AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 I forrige uke kom jeg hjem fra jobb og babygutten til naboene ligger og sover i vogna ute. Og det gjør katten deres også, på babyen nede med føttene. Jeg løftet katten av og sa "fy, nei" til den og håpet det var det. I dag kom jeg fra butikken og babyen lå og sov i vogna si, og katten lå oppå igjen. Jeg tok katten ned og sa "fy neeeei", igjen. Jeg ringte på hos naboene første gangen det skjedde og fortalte det, men altså...... Hva om katten hadde kvelt babyen? Jeg har ikke barn, jg er uerfaren, noen som har noe å si? Anonym poster: 66e8fbf57697c1daa7198a3f24ee9cfb
Dricka Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 Det har skjedd at barn har dødd pga det der. Barnet kveles av katten om det legger seg på ansiktet til babyen. Katten søker etter varmen og det er et fint sted med varme i en vogn med en baby i. 1
leirbål Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Babyen kan lett bli kvelt. Det finnes egne nett til barnevogn i bareneutstyrsbutikkene som er laget for å holde katter vekk. Noe lignende myggnetting, men veldig mye sterkere. http://www.alexi.no/kattenett-til-vogn-universal.html Dette redder nok mange liv hvert år. Anbefal det til naboene dine. 9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 ta å gjør naboen en tjeneste og lever katten til avlivning hos dyrlegen.! Anonym poster: 30fc6540f25d92e05545c67f20d5542e 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 ta å gjør naboen en tjeneste og lever katten til avlivning hos dyrlegen.! Anonym poster: 30fc6540f25d92e05545c67f20d5542e WTF? Anonym poster: d658af2896f11a6a57ac16b4e922f452 48
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Jeg kommer ikke til å avlive deres katt! Men den linken om det kattenettet får meg til å innse at dette må være et vanlig problem i og med at de bryr seg med å lage kattenett til vogna. Skal printe ut og vise de den siden. Anonym poster: 66e8fbf57697c1daa7198a3f24ee9cfb 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #7 Skrevet 27. april 2013 Off, skummelt! Jeg får helt hetta bare katten legger seg på rommet til toåringen, hadde hun lagt seg oppi til babyen hadde det vært stakkars pus Men de må få seg nett over vogna ja. Anonym poster: 90c67153c4ed1a4549d84ef27d73a979
Montefalco Skrevet 27. april 2013 #8 Skrevet 27. april 2013 WTF? Anonym poster: d658af2896f11a6a57ac16b4e922f452 Når naboen ikke forstår alvoret, får en fornuftig person ta saken i egne hender. Å avlive katta er det eneste rette. 2
Thorn Skrevet 27. april 2013 #9 Skrevet 27. april 2013 Når naboen ikke forstår alvoret, får en fornuftig person ta saken i egne hender. Å avlive katta er det eneste rette. Håper inderlig du kødder nå. Om du er bekymret for at foreldrene ikke har barnets beste i tankene, burde du heller anbefale barnevernet i stedet for å få avlivet katten. Jeg er forresten ganske sikker på at det er ulovlig å avlive andres katter. 33
Montefalco Skrevet 27. april 2013 #10 Skrevet 27. april 2013 Håper inderlig du kødder nå. Om du er bekymret for at foreldrene ikke har barnets beste i tankene, burde du heller anbefale barnevernet i stedet for å få avlivet katten. Jeg er forresten ganske sikker på at det er ulovlig å avlive andres katter. Selvfølgelig kødder jeg, men hadde jeg måtte løfte katta til naboen flere ganger ut av vogna, og jeg hadde vurdert det som farlig for barnet, hadde jeg gjort noe. Jeg hadde begynnt med å kjøpe nett til de, og gitt beskjed om at dersom det ikke ble brukt, ville katta forsvinne nese gang den måtte løftes ut (og da hadde jeg gjemt katta vekk hos FOD-gården eller lignende).
Thorn Skrevet 27. april 2013 #11 Skrevet 27. april 2013 Selvfølgelig kødder jeg, men hadde jeg måtte løfte katta til naboen flere ganger ut av vogna, og jeg hadde vurdert det som farlig for barnet, hadde jeg gjort noe. Jeg hadde begynnt med å kjøpe nett til de, og gitt beskjed om at dersom det ikke ble brukt, ville katta forsvinne nese gang den måtte løftes ut (og da hadde jeg gjemt katta vekk hos FOD-gården eller lignende). Flott å høre! Neste gang anbefaler jeg bruk av ironiflagget, slik at jeg og andre dyrekjære slipper å sprenge provosert-skalaen og miste enda mer av troen på menneskeheten 13
Redbull Skrevet 27. april 2013 #12 Skrevet 27. april 2013 What?! Gjør de ikke noe med det?? Hadde kjøpt nett og tatt på med en gang. Jenta vår sov aldri uten nett når hun var liten.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #13 Skrevet 27. april 2013 Vi har også katt, og hun sover på de rareste steder (til nå har dette vært veldig søtt.. Men litt nervøs med dette i forhold til baby). Vi skal selvsagt ha myggnetting i vogna, men dere andre som har katt, bruker dere dette inne/i senga/vugga/kurven osv. Det blir litt håpløst å passe på at katten aldri skal være i samme rom. Jeg lurer også på hvor lenge dette kan være farlig, altså til hvilken alder på barnet? Anonym poster: f143a23e72890e0ca2f9d8e73a6b406f
Redbull Skrevet 28. april 2013 #14 Skrevet 28. april 2013 Vi hadde en krok på døra til dattera vår som vi brukte første året. Så ut som om vi låste henne inne på rommet, men katten kom seg ikke inn og det var det viktigste. Da stod døra på gløtt. 1
Susa Skrevet 28. april 2013 #15 Skrevet 28. april 2013 Vi har også katt, og hun sover på de rareste steder (til nå har dette vært veldig søtt.. Men litt nervøs med dette i forhold til baby). Vi skal selvsagt ha myggnetting i vogna, men dere andre som har katt, bruker dere dette inne/i senga/vugga/kurven osv. Det blir litt håpløst å passe på at katten aldri skal være i samme rom. Jeg lurer også på hvor lenge dette kan være farlig, altså til hvilken alder på barnet? Anonym poster: f143a23e72890e0ca2f9d8e73a6b406f Jeg var kjemperedd for at katten skulle legge seg oppå babyen. Katten sover i beinenden til mannen, og sitter mange timer i soveromsvinduet, så å kaste ut katten var ganske vrient. Her ble løsningen at babyen lå i vognbagen, med myggnettingen over om natta. Satte vognbagen på gulvet ved senga mi, så hadde jeg full oversikt. Heldigvis, så har katten aldri prøvd å legge seg på babyen. Nå hviler katten og babyen på samme rom hver dag! 1
leirbål Skrevet 28. april 2013 #16 Skrevet 28. april 2013 Myggnetting beskytter ikke babyen om katten legger seg på det. Det er for mykt og ettergivende. Et kattenett er stramt og ganske tykt for å holde katten unna. 1
Montefalco Skrevet 28. april 2013 #17 Skrevet 28. april 2013 Flott å høre! Neste gang anbefaler jeg bruk av ironiflagget, slik at jeg og andre dyrekjære slipper å sprenge provosert-skalaen og miste enda mer av troen på menneskeheten Grunnen til at jeg ikke ville ha drept katta er konsekvensene det kunne ha fått for meg. Jeg ser noen skriver her at de har bekymret seg mye over hva katten kunne ha gjort med barnet. Hva er det dere tenker med egentlig? Ved minste risiko for at et dyr skal kunne påføre et barn skade eller risiko for død, bør dyret ut umiddelbart. Gjerne gis bort drsom det lar seg ordne. Om man ikke får gitt det bort, er avliving alternativet. Jeg kan forstå at kjæledyr er viktig for mange, men det er komplett uforstålig at noen risikerer sine barns liv for å beholde dyret. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #18 Skrevet 28. april 2013 Grunnen til at jeg ikke ville ha drept katta er konsekvensene det kunne ha fått for meg. Jeg ser noen skriver her at de har bekymret seg mye over hva katten kunne ha gjort med barnet. Hva er det dere tenker med egentlig? Ved minste risiko for at et dyr skal kunne påføre et barn skade eller risiko for død, bør dyret ut umiddelbart. Gjerne gis bort drsom det lar seg ordne. Om man ikke får gitt det bort, er avliving alternativet. Jeg kan forstå at kjæledyr er viktig for mange, men det er komplett uforstålig at noen risikerer sine barns liv for å beholde dyret. Man kan ikke fjerne alle potensielle farer. Jeg tror det er særdeles liten sjanse for å bli kvalt av en katt. At det har skjedd, er greit, men det er ikke akkurat noe dagligdags, vanlig. Tenk på alle kattene som finnes i Norge og resten av verden. Er det ikke flodhester som dreper flest mennesker i løpet av et år kanskje? Anonym poster: 6f1d321cd9d8d88531eef458c0ea73c0 9
Montefalco Skrevet 28. april 2013 #19 Skrevet 28. april 2013 Man kan ikke fjerne alle potensielle farer. Jeg tror det er særdeles liten sjanse for å bli kvalt av en katt. At det har skjedd, er greit, men det er ikke akkurat noe dagligdags, vanlig. Tenk på alle kattene som finnes i Norge og resten av verden. Er det ikke flodhester som dreper flest mennesker i løpet av et år kanskje? Anonym poster: 6f1d321cd9d8d88531eef458c0ea73c0 Nå mener ikke jeg at man skal fjerne alle katter. Bare de som gjentate ganger legger seg i barnets vogn eller har annen adferd som bekymrer de rundt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #20 Skrevet 28. april 2013 Nå mener ikke jeg at man skal fjerne alle katter. Bare de som gjentate ganger legger seg i barnets vogn eller har annen adferd som bekymrer de rundt. Så man skal ta livet av et levende vesen som fint kan leve i 15-20 år fordi man ikke gidder å være litt mer oppmerksom enn ellers når babyen sover uten tilsyn i barnevogn (gjerne utendørs)? Det er ikke vanskelig å legge til rette for at katten ikke legger seg i barnevognen. Anonym poster: 6f1d321cd9d8d88531eef458c0ea73c0 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå