Gå til innhold

Cottage cheese har gått opp i pris!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søren altså. Jeg som liker cottage cheese så godt. Liker ikke at de har gått opp i pris, og det er nemlig en prisøkning på 72 %!!

http://fitnessbloggen.no/sjokkpris-cottage-cheese/

Hva mener dere? :grine:

Anonym poster: 10f9907d20062d9cb1fcf359d08cedfc

AnonymBruker
Skrevet

Det var vel bare ventet når så mange hev seg på fitnessbølgen og spiser 2kg cottagecheese i uka.

Anonym poster: e48f2c24dbfa7d8a50f2ff76c13fa0e9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Søren altså. Jeg som liker cottage cheese så godt. Liker ikke at de har gått opp i pris, og det er nemlig en prisøkning på 72 %!!

http://fitnessblogge...cottage-cheese/

Hva mener dere? :grine:

Anonym poster: 10f9907d20062d9cb1fcf359d08cedfc

Hva er problemet? Det er fremdeles langt fra dyrt.

Og du lever i et land der maten generelt sett er meget billig (sett i forhold til inntekt).

Anonym poster: 2bc65f76acd19709c74c3fdbd5090f7a

• Liker 7
Skrevet

Synes det smaker spy og gørr uansett så det gjør ikke meg noe ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker cottage cheese, så dette kommer nok jeg til å merke godt :( Jeg syns det er en ganske drøy prisøkning også, virker nesten litt som at de har endret størrelsen på boksene kun for at de skulle få en "grunn" til å øke prisen.

Størrelsene på boksene er enda noe som irriterer meg, boksene var perfekt størrelse før. Størrelsene nå er mye mer upraktisk.

Anonym poster: 4819c3c1ca27662bbe486ad0297ff6fc

Gjest Inggolf
Skrevet

Dette her er ikke noe nytt...Jeg legger godt merke til det fordi jeg av en eller annen snodig grunn er blitt interessert i det, nemlig hvor sleipe samtlige produsenter er..

3 ganger i året så er det produktlansering, og samtidig som denne lanseringen så får mange eksisterende produkter ny drakt. Hovedgrunnen til å gi disse eksisterende ny drakt er for å skjule at forpakningen bli mindre. Pluss at på disse produktlanseringsdagene så stiger også prisen på de fleste varer.

Bare se på alle de nye store 200grams sjokoladeplatene fra freia... De er ikke 200 gram! ...man bare tror det fordi de alltid har vært det, og de gamle fortsatt er det. De nye er max 190 gram.

Jeg husker for en stund siden så la jeg tilfeldigvis merke til at det stod "gelefisken er endelig tilbake!" på den Brynhild supermix-posen (den røde). Disse visste jeg fra før at var 300 gram. Jeg tenkte automatisk at nå har sikkert posen blitt mindre, siden de først tok ut fisken, og så la den til igjen... ÅJADDA! Nå er det 170 gram i posen!!

Jeg har vel omtrent 379 andre eksempler på liknene sleipe triks fra produsentene..

• Liker 6
Skrevet

Synes det smaker spy og gørr uansett så det gjør ikke meg noe ;)

Second that :P Hehe. Syns det er en ganske naturlig prisøkning ja. Virker jo som at "alle" spiser det om dagen, så da er det vel bare tilbud-etterspørsel som styrer prisen.

AnonymBruker
Skrevet

Dette her er ikke noe nytt...Jeg legger godt merke til det fordi jeg av en eller annen snodig grunn er blitt interessert i det, nemlig hvor sleipe samtlige produsenter er..

3 ganger i året så er det produktlansering, og samtidig som denne lanseringen så får mange eksisterende produkter ny drakt. Hovedgrunnen til å gi disse eksisterende ny drakt er for å skjule at forpakningen bli mindre. Pluss at på disse produktlanseringsdagene så stiger også prisen på de fleste varer.

Bare se på alle de nye store 200grams sjokoladeplatene fra freia... De er ikke 200 gram! ...man bare tror det fordi de alltid har vært det, og de gamle fortsatt er det. De nye er max 190 gram.

Jeg husker for en stund siden så la jeg tilfeldigvis merke til at det stod "gelefisken er endelig tilbake!" på den Brynhild supermix-posen (den røde). Disse visste jeg fra før at var 300 gram. Jeg tenkte automatisk at nå har sikkert posen blitt mindre, siden de først tok ut fisken, og så la den til igjen... ÅJADDA! Nå er det 170 gram i posen!!

Jeg har vel omtrent 379 andre eksempler på liknene sleipe triks fra produsentene..

Dette har jeg også merket, dessverre. Til høsten skal Nortura relansere sine økologiske produkter, tenker med gru på hvor dyrt det kommer til å koste meg å spise økologisk fjærkre og kjøtt.

Det er rett og slett stygt å lure forbrukere på den måten.

Skrevet

Buhu.. Fatter ikke at folk klarer å trykke i seg det skvipet uansett.

Men det er tydelig at ekstremt mange følger fitnessbølgen da. En kompis av meg jobber på rema og han sier at folk hamstrer uhorvelige mengder cottage cheese.

• Liker 1
Skrevet

Var på en kiwi her om dagen hvor det kostet 15kr. Kesam også.

• Liker 1
Skrevet

Ånei, dette er krise for verdenssamfunnet...

• Liker 1
Gjest vilma2000
Skrevet

Second that :P Hehe. Syns det er en ganske naturlig prisøkning ja. Virker jo som at "alle" spiser det om dagen, så da er det vel bare tilbud-etterspørsel som styrer prisen.

Det skal egentlig være motsatt, du. Produkter mange kjøper skal være billigere enn de sære varene færre kjøper. Samme som med bøker det, jo fler som kjøper, jo billigere blir det.

• Liker 4
Skrevet

Det skal egentlig være motsatt, du. Produkter mange kjøper skal være billigere enn de sære varene færre kjøper. Samme som med bøker det, jo fler som kjøper, jo billigere blir det.

Ja, men det kommer jo an på hvor stor mengde av råvaren som finnes. Nå går jeg ut fra at Cottage Cheese er lagd av melk, og melkeprodukter generelt sett har jo økt i pris de siste årene. Dessuten har det jo vært mangel på melk i flere områder i Norge i perioder de siste årene. Så det _kan_ ha noe med det å gjøre også...

Gjest Inggolf
Skrevet

Jeg har liten tro på at etterspørsel og pris har noe særlig med hverandre å gjøre når det kommer til matvarer.. Er det noen her som har noe troverdig å henvise til når det gjelder dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har liten tro på at etterspørsel og pris har noe særlig med hverandre å gjøre når det kommer til matvarer.. Er det noen her som har noe troverdig å henvise til når det gjelder dette?

Cottage cheese

Anonym poster: 4dfeb9d9d4cd8efb488071a17963c626

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du alt glemt smørkrisa. Man kunne få solgt smør for 500kr kiloen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egg ble jo nylig nedsatt fordi folk ikke kjøper nok, så hvorfor ikke andre veien også.

Anonym poster: df40fce7a32d43d685227aa49c6f2fc8

AnonymBruker
Skrevet

Har du alt glemt smørkrisa. Man kunne få solgt smør for 500kr kiloen.

Ja, husker idiotene fra finn.no, folk solgte påbegynte smørpakker for 2-300kr kg, det er ikke tull en gang..!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Egg ble jo nylig nedsatt fordi folk ikke kjøper nok, så hvorfor ikke andre veien også.

Anonym poster: df40fce7a32d43d685227aa49c6f2fc8

googla, og se hva jeg fant, noen som skal ha 24kr eller bud for en pakke på 12gram smør, sånn som du får på resturant.

http://sorforumet.com/viewtopic.php?f=34&t=710

Det blir vel.. nesten 23000kr pr kg?

Skrevet

Skyld på overdreven statlig innblanding, ikke butikkene. Tine har lovfestet monopol på å kjøpe råmelk fra norske bønder, dette pluss toll på import gjør at det knapt er konkurranse i det norske meierimarkedet i det hele tatt, som igjen holder prisene mye høyere enn det de kunne vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...