Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som tittelen sier; hvor mye sminke eier dere? Er dere glad i sminke og har endel dere kan variere med, eller har dere de faste produktene deres i sminkevesken? :)

FORTELL! :) Og, kanskje dere har noe sminke å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ALT for mye sminke, og det er jo nettopp fordi jeg er veldig glad i det. Litt vanskelig å si hvor mye det faktisk er, men jeg eier vel ihvertfall over 50 leppestifter, og har øyenskygger i alle farger du kan tenke deg. Jeg har en egen kommode til all sminken, i tillegg til tre skuffer på badet hvor jeg har det jeg bruker til "vanlig". Den øverste skuffen på badet har de mest brukte produktene, jeg kunne kanskje fått plass til det mest brukte i en stor sminkepung.

Kan nevne det jeg bruker til vanlig nå for tiden:

Primer: benefit PoreFessional

Foundation: Make Up Forever HD, Revlon Colorstay eller MAC studio fix fluid

Øyenskygge: Naked, Naked 2 (Begge fra Urban Decay) eller et palett fra wet n wild

Eyeliner: MAC fluidline eller eyeko eyeliner, og evt beige eyeliner på våtkanten

Mascara: Benefit they're real, revlon grow luscious eller covergirl clump crusher

Blush: NARS orgasm eller theBalm hot mama

Bronzer: Too faced chocolate soleil eller NYC sunny

Lepper: Revlon balm stain eller lipliner med en NYX gloss over.

Alt over kan anbefales!

Skrevet

Jeg har mitt eget sminkerom. Har litt i overkant mye sminke :)

Skrevet

Jeg elsker sminke, og er svak for å prøve ut nye ting, men jeg skulle egentlig ønske at jeg hadde en mindre "samling" med gode produkter jeg holdt meg til, i steden for å alltid lete etter noe bedre. Jeg har jo bare ett ansikt så det er grenser på hvor stor forskjell sminke kan gjøre :P

Samlingen min er:

-16 øyenskygger fra mac

-2 mac pigment, og 5 pigment prøver

-en palett fra dior

-en øyenskygge og en palett fra Nars

-Urban Decay Naked palett

-3 kremøyenskygger

-5 flytene foundation

-3 mineralfoundation

-2 bb creams

-5 concealere

-5 blusher

-1 løspudder

-1 kompaktpudder

-1 kremblush

-2 solpudder

-3 maskaraer

-3 kajaler

-2 eyelinere

-10+ leppestifter

-10+ lipgloss

Det er sikkert noe jeg har glemt også :) Foundation er virkelig min stor svakhet, jeg hadde sikkert hatt dobbelt så mange om jeg ikke hadde klart å begrense meg.

Jeg anbefaler øyenskygger fra Mac, paletter er fine, men det er kjedelig når man har brukt opp yndlingsfargen(e) og andre skygger er nærmest ubrukt. Med Mac er det bare å kjøpe ny av favoritten :)

Skrevet

- Cream face solpudder

- Dior Foundation

- Mascara fra Lancome

- Eyeliner fra utlandet

- Øyenbrynspenn fra Clinique

- Leppestift fra Chanel

- Lipgloss fra Dior

- Vippetang

- Highlighter fra Usa (husker ikke hva butikken heter)

Skrevet

Anbefaler Dior Foundation og øyenbrynsblyant fra Clinique!!

Gjest badeand1
Skrevet

En foundation

En concealer

Seks øyenskygger

Tre eyelinere

En mascara.

Ja, jeg bruker veldig sjeldent sminke. :)

• Liker 4
Skrevet

SÅ mange fine svar, og ikke minst så masse flott sminke. Jeg er svak for leppeprodukter og bluser. Herlighet! Nå for tiden går det veldig mye i fondation, nemlig fordi jeg skal gifte meg neste sommer, og er på jakt etter en god foundation! Jeg kjøpte en fra the body shop i dag - så nå skal jeg prøve denne ut. Jeg har faktisk bare en mascara, altfor mange øyenskygger, 3 bronzere, 3 highlightere, 10+ lipgloss, 10+leppestifter og her kunne jeg ha sittet. Gurimalla! Jeg kunne selv ønske at jeg hadde noe jeg kunne forholde meg til - men sminke er ALTFOR spennende! :)

Skrevet

Anbefaler Dior Foundation og øyenbrynsblyant fra Clinique!!

Hvilken foundation er det :) ?

Skrevet

En foundation

En concealer

Seks øyenskygger

Tre eyelinere

En mascara.

Ja, jeg bruker veldig sjeldent sminke. :)

Flott at en av oss kan forholde seg til faste produkter :)

Skrevet

Jeg elsker sminke, og er svak for å prøve ut nye ting, men jeg skulle egentlig ønske at jeg hadde en mindre "samling" med gode produkter jeg holdt meg til, i steden for å alltid lete etter noe bedre. Jeg har jo bare ett ansikt så det er grenser på hvor stor forskjell sminke kan gjøre :P

Samlingen min er:

-16 øyenskygger fra mac

-2 mac pigment, og 5 pigment prøver

-en palett fra dior

-en øyenskygge og en palett fra Nars

-Urban Decay Naked palett

-3 kremøyenskygger

-5 flytene foundation

-3 mineralfoundation

-2 bb creams

-5 concealere

-5 blusher

-1 løspudder

-1 kompaktpudder

-1 kremblush

-2 solpudder

-3 maskaraer

-3 kajaler

-2 eyelinere

-10+ leppestifter

-10+ lipgloss

Det er sikkert noe jeg har glemt også :) Foundation er virkelig min stor svakhet, jeg hadde sikkert hatt dobbelt så mange om jeg ikke hadde klart å begrense meg.

Jeg anbefaler øyenskygger fra Mac, paletter er fine, men det er kjedelig når man har brukt opp yndlingsfargen(e) og andre skygger er nærmest ubrukt. Med Mac er det bare å kjøpe ny av favoritten :)

Jeg har prøvd mac øyenskygger - og de er kjempe bra. Jeg har et palett som det går an å ha fire stk i, og er super fornøyd med alle fire :)

Gjest Snyltefluen
Skrevet

2 mascaraer

1 fluidline

4 leppestifter

2 øyenskygger

2 eyelinerblyanter

Muligens en gloss eller 2

Bruker vanligvis kun mascara, plusser på med leppestift når jeg føler for å "sminke meg". :fnise:

Godt vi ikke regner med neglelakker forresten, ved sist opptelling var jeg oppe i over 200.

Skrevet

SÅ mange fine svar, og ikke minst så masse flott sminke. Jeg er svak for leppeprodukter og bluser. Herlighet! Nå for tiden går det veldig mye i fondation, nemlig fordi jeg skal gifte meg neste sommer, og er på jakt etter en god foundation! Jeg kjøpte en fra the body shop i dag - så nå skal jeg prøve denne ut. Jeg har faktisk bare en mascara, altfor mange øyenskygger, 3 bronzere, 3 highlightere, 10+ lipgloss, 10+leppestifter og her kunne jeg ha sittet. Gurimalla! Jeg kunne selv ønske at jeg hadde noe jeg kunne forholde meg til - men sminke er ALTFOR spennende! :)

Om du ser etter foundation til når du skal gifte deg anbefaler jeg en uten solfaktor ettersom dette kan gjøre ansiktet ditt lysere på bilder på grunn av blitzen fra kameraer. Her er mine favoritter face and body fra Mac (den er nydelig på bilder og mange makeup artister sin favoritt) eller Nars Sheer Glow.

Skrevet

Om du ser etter foundation til når du skal gifte deg anbefaler jeg en uten solfaktor ettersom dette kan gjøre ansiktet ditt lysere på bilder på grunn av blitzen fra kameraer. Her er mine favoritter face and body fra Mac (den er nydelig på bilder og mange makeup artister sin favoritt) eller Nars Sheer Glow.

Dette med solfaktor og bilder har jeg hørt om, så det skal jeg ha i bakhodet :) Kanskje jeg skulle prøvd den fra MAC :) Hvor dyr er den i butikk, vet du det? :)

Skrevet

2 mascaraer

1 fluidline

4 leppestifter

2 øyenskygger

2 eyelinerblyanter

Muligens en gloss eller 2

Bruker vanligvis kun mascara, plusser på med leppestift når jeg føler for å "sminke meg". :fnise:

Godt vi ikke regner med neglelakker forresten, ved sist opptelling var jeg oppe i over 200.

HOHO! Har du hørt! Og jeg som trudde jeg hadde mange neglelakker! Må gjerne ta med neglelakker og, er like glad i det. Elsker å lage forskjellige, enkle design :) Hva med deg?

Gjest Snyltefluen
Skrevet

HOHO! Har du hørt! Og jeg som trudde jeg hadde mange neglelakker! Må gjerne ta med neglelakker og, er like glad i det. Elsker å lage forskjellige, enkle design :) Hva med deg?

Jeg har lært meg å svare unnvikende på spørsmål om hvor stor neglelakksamlingen min er, hvis ikke blir jeg bare fortalt at jeg må være riv, ruskende gal som har så mye neglelakk. :fnise: Jeg har akkurat begynt å prøve meg med helt enkle design, mye morsommere enn jeg hadde trodd, men først og fremst er jeg vel glad i farger.

Skrevet

Jeg har mye sminke, ikke fordi jeg er så opptatt av det, men fordi jeg har så vanskelig for å kaste det :D

For ca et år siden fant jeg ut at jeg absolutt ikke kan rike shimmer, men klarer ikke kaste sminken fordet.

Ellers har jeg to sett med sminke, en med produkter til hverdags og en med produkter til fest.

2 bb cream

1 bb blush

2 Concealer

5 blushere

1 foundation

3 solpudder

8 paletter med øyeskygger

3 eyelinere, hvit, brun og sort

2 mascara, brun og sort

1 dipliner

1 kompaktpudder

1 brynpenn

2 liplinere

Det er det som ligger fremme på sminkebordet nå, men har jo en haug oppi en eske på badet også..

Også har jeg oppheng på lebestifter, har 33stk akkurat nå.

Skrevet

Dette med solfaktor og bilder har jeg hørt om, så det skal jeg ha i bakhodet :) Kanskje jeg skulle prøvd den fra MAC :) Hvor dyr er den i butikk, vet du det? :)

Nei det husker jeg ikke, men den kommer i to forskjellige størrelser, 120ml og 50 ml. Den er veldig tyntflytende sammenlignet med andre foundationer også tykner den når man påfører, jeg blir helt fasinert :P Spør om en prøve når du er hos Mac så du får testet den skikkelig ut et par dager og i forskjellige lys før du evt kjøper den, Mac pleier å være snille på å gi ut prøver.

Skrevet

Dere som har såpass mange foundations og concealere - får dere noen gang brukt det opp, eller blir det kastet etter en viss tid?

Jeg har aldri vært opptatt av sminke og bruker det sjelden (er blitt litt mer nå det siste halve året) og kan da skilte med:

• 1 foundation
  • 1 concealer
  • Naked palletten fra Urban Decay+ 5 "løse" skygger fra Zanzuel og en duo fra Shiseido (ubrukelig, for den drysser sånn)
  • Eyeliner
  • 2 mascaraer, men det er bare fordi jeg fikk en som "bonus" fra Strawberrynet.
  • 5-6 leppestifter
  • 1 lipgloss
  • 1 blush
  • Solpudder (utgammelt - burde muligens vært kastet)

Skrevet

Jeg er glad i sminke og har vel ganske mye, men jeg er ikke like glad i å bruke det på meg selv siden jeg aldri får til en sminkestil jeg kler - synes jeg da.

Men jeg har:

- 2 mascaraer: False Lash Mascara Max Factor, High Impact Mascara Clinique

- 20 forskjellige koster

- 9 øyenskyggepaletter: Husker ikke hva alle heter, men er vel 3 stk med 4 farger, noen med 8-10 farger og noen med 50.

- Primer til både øyelokk, vipper og hud.

- 2 forskjellige foundationer (en til sommer og en til vinter)

- 1 brynspenn

- 2 forskjellige pudder (en til sommer og en til vinter)

- 1 topp-finish pudder

- 1 highlighter

- 1 concealer

- 5 forskjellige eyeliner-blyanter; sort, brun, hvit, hudfarget, blå

- 2 våtlinere: en vannfast og en ikke

- Masse lipglosser og noen leppestifter.

Sikkert noe jeg har klart å utelate også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...