Gå til innhold

Skal i konfirmasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer ikke helt inn her, men gidder ikke lage bruker for å få det på riktig sted....

Jeg skal i konfirmasjon, bunaden er for stor, og rekker ikke å få sydd den inn i tide. Hva skal jeg ha på da? Kan jeg ha på en sort kjole? Hvit? Jeg aner ikke hva som er passende... Jeg er 21 år, og konfirmanten er niesen til min samboer..

Noen som har tips til kjolevalg og evt. styling? :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For det første, du skal i konfirmasjon, så kle deg tekkelig. Ikke ta på en kort kjole, ei heller en kjole med stor utringning. Ellers er det vel ikke så strenge regler når det gjelder konfirmasjon, så du kan absolutt bruke en svart eller hvit kjole. Når det gjelder styling, style deg enkelt.

Anonym poster: 4f467b2a9d7658bf0c2fcb3d62556ff7

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Jeg synes lyse kjoler passer best i konfirmasjon :) Ellers er jeg enig i det AB sier over.

Synes f.eks en sånn kjole passer fint:

https://encrypted-tb...qG8lyYkDyppWZuo

(hmf... kanskje litt kort denne, men ned til over knærne er passende synes jeg)

Endret av avocadoen
AnonymBruker
Skrevet

tror nok du helt fint kan ha på den der :)

Anonym poster: 30c4519efb50f10b9594b3d5710b9de5

Skrevet

tror nok du helt fint kan ha på den der :)

Anonym poster: 30c4519efb50f10b9594b3d5710b9de5

Du tror ikke jeg trenger en cardigan el noe? Jeg vill ikke få sånne "hva tenkte hun på!?" blikk... Klarer ikke helt å venne meg til at jeg er mindre nå enn før og pleier alltid gjemme meg i klærne..

ts

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg ville hatt en cardigan over. Mest fordi det sikkert blir kaldt med bare kjolen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ta noe over skuldrene, du, spesielt om du skal være med i kirken. :)

Anonym poster: 2cfb14700ab16e6d7a701b528c752bd1

Gjest avocadoen
Skrevet

Det var en fin kjole, men jeg ville hatt noe over siden det fort blir kaldt ute og inne i kirken. :)

Skrevet

Skal være med i kirken ja...Bør jeg ha en lys jakke/cardigan over da? Eller kan jeg ha svart? Jeg har en svart kort cardigan med lange ermer, men det blir kanskje for hardt? Jeg vurdere svarte sko med litt hel, ikke for høye, de er litt lavere enn vanlige pumps.. Jeg har virkelig ikke peiling...

ts

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en lys blazer?

Anonym poster: e17e50a93c211882b6245d87c9116f57

Gjest avocadoen
Skrevet

Skal være med i kirken ja...Bør jeg ha en lys jakke/cardigan over da? Eller kan jeg ha svart? Jeg har en svart kort cardigan med lange ermer, men det blir kanskje for hardt? Jeg vurdere svarte sko med litt hel, ikke for høye, de er litt lavere enn vanlige pumps.. Jeg har virkelig ikke peiling...

ts

Helst ikke svart altså, for jeg vet ikke hvor godt det vil passe.

Men svarte sko går fint :)

Skrevet (endret)

Den kjolen kan du trygt bruke! Ville nok hatt noe over fordi det fort kan bli kaldt, men ikke ta cardigan. Synes det ofte ødelegger kjolen litt. Ville valgt en blazer, kanskje en sånn som denne: http://www.ginatrico...d600279000.html EDIT: men kanskje ikke i svart. Kunne vært fint i en pastelltone eller noe?

Endret av Boudicca
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ALDRI brukt den kjolen, den er absolutt ikke passende for noe som foregår i kirken.

Anonym poster: d799a3308e2710029e95aa0d6e5b74f0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ALDRI brukt den kjolen, den er absolutt ikke passende for noe som foregår i kirken.

Ts er bare 21 år. Kjolen er helt riktig naivistisk for alder og anledning - men jeg ville nok satset litt avdempet i både sko og cardigan/sjal til denne. Ellers er ikke konfirmasjon stivpyntede greier, så et fint skjørt med bluse over går også bra.

Bare dekk til skuldrene i kirken - syns ikke det gjør seg med nakne skuldre selv i norske kirker...det er bare noe ved det som gjør at det ikke ser ut som en vet hvordan en ter seg blant folk.

Anonym poster: 9b3ace4e1cc3f1170e37c02d41174388

Skrevet

Takker for gode tips :-) Ja jeg må dekke til skuldrene, hadde ikke følt meg vel uten...

Blir nok en tur på senteret på jakt etter blazer i morgen, og kanskje sko.

ts

Skrevet

Hallo!? Dette kunne du jo sagt på en mye penere måte! Hva med å heller tenke seg om, å si noe slik som: Ikke noe som jeg ville brukt, men hva med ... eller ... ?

Forstår ikke hvorfor folk ikke leser alt i tråden og tenker seg om før de slenger med leppa! Skjerp deg!

Takker for gode tips :-) Ja jeg må dekke til skuldrene, hadde ikke følt meg vel uten...

Blir nok en tur på senteret på jakt etter blazer i morgen, og kanskje sko.

ts

Jeg synes kjolen er pen, men jeg er enig i det som flere andre her sier, at det passer nok best med en blazer over, eller en kort jakke/cardigan. Kommer helt an på hva du finner :) Om det blir en lys jakke/blazer/cardigan, hva med noen lyse sko også? Nude pumps (ikke platåsko, men litt hel)?

Lykke til! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har fått låne en hvit bolero, og har kjøpt en blazer til og ha over når vi beveger oss ute, og nude sko... men jeg er fortsatt veldig usikker på om det er greit... :/

Takker uansett for positive svar :-)

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...