Rubberduck_ Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Katten min på 8mnd var alene hjemme natt til i dag, var bare fra 21.00-13.00 og han er vant med å være hjemme alene med do-kasse inne. Når vi kom hjem hadde han kastet opp flere steder i huset. Både ren væske og fordøyd/ufordøyd mat om jeg skal gå i detaljer . Han er nykastrert (16.04, hadde også litt problemer med oppkast timene rett etter operasjonen), og kom hjem etter å ha vært savnet i to dager på mandag. Han ble funnet i en kjeller til nabohuset, hadde løpt ned når døren stod åpen og blitt sperret inne i nesten to døgn. Var pigg og våken når han kom hjem, spiste godt og var helt normal. Så vet ikke helt om det kan ha noen sammenheng med at han ikke er helt i form, men tenkte det var greit å ta med. Han har egentlig vært ganske pigg helt fram til i kveld. Da ble matlysten dårlig, og aktivitetsnivået veldig lavt. Han ser litt pjuskete ut i pelsen, og er veldig sliten og trøtt. Orker nesten ikke åpne øynene om jeg prøver å få kontakt med han når han sover, men når jeg først får våknet han så er han jo greit tilstede og går fint rundt utenom at han har litt "trøtte" øyne. Venstre øret er varmt, så regner med dette har en sammenheng med hva som er galt i forhold til at høyre er normaltemperatur. Han "flikker" også en del på det øret, og får "rykninger" i hele hodet innimellom. Han leker ganske heftig med nabopysen, mister alle halsbåndene(med sikkerhetslås.. ) jeg setter på fordi det blir så mye poter og klør over alt, aldri skadet hverandre vel og merke. Skulle jo gjerne tatt en telefon til veterinæren, men nå er det jo veldig sent i tillegg til at det er søndag i morgen,, så håper kanskje noen av dere har vært borti lignende eller kan tenke hva som kan være galt? Ringer selvfølgelig veterinæren på mandag om det ikke blir bedre, men er jo greit å prøve å finne ut om det er noen som vet noe.
Gjest Snyltefluen Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Har dessverre ingen råd å komme med, men krysser fingrene for at den lille pelskrabaten din snart er i full vigør igjen.
Aurora M. Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 (endret) Blir jo ren gjetning. Han kan ha fått en infeksjon i såret etter kastreringen fordi han ble sluppet (?) ut for tidlig. Han kan ha fått i seg noe i de to døgnene han var innestengt, event. hatt flått med påfølgende infeksjon i såret eller et annet bitt som har begynt å gi symptomer (derav 'flikking' og et varmt øre).. Slikt kan godt ta en tid før det gir symptomer. En annen mulighet er at han har lidd av stress de timene han var alene hjemme (derav spying), og at han "klapper sammen" når han nå føler seg trygg igjen. Du får se det an til søndag morgen, og er det ingen bedring så er veterinæren neste! Tempen kan du iallefall ta. Normaltemp er 38,5. Ved over 39 hadde jeg for min del dratt sporenstreks til veterinærvakta. Ellers håper forresten også du har kontroll over hvilke potteplanter du har i hus da. Lykke til! Endret 28. april 2013 av Aurora M.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå