Gå til innhold

Ringe legevakten - resept

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å ringe legevakten og få de til å ringe inn en resept til et apotek for meg? Trenger raskt svar.

Anonym poster: 58c67af446b497e7835a05bb9fa4edee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Legevakten skriver aldri ut resepter over telefon.

Anonym poster: 8433cb12ab149f13b2aa40c60664a389

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de gir ikke ut respet uten konsultasjon. Om du skal ha resept på allergi-piller, p-piller eller liknende ber de deg vente til fastlegekontoret åpner.

Anonym poster: b992f97ec850fd46f7e492526cecd0c7

Gjest Lille-pus
Skrevet

Du må få resepten skrevet ut av en lege som da jobber på Legevakten.

Ingen lege som ikke kjenner deg eller har tilgang til din sykehistorie/journal vil skrive ut en resept til deg uten videre.

Handler det om faste, livsviktige medisiner ?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du trenger da?

Jeg hadde en gang med meg til apoteket en resept som det enten var ingenting igjen på eller så var den eldre enn et år, og da fikk de ordnet det til likevel på et vis. Men det var insulin, og det er jo viktigere enn f.eks p-piller. Og ja, det var sløvt av meg, men jeg var bare en unge.

Anonym poster: fe81dee8461ec7e7f69a50781d9e2a6e

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ringte dem i sted, og måtte komme ned dit. Dreier seg om urinveisinfeksjon. Nå har jeg ventet i en time.... Trenger bare samme antibiotikaen som jeg pleier å få, har denne dritten ganske ofte... Og apoteket stenger om en time, I'm so screwed...

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det ikke noe vaktapotek i nærheten?

Anonym poster: 155b3088b840bf8a575967734732669e

AnonymBruker
Skrevet

Jo, men det er bare oppe til 20 i dag.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Når det kommer til UVI så har de gjerne noe antibiotika du kan få kjøpt på legevakta samt at du kan få resept, men de skal uansett teste for det slik at de er sikre på at du har det.

Jeg fikk kjøpt antibiotika (typ 4 piller bare) hos legevakten slik at jeg klarte meg til apoteket åpnet igjen også fikk jeg med en resept

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ringte dem i sted, og måtte komme ned dit. Dreier seg om urinveisinfeksjon. Nå har jeg ventet i en time.... Trenger bare samme antibiotikaen som jeg pleier å få, har denne dritten ganske ofte... Og apoteket stenger om en time, I'm so screwed...

Men hvorfor ringte du så seint til dem da?

Anonym poster: eebb2c6e932375a04e516d8c0baa6bb8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rakk heldigvis apoteket :) Var min egen feil at jeg ringte så sent, tenkte jeg skulle prøve å jage det vekk selv... Men det gikk ikke. Nå har jeg ihvertfall fått antibiotika :) -TS

AnonymBruker
Skrevet

UVI kan vente til neste dag, det er ikke legevakt-materiale. Ikke rart du måtte vente lenge, det er jo fordi folk drar på legevakt med slike ting at det blir lange køer.

Anonym poster: 9e512e4f0e66bebc8de95acbd643dde1

• Liker 1
Skrevet

Legevakten er for AKUTTE lidelser!

Å ringe de for å skrive ut en resept er misbruk av legevakten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

UVI kan vente til neste dag, det er ikke legevakt-materiale. Ikke rart du måtte vente lenge, det er jo fordi folk drar på legevakt med slike ting at det blir lange køer.

I dette tilfellet ja, men det er flere som får alvorlige smerter de ikke aner hva er. Så uvi kan ikke alltid vente.

Anonym poster: e3400a285014fc91f88d947a3387d8be

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Her hvor jeg bor, bruker mange av våre nye landsmenn legevakten som sin private familielege. Ikke rart i det blir kø.

AnonymBruker
Skrevet

I dette tilfellet ja, men det er flere som får alvorlige smerter de ikke aner hva er. Så uvi kan ikke alltid vente.

Anonym poster: e3400a285014fc91f88d947a3387d8be

Ja, i en helt annen situasjon, totalt irrelevant for dette, så kan man oppsøke legevakten selv om man har UVI. Det stemmer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke helt folk her forstår hvor store smerter man kan få av UVI. Jeg MÅTTE ha antibiotika i dag, så store smerter hadde jeg. I tillegg kan det spre seg til nyrene og bli til nyrebekkenbetennelse, og det er virkelig farlig. Derfor er det lurt at legen sjekker magen og trykker på den. Så jo, jeg trengte virkelig den turen til legevakten og de 5 minuttene jeg fikk inne hos legen.

- TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk som mener at UVI ikke er akutt og ikke god nok grunn til å gå på legevakten, har IKKE hatt en aktutt UVI! Det er fryktelig smertefullt, og er selvfølgelig mer enn god nok grunn til å gå på legevakten. Jeg fikk det så aktutt en gang at det kom i løpet av en ettermiddag og hadde fryktelige smerter. Legene på legevakten sa det bare skulle mangle at jeg ikke ringte de.

Anonym poster: 5bb8545ba49b30abf273851fc90fbf9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis Ts har hatt det før så burde hun kjenne igjen symptomene i god tid før det blir akutt. Du burde ha dratt til fastlege ons, tors eller fredag istedet.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Hvis Ts har hatt det før så burde hun kjenne igjen symptomene i god tid før det blir akutt. Du burde ha dratt til fastlege ons, tors eller fredag istedet.

Noen ganger kjenner man ingen symptomer før det plutselig slår til og man ligger der med ekstreme smerter.

Har selv hatt det flere ganger. De aller fleste gangene så har jeg kjent symptomene gradvis komme og har da bestilt legetime.

Et par andre ganger så har det kommet plutselig med en så ekstrem smerte at jeg var sikker på at ett eller annet hadde sprukket i magen og jeg klarte ikke å komme meg ned på legevakta engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...