Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg, fruen i huset, får ikke jobb. Mannen har ca 400000 i året. I desember blir vi tre. Er det mulig å greie seg på en inntekt? Vi har lån på litt over to mill... Og leilighet verdt ca to mill.

Anonym poster: 665c2a7d011598048b608f2889b353a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi tre levde på min samboers inntekt i fire år, og den var bare på 350.000,- Vi hadde boliglån på 900.000,- + studielån på 300.000,- Eide en leilighet som kostet over 10.000,- i måneden (fellesutgifter, strøm, lån etc). I tillegg kom barnehageutgifter (ca. 2600,- per måned), mat, klær, bil/bensin/bompenger, utstyr osv. Vi klarte oss likevel fint. :)

Anonym poster: c8c390e51333bf3d8d807c5ee98badec

Skrevet

Null problem hvis du/dere er villig til å justere forbruket etter inntekt.

• Liker 2
Skrevet

Sett dere ned og lag et budsjett, så finner dere det fort ut :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi tre levde på min samboers inntekt i fire år, og den var bare på 350.000,- Vi hadde boliglån på 900.000,- + studielån på 300.000,- Eide en leilighet som kostet over 10.000,- i måneden (fellesutgifter, strøm, lån etc). I tillegg kom barnehageutgifter (ca. 2600,- per måned), mat, klær, bil/bensin/bompenger, utstyr osv. Vi klarte oss likevel fint. :)

Så godt å høre!:-)

AnonymBruker
Skrevet

Du må vel klare å få deg jobb innen desember.

Anonym poster: a5ef91da1ed139e86479a24fd7d80f7c

Skrevet

Går og går... Det går sikkert på et vis, men dere kommer nok til å måtte leve rimelig kjipt. Boliglånet deres er på 5x inntekt og dere har null å gå på i sikkerhet på lånet.

• Liker 1
Skrevet

Budsjett er viktig! Men syns det høres veldig lite ut...

Gjest bustyvel
Skrevet

Hvorfor får du ikke jobb? Kresen? Lat? -Noe- må du da greie å få innen desember...

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sagt at det blir veldig tøft. Dere betaler vel minst ca 10 000,- på boliglånet? Han har vel kanskje 23 000-24 000 utbetalt ca? Og så kommer utgifter til babyen, strøm, evt husleie/kommunale utgifter, forsikringer, bil, telefon, Internett, tv, evt studielån osv osv osv. Det er i hvert fall ingen rom for sparing, og det bør det jo være om man har barn (i hvert fall få spart seg opp en viss buffer).

Hvorfor får du ikke jobb? Hva har du prøvd? Bør jo være noe midlertidig du kan få i hvert fall, så du får spart opp til foreldrepenger.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så lett å få jobb når man er gravid, kanskje, da ... skjønner det godt.

Jeg vil si alt går i en periode. Vi er i samme situasjon, og det går helt greit. Vi har ikke bil, ikke tv, lever billig på alle måter. Men jeg ville ikke hatt det sånn resten av livet, for å si det sånn.

Anonym poster: 812bac592c351c80caa6aaa5d0475ddf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke kresen, og søker på alt som kan være aktue, og da mener jeg alt. Men at jeg er gift kvinne på 27 taler i mot meg, så jeg stiller ikke fremst i køen.... Jeg har tre jobber jeg har søkt på nylig, håååper jeg får en av dem, selv om det innebærer en times kjøring hver vei, og treskift. Jeg ønsker virkelig en jobb, og gjør det jeg kan, men det er ikke opp til meg å ansette.

Skrevet

Jeg er ikke kresen, og søker på alt som kan være aktue, og da mener jeg alt. Men at jeg er gift kvinne på 27 taler i mot meg, så jeg stiller ikke fremst i køen.... Jeg har tre jobber jeg har søkt på nylig, håååper jeg får en av dem, selv om det innebærer en times kjøring hver vei, og treskift. Jeg ønsker virkelig en jobb, og gjør det jeg kan, men det er ikke opp til meg å ansette.

Har du vært i kontakt med vikarbyråer da? Meldt deg opp som vikar hos sykehjem/barnehager?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke enda. Enn så lenge søker jeg litt lengre tids engasjement. Men om vi kommer til juni og jeg er uten ny jobb (har frem til 30.juni), så blir det å være ringevikar. Selv om det er ugunstig når man er gravid, dersom formen blir laber. Jeg er heldigvis i god form nå.

AnonymBruker
Skrevet

Folk har vel forskjellige utgifter og vaner, men som jeg skrev ovenfor hadde vi rimelig høye boutgifter (boliglån/fellesutgifter/strøm osv) - i tillegg til at mange tusen gikk til bompenger hvert år. Vi hadde også to mobiltelefonabonnement, studielån, bil (med alt det innebærer av utgifter i tillegg til diesel), barnehage, mat, aktiviteter, klær (type H&M, Cubus etc), flyreiser til familie, utstyr til hus og hjem (mest Ikea) - og vi pusset noe opp i den perioden. Vi koste oss også med pizza fra Peppes og kinamat stort sett hver måned. Så det burde gå fint. :)

AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre! Vi kan kutte ned på mye, vi lever veldig flott nå med to fulle inntekter. Ingen av oss røyker eller drikker, og det hjelper jo på. Vi kan bli flinkere i matveien, og vi kan kutte treningskort, kafébesøk, kino, dele en Spotifykonto osv. Vi kan også klare oss med en bil. Men dette er bare i nødstilfelle, jeg tror jo at jeg vil klare å fp en eller annen jobb, men liker å ha en plan B. Jeg har utrolig snille foreldre som kjøper barnevogn til oss også, og vugge har vi, så vi trenger bare bilstol og sprinkelseng.

Skrevet

Det kan nok gå helt fint, men du burde virkelig gjøre en innsats for å opparbeide rettigheter til foreldrepenger! Snakk gjerne med nav, så du vet hva som kreves. Kanskje du kan få noen tips der også for jobb-situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Så godt å høre! Vi kan kutte ned på mye, vi lever veldig flott nå med to fulle inntekter. Ingen av oss røyker eller drikker, og det hjelper jo på. Vi kan bli flinkere i matveien, og vi kan kutte treningskort, kafébesøk, kino, dele en Spotifykonto osv. Vi kan også klare oss med en bil. Men dette er bare i nødstilfelle, jeg tror jo at jeg vil klare å fp en eller annen jobb, men liker å ha en plan B. Jeg har utrolig snille foreldre som kjøper barnevogn til oss også, og vugge har vi, så vi trenger bare bilstol og sprinkelseng.

Om du vil ha en plan B så setter du og mannen deg ned og ser på budsjettet. Kutt alt dere kutte kan og legg til side din lønn til å ha til høsten. I verste fall får du da litt mer å gå på, i beste fall finner du en jobb og dere har noen sparepenger dere kan bruke til utstyr/ferie/ekstrabetaling på lånet.

Barneutstyr finner du fint brukt - masse foreldre der ute som kjøper alt slags ræl unger ikke trenger flunkende nytt og selger det nesten ubrukt året etter. ;)

Anonym poster: db7dbe4799d2ac5924437139f73d22a7

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skal snakke med Nav, og mannen minber en reser med budsjett, så det er allerede gjort. Han mener vi kan klare oss på en lønn en stund, så håper han har rett. Jeg skal nok alltids få til noe midlertidig i det minste, men synes jeg kan få en fast ansettelse snart, har tross alt vært i jobb i samme kommune i fem år...

Hi

AnonymBruker
Skrevet

Edit: "mannen min er en reser med budsjett"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...