Gjest Smålei for øyeblikket Skrevet 2. april 2004 #1 Skrevet 2. april 2004 Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har forklart det om og om igjen. Har en venn som tydeligvis ikke forstår at økonomi spiller en sentral rolle når det gjelder det å gjøre på ting i fritiden. Det virker iallefall sånn..... Vennen har barn og er alene om dem. Sliter med økonomien i likhet med andre, tror jeg, men har råd til å gå ut 2-3 ganger i uken visst nok. Jeg dømmer ikke personen, det er bare fint at en kan gå ut så ofte når man har fri fra barna. Vi har også barn og en inntekt. Vi får knapt endene til å møtes hver mnd og de 4-6 første mnd av året er de tøffeste pga ekstrautgiftene som kommer på toppen av de vanlige utgiftene. Vi vil ikke komme på noenlunde fote igjen før om et par mnd/til sommeren. Da er den tøffe tiden over. Vi har kredittkonto i banken og låner av den mot slutten av mnd hvis kontoen er tom. Men den tas bare av når det er krise, ikke ellers. Vi har ofte måttet avslå når vi blir spurt om vi vil være med på fest, ut på byen og sånt nettopp pga økonomien. Og barnevakt. Jeg har sagt det om og om igjen at det er økonomien som gjør dette, men jeg begynner å føle at vennen må nesten tro at jeg lyver. Har også nettopp vært på sykehuset og har fått forbud mot ting i noen uker og jeg må drive på med fysioterapi for å trene meg opp igjen. Jeg forstår at det kan være kjedelig når man aldri kan være med, men vi kan ikke ta av penger vi ikke har. Hvorfor er det så vanskelig å forstå? Føler at det nesten er sånn nå og det er jo litt trist....
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2004 #2 Skrevet 2. april 2004 Jeg synes dere prioriterer riktig! Men kan du ikke foreslå for vennen deres at dere finner på noe som ikke koster noe/så mye neste gang h*n spør om dere skal være med ut. Ha et annet forslag klart. Hilsen Lille meg
Thomasine Skrevet 2. april 2004 #3 Skrevet 2. april 2004 Ja, og skjønner han ikke tegninga da, kan du jo bare be ham om å spandere om han så gjerne vil ha deg/dere med ut... :-)
Fakse Skrevet 2. april 2004 #4 Skrevet 2. april 2004 Ville det være bedre å IKKE bli spurt om å være med? Hva om vennen bare forsøker å inkludere dere? Kjipt den dagen dere kunne tenke der å være med, men ingen har spurt fordi dere alltid sier nei... Vær glad for at venner vil ha dere med, og forsøk å ordne mulighet til det en gang i blandt. På fest tar man jo dessuten stort sett med drikke selv, og kan sånnsett regulere hvor mye/dyrt man vil drikke. Trenger ikke så mye penger for å si ja da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå