Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt singel. Vi har barn sammen og de bor fast hos meg, men er hos faren annenhver helg og en kveld i uka. Det fungerer greit. Hvordan gjør dere andre det her? Ble dere fort enige om fordelingen, hvilken deling har dere,fungerer det og samarbeider dere godt med den andre forelderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme som deg siden barnet var spebarn når vi flyttet fra hverandre. Samarbeid har vært vanskelig fordi far ikke så for seg at tilknytningen til meg skulle være sterkere enn til ham. Altså noen såre følelser som har medført til at jeg har blitt stilt i et veldig kritisk lys.

Uenighet om økonomi har også vært veldig ødeleggende.

Gjest white tiger
Skrevet

Vi har 50/50, noe vi som fungerer for oss. Ungene har to likeverdige hjem, der de har alt de trenger og føler seg hjemme. Jeg har dem to dager i uka + fredag-søndag annenhver helg og faren deres har det samme. Vi har planer om å ha annenhver uke etter hvert sånn at ungene får en hel uke med hver av oss, men det fungerer ikke nå som jeg jobber fast et par kvelder i uka.

Vi samarbeider godt vil jeg si. Vi er ikke 100% enige om alt, men vi kan snakke med hverandre om barna og tyr gjerne til hverandre hvis det er behov (bytter dager, osv). Vi har en åpen dialog og kan snakke sammen som venner fortsatt.

Skrevet

Vi har 60-40% fordeling. De er litt mer hos meg enn hos faren. Det gikk helt fint å bli enige, jeg hadde allerede et forslag med til meklingen. Samarbeidet forøvrig går også helt fint om barna. Vi snakker ikke sammen om noe annet og møtes bare i forbindelse med barnehenting og levering. Sånn sett er det heller ikke rom for å komme med sure kommentarer eller kritikk...

Skrevet

Vi har også 50/50. Har hatt det i snart to år (barnet er nå 5,5 år).

Hadde med oss planen vi hadde blitt enige om til mekling og har enda ikke endret den annet enn ved et par bytter pga praktiske ting som familiebesøk osv.

Vi har ikke, og har aldri hatt, noe høyt konfliktnivå, henter og leverer i barnehagen og kommuniserer i stor grad på tlf i hverdagen, men har likevel ingen problemer med å treffes når det er naturlig at vi gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Samværsavtalen sier at barnet skal være hos far tors - man annenhver uke, i praksis er han der fra sent fredag kveld til tidlig søndag morgen. Før hadde vi tors - man + onsdag - tors den uka barnet ikke var hos far i helga, men så flyttet far to timer unna for å bli samboer.

Anonym poster: 4062283663f8308dfa46b09e3351f685

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...