marihihia Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Vi har fått en omplassert katt på 9 måneder. Hvor lenge bør vi ha den inne før vi kan slippe den ut?
Minya Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 Minimum en måned, men aller helst til den nærmer seg året. 1
Redbull Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Vi har alltid hatt våre katter inne i 2 mnd, de har aldri stukket av
marihihia Skrevet 27. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2013 Den har jo så lyst til å ut! Synes det virket veldig lenge å holde en katt inne jeg!
Armitage Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Den har jo så lyst til å ut! Synes det virket veldig lenge å holde en katt inne jeg! Passer du på å aktivisere katten mens den er inne da?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Den har jo så lyst til å ut! Synes det virket veldig lenge å holde en katt inne jeg! Den har ikke fullt utviklet retningssans før den er nærmere året. Slem er du dersom du slipper den ut før den er moden nok. Det er mye man har lyst til, som ikke nødvendigvis er bra for en. Anonym poster: 646a56f8f35e112aa13ab93189331da6 1
ninuska_ Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Siden katten er helt ny hos dere ville jeg ventet i en måned, men dere kan godt vente lenger siden den er ung. Det er mye min herremann har lyst til som han ikke får lov til, f.eks ut i minus 15 og snøstorm, spise på potteplantene og gå ut med en eneste gang hvis vi har vært bortreist. Jeg har lært at man bare må være den voksne og si nei, uansett hvor dype og vonde de hjerteknusende mjauene som kommer fra pus er. Det er til deres eget beste
Tabris Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Det er ikke antall dager eller uker som er det viktige, men at katten har vært hos dere lenge nok til å føle seg hjemme der, og at den er trygg på dere. Jeg pleier å si ca. fire uker, med slingringsmonn begge veier alt etter hvordan katten er. Den trenger ikke å være inne til den er et år gammel - kattemor har da aldri kattene låst inne i et hus eller en hule i ett år. De bør få være ute fra de er små slik at de kan trene motorikk, bli vant med utelivet - lukter, omgivelser, lyder, folk og dyr. Men i begynnelsen bør du være ute sammen med den og så gradvis la den være ute lenger om gangen.
fruBeist Skrevet 28. april 2013 #9 Skrevet 28. april 2013 Pus bør i alle fall kastreres/steriliseres før den slippes ut. Vi tok til oss en kattunge som bodde ute nå før jul. Da han ble kastrert for et par uker siden mente dyrlegen at han er 7-8 måneder gammel. Han har fått være litt ute sammen med de to andre kattene våre. Han liker å være nede i skogen og kommer når vi roper. Men han har altså bodd ute i vinterkulda før han kom til oss, og vert inne i ca 4 måneder så han vet godt at det er her han bor. Da han bodde ute var han av og til inne i en leilighet i nærheten av der en dame ga han mat og en lun plass å være. Vil tro at retningssansen har blitt trent på en annen måte siden han var mer nødt til å bruke den enn en katt som er født i et hjem. Om han kommer fra et annet hjem så trenger han muligens litt tid til han forstår at det er hos deg han bor. Jeg hadde nok drøyd det minst fire uker men det er sikkert individuelt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå