv om det ikke er hennes beslutning, så har hun vel lov til å komme med innspill på hva hun mener passer seg?

Skrevet

Selvsagt, men hun har ikke lov til å bestemme! :evil:

Skrevet
Selvsagt' date=' men hun har ikke lov til å bestemme! :evil:[/quote']

Det har hun da vel heller ingen makt/mulighet til å gjøre? (hvordan skulle det gå til?) Alt hun fra sin posisjon kan gjøre er å komme med råd og innspill.. så det hun sier bør altså tolkes som råd/innspill.. Ingen grunn til å bli så sint, vel?

Skrevet

hehe..er bare sint på sånne foreldre og svigerforeldre som prøver overstyre. Ikke sint på deg :wink:

Skrevet

Som det ble antydet over; det kan være greit å ikke bare ønske seg penger, da ikke alle vil gi dette.

Ikke alle gjester forholder seg til en ønskeliste heller.

Skrevet

..når noen sier det er uakseptabelt er det vel ingen som kan kalle det råd/innspill!

veldig enig :wink:

Skrevet
..når noen sier det er uakseptabelt er det vel ingen som kan kalle det råd/innspill!

Jo, det vil jeg påstå.. Å si at "det mener jeg er ukaseptabelt" mener jeg er et typisk innspill.. Hva vil du kalle det?

Og jeg ser fortsatt ingen grunn til å bli sint på svigerforeldre og foreldre som blander seg.. Bare ikke hør på dem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...