Gå til innhold

frustrert ang BH-størrelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid og har gått opp i BH-størrelse, både omkrets og cup, må bruke 85-90D nå, men var i mange butikker i dag og nesten ingen hadde de størrelsene bortsett fra dyre til 3-400kr. Jeg fant opptil 80C men det er for lite. Jeg syns ikke at det er rettferdig at 80C kan man kjøpe til ca 150 kr mens 85D må man betale minst 300 kr for. Kanskje jeg er elendig til å lete men var innom flere butikker og fant til slutt EN i størrelse 85D, bortsett fra amme-BH'er men de trenger jeg ikke ennå (kommer til å bli enda større). Jeg kjøpte to av den med 85D, den var ikke særlig fin men det får være så lenge den passer.

Når jeg ser på nettet, f.eks på H&M, så er de utsolgt /har ikke BH'er i min størrelse.

På Kappahl hadde de bokstavene A, B, C, D og E øverst på BH-veggen, men under D og E hang det bare C-BH'er!

Jeg vil ikke bruke 3-400kr per styk på flere BH'er da jeg kommer til å vokse mer snart og må garantert bruke enda større BH'er etterhvert.

Hvor kjøper dere som bruker 85D eller større BH'er som ikke er dyre? Jeg bor ikke i Oslo så ikke nevn butikker som bare finnes der :) (har sett at mange gjør det automatisk) Helst ikke nettbutikker heller.

Anonym poster: 6e54771b0163aee0fcf9d0d590cf69f8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså svar dere som ikke er gravide og ;)

AnonymBruker
Skrevet

Cubus har litt mer utvalg synes jeg. Bruker ikke samme størrelse som deg, men vet de har noen BHer laget for formfulle som sikkert har noe passende. Bruker vanligvis 70E mens den serien er ganske romslig i samme størrelse, og veldig behaglige med brede stropper og slikt.

Anonym poster: 939dafd14c5b9ede6447eb849f898f56

Gjest Lille-pus
Skrevet

Desverre er det slik.

De størrelsene det påstås går minst av (som snodig nok er kraftig etterspurt og forsvinner som nyoljede wienerbrød når de kommer i butikken), de størrelsene får man ikke i billigutgaver her hjemme.

Nå må det vel også sies at 300 - 400 kroner for en god BH ikke er spesielt høy pris.

Mine (70E/DD/D avhenhig av modell og merke) koster gjerne to-tre ganger den prisen.

Sånn er det bare har jeg konkludert med.

• Liker 4
Skrevet

På HM har de bare til C og det irriterer meg! De har jo så mange fine bher der.

Jeg bruker 75E og har problemer med å finne den str, så jeg handler de fra utlandet :)

Rart at store str skal koste mer enn små. Det er da mange som bruker store bh str.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På HM har de bare til C og det irriterer meg! De har jo så mange fine bher der.

Jeg bruker 75E og har problemer med å finne den str, så jeg handler de fra utlandet :)

Rart at store str skal koste mer enn små. Det er da mange som bruker store bh str.

Enig :/ Misunner de jentene som kan fyke inn på HM og kjøpe en lekker BH med silke/blonder/blomster/freshe farger til kun mellom 99 og 149 kr!

Mange av bhene på damebutikkene er rådyre, og mange av dem er ikke fine engang :(

Anonym poster: 2a4408c697c419615e768f672e6cde7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv handler jeg på change... Der har de godt utvalg, og jeg får alltid god hjelp til å velge rett størrelse... Men de koster ca 250 for de enkle da... Men er helt klart verd kronene syns jeg...

Anonym poster: 0622bf46f665341cc18810b07ccaf4eb

Skrevet

Skjønner frustrasjonen. Det ER faktisk ikke alle steder her i landet som har spesialbutikker for undertøy. Er man over 85C i den ene eller annen retning så krymper utvalget sterkt. Her jeg bor har vi faktisk undertøysforretning, men siden det er et lite sted og ditto kundegrunnlag så er likevel utvalget nokså beskjedent. Jeg kan finne BH som passer, men de er gjerne alt for "kjerring", forholdsvis dyre og ikke fine.

Selv om du ikke likte den løsningen så er faktisk nettet et ganske greit sted å handle. Jeg har endt med å kjøpe stadig mer på nett. Har funnet meg et merke med en passform som er bra til meg og kjøper nå innimellom på ebay. Som regel går det bra og prisen er ikke avskrekkende. (Har riktignok endt med et par feilkjøp, men nå ser det ut som jeg begynner å få taket på det.)

Skulle likevel gjerne hatt en butikk i overkommelig avstand fra her jeg bor, som både har andre merker enn Triumph OG andre størrelser enn 75A og 85C....

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være verdt å titte innom Lindex. Noen steder tar de inn større størrelser.

Anonym poster: 7c249cb8ec98429c97a9f4c915332a2b

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo lengre (har flyttet hjem til hjembyen min) og vi har ikke Change eller slike undertøysbutikker her. Å handler bh på HM, Cubus osv nytter ikke for meg :sukk:

Heldigvis har de mange undertøysbutikker på nettt hvor de selger fine og ikke så himmla dyre bher :)

Synes ofte store bh i butikk er stygge og kjerringaktige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Desverre er det slik.

De størrelsene det påstås går minst av (som snodig nok er kraftig etterspurt og forsvinner som nyoljede wienerbrød når de kommer i butikken), de størrelsene får man ikke i billigutgaver her hjemme.

Nå må det vel også sies at 300 - 400 kroner for en god BH ikke er spesielt høy pris.

Mine (70E/DD/D avhenhig av modell og merke) koster gjerne to-tre ganger den prisen.

Sånn er det bare har jeg konkludert med.

Jo men som sagt jeg vokser ennå pga gravid, har ikke en stabil kropp akkurat nå og puppene kommer til å bli større, så å betale f.eks 1200kr for 3 BH'er nå som om noen uker er for små frister ikke! Hadde vært noe annet om jeg ikke var gravid og hadde en stabil vekt ;)

----------

Finner jeg ikke noe større når det trengs så får jeg kjøpe amme BH'er, siden de ikke var så dyre på H&M. Bare synd hvis de blir for småe når jeg har fått melk i brystene :P El kanskje jeg må ty til nettet, men foretrekker å prøve, da noen gnager selv om størrelsen er rett i teorien, og jeg syns at det er stress å returnere og sånt.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Skjønner godt at du er frustrert... Ser alltid etter 75D eller 80D selv, men finner det aldri i pushup, noe jeg foretrekker. Har kun eid EN BH i 75D som har pushup, og den gir meg perfekt kløft...

Er så irriterende at vi ikke kan ha skikkelig undertøysutvalg for en rimelig pris her i landet... Selv de gangene jeg går på Nelly o.l. og er villig til å betale mer, finner jeg nesten aldri gode sett. Skal jeg betale 500 kr for en BH, skal den sørenmeg være perfekt i komfort og utseende - OG ha matchende string!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke tenke meg til push-up nå med D-cup!!! Må jo få et enormt løft og en enorm kløft, jeg har nok kløft fra før av :)

• Liker 1
Gjest Vevila
Skrevet

Kjenner til det! Er også gravid og går nå med bher som er to str for små fordi jeg ikke har råd til å punge ut flere tusen for et par bher. Vanskelig å finne rett str i spesialbutikkene også og en må ofte opp over 1000 lappen om man først finner en :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har store pupper fra naturens side og jeg bruker 85E/F.

Har alltid hatt problemer med å finne bh. Irriterende at vi med store pupper må ut med 300-500 kr. Ja, jeg synes det er dyrt. Jeg har ikke råd til det. Har andre ting jeg heller må prioritere.

Takler ikke å gå i undertøysavdelingen på H&M. Gud så mange fine de har der. Som jeg ikke kan bruke så klart! :glare:

På cubus har jeg funnet noen få som fakisk er fine, men det er ikke ofte. Samme med Lindex.

Anonym poster: 61f8aa96aab8d782d8e9af58615dd1f6

• Liker 1
Skrevet

Lindex pleier å ha bra utvalg i str.

Selv kjøper jeg alle mine bh`r på change, de er kjempefine og de har str min. Har håpløs str da jeg er så smal under, men passe stor over. Da blir det helt snodig str. man ikke får i vanlig butikk.

AnonymBruker
Skrevet

På Kappahl og Lindex så finner jeg alltid noe og jeg er 95D. Hvis du har vært på Kappahl og ikke funnet noe så spør betjeningen om de har på lager.

Anonym poster: 448b956cbf3f152e873846386bad6d1c

AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke tenke meg til push-up nå med D-cup!!! Må jo få et enormt løft og en enorm kløft, jeg har nok kløft fra før av :)

Å bare nevne cup størrelsen gir ikke så veldig mye ettersom 65D og 90D er en himmel i forskjell. Personlig foretrekker jeg litt push up selv med 70E fordi puppene mine har en merkelig fasong i BHer uten, får rett og slett ikke særlig kløft i de med mindre stroppene krysses bak på ryggen.

Anonym poster: 939dafd14c5b9ede6447eb849f898f56

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Spesialbutikker finnes på nett også.

Så er det innledningsvis et sjansespill, og man skal ha et rimelig trenet øye, og ha gjort noen feil, for å prikke inn korrekt størrelse i et ukjent merke.

Men, dersom noen finner noe de tror de kan bruke, eller kjenner igjen, så ta en titt her

Ikke forvent at det er fullt utvalg i noen modell, for dette er de restene de per dato har tilbake og nå selger ut.

Skrevet

irriterer meg over at det meste over c-størrelse kun føres i sort, hvitt og hudfarget jeg. og de får som regel en passform som er ubehagelig i mellom brystene fordi spileområdet i midten blir bredere.

ja til bh-er i samme fasong og farge som i de mindre størrelsene... og gjerne litt push også !

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...