Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For at jeg skal få 1 natts god søvn vurderer vi å gi baby mme en og annen natt. Bør jeg heller pumpe slik at mannen kan gi mm på flaske eller går det bra med mme? Hva er i så fall grunnen til å gi mm? Jeg spør av nysgjerrighet :)

Anonym poster: 0a6f35ddc4a481a68b9a118219547ae4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mme man velges med eller uten kumelk og man får det på apotek eller i dagligvaren. Næringsstoffer er de samme.

Morsmelk er jo for at barn skal overleve første tiden før butikkene kom.

Anonym poster: 6684e6ed6656935c6cc1587f9c7d566a

Gjest Magdalene
Skrevet

Om du får til å pumpe , så hadde jeg gjort det, så er du sikker på at baby ikle får vondt i magen.

Skrevet

Det kan hende du uansett må opp en gang i løpet av natten og pumpe bort melkespreng, i så fall kan jo mannen din gi det og evt. supplere med mme.

Gjest Amber Rose
Skrevet

Det kan hende du uansett må opp en gang i løpet av natten og pumpe bort melkespreng, i så fall kan jo mannen din gi det og evt. supplere med mme.

Ja, hun må nok det. Jeg ammet ikke en natt fordi jeg hadde hatt litt å drikke og neste morgen var dyna og lakenet ganske bløtt :P

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er babyen til TS?

Ser dere andre det i signatur eller noe? Jeg er på telefon...

Synes dette er et spørsmål det alder er relevant. Stor forskjell på en liten på 3 uker og på en baby på 10 mnd når det gjelder mm vs mme.

Min baby fikk veldig vondt i magen av mme i starten og vi fant derfor ut at det ikke var verdt det, selv om jeg sov lite en periode. Nå er han 6 mnd og det er null problem at far gir mme på flaske :)

Anonym poster: 9c3a34c0f40565e96127be0bd88c26d9

Skrevet

Hvor mange ganger ammer du pr natt? Hvor gammelt er barnet?

Skrevet

For at jeg skal få 1 natts god søvn vurderer vi å gi baby mme en og annen natt. Bør jeg heller pumpe slik at mannen kan gi mm på flaske eller går det bra med mme? Hva er i så fall grunnen til å gi mm? Jeg spør av nysgjerrighet :)

Det enkle svaret - helt kjemisk fritt for dersomatte, hvisomatte, morsmelk-er-best og mme-produsentene-markedsførte-feil-i-afrika - er "ja".

Det kan dog være lurt å gi litt mme på dagtid først, så du er sikker på at baby ikke får mageknip av mme, og at baby faktisk tar flaske :)

AnonymBruker
Skrevet

Ts her; baby er 4 uker. Vi tenkte gi med kopp siden vi ikke har testet ut flaske enda. Han fikk mme i starten før melken min kom for fullt og vet at han fikk litt knip da. Men da var han jo bare noen dager gammel. Mest sannsynlig så vil pappaen gi maten frem til i 5-tiden, så tror kanskje ikke jeg trenger å pumpe på natten. Babyen spiser nå ca hver 2.-3. time, så hvis jeg bare kan få 5 timers sammenhengende søvn så vil jeg være overlykkelig :)

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg ha pumpa litt, og latt pappaen ta et nattmåltid.

Da vet du at babyen mest sannsynlig ikke får vondt i magen, og du får sove 4-6 timer sammenhengende :)

Anonym poster: 9c3a34c0f40565e96127be0bd88c26d9

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det kan hende babyen får vondt i magen så jeg ville prøvd på dagen først. Vi hadde hell med NAN ha1 da jenta vår var liten. Er en del dyrere men om det kun er en flaske om natten blir det ikke store kostnaden.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er NAN HA 1?

Finnes det NAN uten kumelksprotein?

Er NAN eneste merke på spedbarnsmat mht morsmelkserstatning i dagligvarebutikkene?!!

Anonym poster: 6684e6ed6656935c6cc1587f9c7d566a

Gjest Magdalene
Skrevet

Min fikk magevondt av nan og hipp, men Collet funket supert. Alle kjøpt på matbutikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...