AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Vi blir stadig flinkere til å kjøpe og handle brukt. Fortell din rareste / morsomste opplevelse med en brukthandel! __ En gang skulle jeg kjøpe noe servise-deler hos en dame. Da jeg kom dit, kjørte jeg inn på en gårdsplass og skjønte at dette kom til å bli en morsom opplevelse. Jeg kom til et "kråkeslott" med masse spennende å se på. Damen var like spennende og jeg fikk faktisk en guidet tur i hele huset hennes (hennes forslag). Der var det så mye krimskrams og annet og jeg var vel hos henne en times tid. Veldig spesielt. __ En annen gang ga jeg bort noen grøss-stygge pyntegjenstander. De hadde støvet ned siden forrige flyttelass, så det var på tide å kvitte seg med de. Jeg hadde avtalt at en dame skulle komme å hente det hos meg i 17-tiden. Da jeg kom hjem fra jobb i 16-tiden, satt det en stor dame i en slik "amerikansk handlevogn for overvektige", en slags elektrisk rullestol med ratt, i oppkjørselen min. Jeg ante ikke hvem kvinnen kunne være, men jo, det var damen som skulle ha pyntegjenstandene. Hun hadde også med seg en stor hund. Hun fikk pyntegjenstandene, men hun ville gjerne ha flere ting av meg. Hun gav seg ikke og spurte om jeg hadde andre ting å kvitte meg med. Jeg svarte, som sant var, at jo, jeg hadde noen gamle bildekk... Da ble hun stille og sluttet å mase. Hun sa at de vinrøde pyntegjenstandene hun hadde fått, kom til å matche så godt med de røde stueveggene hennes. Flott. Jeg kommer sikkert på flere ting etter hvert. Nå er det din tur - hva har du opplevd? Anonym poster: d6761f0c82425ce8a0907fd1ac06cecc 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 En fyr solgte en datamaskin jeg hadde veldig lyst på, problemet var bare at han var umulig å kommunisere med..! Dette går over epost: Jeg: Hei! Jeg er veldig interessert i datamaskinen du selger (......), har du den enda, kan du sende i post? han: Ja.. Jeg: Hei igjen, ja du har den ja, og er interessert i å sende? Jeg kjøper gjerne, hvordan vil du ta betalingen? Han: Har den enda ja... Jeg: Jg bor mange timer unna, så du må nesten sende den, er det ok? Han: ja... Jeg: Hvordan skal vi gjøre opp? Her er adressen min forresten Han: ok....... Det går noen dager, jeg hører ingenting, så sender en ny mail, begynner å bli ganske usikker på dette innen nå haha. Jeg: Hei! Jeg var interessert i den dataen, har du den enda, skal vi ta i bruk finn betalingsgaranti? han: Ja.... oook haha, da ga jeg meg på hele greia. Anonym poster: 1ed0971d42a6ddd269a6f3f493f6c3b5 20
Fiskekake Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Har aldri solgt noe, og bare kjøpt gjennom post, så har ingen morsomme historier. Men min mor solgte en billig bruktbil for et par-tre år siden, da hun endelig kjøpte seg nybil. Da kom en fyr fra Fevik som nærmest truet seg til å kjøpe bilen, selv om min mor helst ville selge til noen andre. Han dukket opp med kontrakt, og min mor følte seg presset til å signere. Men hun fikk beløpet hun ønsket, så hun anmeldte ikke eller noe sånt. I og med at han betalte for seg, hadde nok saken bare blitt henlagt unansett. Allikevel syntes vi begge det var skummelt. Både jeg og min mors far var til stede. Jeg har venner som bor 5 minutter til fots fra der han bor, selv om jeg selv bor i en annen del av landet, så jeg har møtt ham et par ganger. Han blir like stresset hver gang Litt morsomt.
Fantomina Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 (endret) . Endret 8. juni 2015 av Fantomina 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Kom på en til. Vi pusset opp og skulle selge noe overflødig inventar. Det kom en eldre mann med bil, henger, kone og hund for å hente dette. En skikkelig kar, pratsom og hyggelig. Vi lastet opp hengeren hans med tingene, mens kona satt i bilen. Men han dro ikke etter at handelen var ferdig. Vi var ute i hagen (det var sommer) og han.. Slang seg ned sammen med oss... Man blir litt paff og man kan ikke akkurat jage folk ut heller. Han dro frem et videokamera (!!!) og begynte å vise oss film fra "forrige elgjakt"!! En LANG fra skogen hvor man av og til muligens kunne se en elg blant trærne..... Kona satt fortsatt i bilen. Da han ENDELIG begynte å bevege seg mot bilen sin igjen håpet vi på at han kom til å reise. Men neida... Hunden måtte luftes, de skulle tross alt kjøre langt... Mannen hentet hunden og begynte å gå en tur i nabolaget vårt mens kona FORTSATT satt i bilen og venta. Da gikk vi inn.... Anonym poster: d6761f0c82425ce8a0907fd1ac06cecc 13
pingelill Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Jeg skulle selge en tørketrommel, ganske billig (500 kr) siden jeg selv hadde kjøpt den brukt og ikke visste hvor gammel den var.. Tenkte ikke over at jeg skrev inn adresse i kontaktinformasjonen, før jeg fikk mail på svææært dårlig norsk - hvor innholdet var noe sånt som at "jeg kjøper den, er der nå". Selv var jeg på vei ut døren, og hadde ikke tid til å treffe en kjøper akkurat da, og heller ikke en som har bestemt seg på forhånd for oppsøke meg uten avtale. På vei til bilen ser jeg en fyr med varebil som kikker seg rundt, antagelig etter min leilighet. Solgte ikke itl han, for å si det sånn! 1
hjertesukka Skrevet 27. april 2013 #7 Skrevet 27. april 2013 Tenker på den damen som kjøpte seng av meg for mange år siden. Hun var så lykkelig og fornøyd, men ringte meg da hun var hjemme med sengen og spurte om jeg hadde de ekstremt lange skruene som skulle følge med. Ellers fikk hun ikke satt sengen sammen. Jeg fant dem ikke, og kunne bare beklage. Etter noen måneder fant jeg dem, men da hadde jeg glemt/mistet navnet hennes. Er enda lei meg for det, spesielt siden hun var så hyggelig. Håper hun fikk tak i skruer et annet sted. (ikke så rar opplevelse, men jeg tenker på det den dag i dag..)
AnonymBruker Skrevet 27. april 2013 #8 Skrevet 27. april 2013 Jeg la ut noen jeans for salg en gang (slanket meg og de var for store) og der ringer en mann som jeg er nesten 100% sikker på er samme fyren som startet ronketråder om trange jeans her inne for noen år siden. - Er det du som selger jeans? Joda, men det er damejeans, og du er mann? - Er det sånne med stretch? Jeg prøvde noen med stretch, og det var så deilig å ha på. Joda, skal du kjøpe da? - Den Nudie-buksa, er den med stretch (og så videre med Levi's og Hilfiger og hele smæla)? Så har han lyst til å komme å prøve om kvelden, hvorpå jeg sier kontakt at mannen og jeg er hjemme i kveld, og at telefonen har stått på høyttaler mens mannen hørte på, så bare å komme. Da la han på gitt. Ellers så har jeg jo fått sånne Nigeriasvindelhenvendelser et par ganger, men det er så far out at jeg ikke for mitt bare liv begriper hvordan de folkene får snøret i bånn. Anonym poster: 3d419a5c9e43c1dc01abe11b188fa0a4 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #9 Skrevet 28. april 2013 Jeg la ut noen jeans for salg en gang (slanket meg og de var for store) og der ringer en mann som jeg er nesten 100% sikker på er samme fyren som startet ronketråder om trange jeans her inne for noen år siden. - Er det du som selger jeans? Joda, men det er damejeans, og du er mann? - Er det sånne med stretch? Jeg prøvde noen med stretch, og det var så deilig å ha på. Joda, skal du kjøpe da? - Den Nudie-buksa, er den med stretch (og så videre med Levi's og Hilfiger og hele smæla)? Så har han lyst til å komme å prøve om kvelden, hvorpå jeg sier kontakt at mannen og jeg er hjemme i kveld, og at telefonen har stått på høyttaler mens mannen hørte på, så bare å komme. Da la han på gitt. Ellers så har jeg jo fått sånne Nigeriasvindelhenvendelser et par ganger, men det er så far out at jeg ikke for mitt bare liv begriper hvordan de folkene får snøret i bånn. Anonym poster: 3d419a5c9e43c1dc01abe11b188fa0a4 Jeg opplever lignende med transer som spør og graver, sier etterhvert de er transvestitter, ønsker å kjøpe klærne osv. Verste er når de blir fortrolige og tror dekan snakke til deg som en venn bare fordi du er reservert og høflig, de tolker det som interessert Anonym poster: a5c9e8b1baad385b5d25496366d4eac4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #10 Skrevet 28. april 2013 Jeg la ut annonse på finn da jeg trengte et sted å bo - kjapt. Og billig. Så skrev litt om meg selv og la ut et helt enkelt bilde. Ikke noe naughty eller noe. Jeg fikk så mange henvendelser, så jeg ga opp å svare på alle til slutt. Og jeg fikk noen helt ville tilbud fra noen menn. Han ene hadde akkurat kommet ut fra fengsel og ville dele den knøttlille hytta si langt pokker i vold fra all siviliasjon (jeg ba instendig om leilighet i Oslo - ikke fire mil unna i en hytte). Han hadde forresten bare ett soverom og han ga seg ikke. Sendte melding på melding. Jeg svarte jo så klart ikke. En annen fyr ville også dele leilighet - han hadde heldigvis et ekstra soverom om ikke annet, men han ga klart uttrykk for at jeg helst skulle sove på hans soverom Anonym poster: 7ef2f77faa62cf8249672814f41666b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2013 #11 Skrevet 28. april 2013 Jeg la ut annonse på finn da jeg trengte et sted å bo - kjapt. Og billig. Så skrev litt om meg selv og la ut et helt enkelt bilde. Ikke noe naughty eller noe. Jeg fikk så mange henvendelser, så jeg ga opp å svare på alle til slutt. Og jeg fikk noen helt ville tilbud fra noen menn. Han ene hadde akkurat kommet ut fra fengsel og ville dele den knøttlille hytta si langt pokker i vold fra all siviliasjon (jeg ba instendig om leilighet i Oslo - ikke fire mil unna i en hytte). Han hadde forresten bare ett soverom og han ga seg ikke. Sendte melding på melding. Jeg svarte jo så klart ikke. En annen fyr ville også dele leilighet - han hadde heldigvis et ekstra soverom om ikke annet, men han ga klart uttrykk for at jeg helst skulle sove på hans soverom Anonym poster: 7ef2f77faa62cf8249672814f41666b1 Oh my god, ufattelig at de tolker en annonse om ønske om bosted sm en annonse om ja.. call girl eller hva jeg skal si! Snakk om å være frekke, seriøst liksom? Hjelp Anonym poster: 1ed0971d42a6ddd269a6f3f493f6c3b5 6
bebisss Skrevet 29. april 2013 #12 Skrevet 29. april 2013 Jeg skulle selge en bil engang jeg bodde i spania en kort periode, mannen snakka dårlig engelsk og spurte om jeg kunne snakke noe annet, jeg sa norsk, så hører jeg "for helvette!!!jaaa" i andre enden, mer norsk kunne han ikke. En annen gang skulle jeg selge en vaskemaskin til en fyr, han hadde bare ringt flyttebyrået til å komme å hente, jeg skulle jo faktiskt ha penger for dette, måtte be fyren komme bort med pengene ellers fikk han ikke maskinen. Så hater jeg de gangene om jeg skal selge noe blytungt også er det gjerne bare en 70 år gammel dame som dukker opp og må ha den digre tunge sofaen i hengeren.. jadda, ble sår i ryggen da... 2
Tralla la Skrevet 29. april 2013 #13 Skrevet 29. april 2013 Hadde en brudekjole for salg for noen år siden. Ble kontaktet av en fyr som ville gi meg de 4000 kronene jeg skulle ha for kjolen, men han ville ikke ha selve kjolen. Han sa han ville ha bilder av den. Først noen bilder av kjolen helt intakt, og så noen bilder hvor jeg hadde skitnet den til og klippet litt i den, og så noen bilder hvor den var helt ødelagt. Han fikk ikke noe svar fra meg nei. Kjolen ble aldri solgt, for jeg foretrekker faktisk å ha den hengende hel i skapet, fremfor å ødelegge den - selv om han sa han skulle betale for den først. Rare mennesker.. 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2013 #14 Skrevet 29. april 2013 Vi hadde lagt ut en pent brukt spisegruppe (spisebord og fire stoler) fra IKEA på Finn til 500 kr. Vi ga vel 2500-3000 for det for 4 år siden, men la det ut billig for å bli kvitt det raskt siden vi skal flytte. Samme dagen vi hadde lagt det ut ringer det en fyr som er veldig interessert, og vil komme og se på det samme kveld. Vi sier det er greit, og han kommer, sammen med en kamerat som har bil (forøvrig etter å ha spurt om han trenger bil, eller om vi tror han får med seg møblene på toget ) Da begynner styret. Han undersøker absolutt alle kriker og kroker på bordet (som jo var greit nok for oss, det var uansett ikke noe galt med det), men er veldig usikker på om han skal kjøpe det eller ikke. Han ber om å få det litt billigere, noe vi i utgangspunktet sier nei til siden vi hadde lagt det ut til en ekstremt rabattert pris i utgangspunktet. Han må da ringe kona (som han kunne fortelle at var polsk) og de diskuterer på engelsk hvorvidt det er lurt å kjøpe bordet eller ikke. Etter å ha diskutert frem og tilbake i et kvarters tid legger de på, og han begynner å granske bordet igjen. Etter hvert finner han ut at det er falt ut en skrue på det ene benet. Det var imidlertid en helt alminnelig skrue, og vi fant frem til en lik en i leiligheten som vi tilbød han å skru inn. Men det var ikke nødvendig, sa han, han var jo så usikker på om han skulle ha bordet eller ikke. Etter ytterligere en halvtime med nitide inspeksjoner av bordet fant han ut at det var et lite hakk på siden av bordplaten- og dette måtte vel kvalifisere til litt rabatt? Vi prøvde igjen å si at prisen i utgangspunktet var ferdigprutet, og da måtte han ringe kona igjen. Denne gangen tok han samtalen ute på vår terrasse, hvor det også er vinduer til soverommet vårt. Der inne lå babyen vår og sov, men ble vekket av bordkjøperens veldig høylytte diskusjon med kona... Da hadde han vært hos oss i over en time og prøvd å bestemme seg, så siden vi bare ville bli kvitt han sa vi tilslutt at han kunne få det for 400 kr. Det var heldigvis greit for han, så da pakket de det med seg i bilen til kameraten, og dro av gårde. Veldig spesielt, at man gidder å styre så mye for 100 kr??? 500 kr var jo uansett billig for en komplett spisegruppe! Anonym poster: d189309f5100fc0e6589c77b9cbdd7f0 21
slask Skrevet 30. april 2013 #15 Skrevet 30. april 2013 Solgte en gang en pc til en utlending. Han betale med en hundredollar-seddel. Jeg var litt skeptisk til ektheten, men banken veksla den inn, så alt var i orden. Så gikk det noen dager og typen ringer igjen og vil kjøpe en pc til (han visste jeg hadde en til nesten lik). OK, møttes på samme sted som sist - begge med bil, og jeg løftet ut maskinen til ham. Han låste den umiddelbart inn i sitt bagasjerom mens jeg nærmest ble stående å måpe. Så forklarer han at det var feil på den han hadde kjøpt og han skulle ha igjen penger. Ble et langvarig styr med forbipasserende som kikket mens vi kranglet. Jeg hadde ingen problemer med å gi ham igjen penger, men hadde ikke kontanter på meg, men jeg var irritert pga metoden hans. Han må ha vært skråsikker på at det ikke fantes en mulighet i verden for at jeg ville gå med å heve kjøpet hvis han hadde tatt kontakt og forklart problemet. Endte med at vi stod med hvert vårt kne på pcen på bakken mens vi utveksla penger mot kidnappa pc. Der hadde vi høye tanker om hverandre gitt :-D 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #16 Skrevet 30. april 2013 Oh my god, ufattelig at de tolker en annonse om ønske om bosted sm en annonse om ja.. call girl eller hva jeg skal si! Snakk om å være frekke, seriøst liksom? Hjelp Anonym poster: 1ed0971d42a6ddd269a6f3f493f6c3b5 Det var fryktelig ekkelt og jeg fikk nesten sosial angst av hele greia Klarte ikke å lese mailer eller svare på telefon på lang tid. Så ikke legg ut bilder av deg selv om du er jente og skal lete etter leilighet. Anonym poster: 7ef2f77faa62cf8249672814f41666b1 2
Gjest barista Skrevet 30. april 2013 #17 Skrevet 30. april 2013 Solgte bilen på finn.no for noen år siden da jeg skulle bli student og flytte. Fikk god respons, og skulle vise bilen til noen dagen etter. De kom, så på bilen og var skikkelig misfornøyde. Klaget virkelig på at det var litt rust ett sted, ellers var bilen rustfri. Så ble jeg skjelt ut til tusen fordi jeg kunne ikke selge bilen slik, og at jeg hadde lurt dem hit på falske forutsetninger. 1) Se på bildene på finn.no før du kjøper noe? 2) Hva forventer du når du skal kjøpe en 15-16 år gammel bil egentlig? 1
Gjest Linda sofie Skrevet 30. april 2013 #18 Skrevet 30. april 2013 Jeg skulle kjøpe en kjole og en treningsthights på Finn.no da. Sendte henne en mail og hun sa var fortsatt til salgs. Jeg fikk penger inn på konto neste dag og sa jeg kunne betale da. Hun skulle overføre kontonr neste dag Vel, jeg sjekket mailen og hadde fått en mail fra henne. Hun sendte meg ikke kontonr, men hun sa "sorry kjolen og treningsthightsen har jeg solgt til noen andre. Hehe" Ehh javel? Litt frekt å selge de til noen andre når jeg var først til mølla! En annen gang fikk en topp i posten som var full av katte eller hundehår. Den var i allefall full av hår. Ikke bare det, men den var også skitten. Kanskje man burde vaske klærne før man sender de?! 3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2013 #19 Skrevet 30. april 2013 Solgte en del filmer til en person på finn.no. Sendte i posten, og han skulle betale samme dagen som jeg sendte dem (jada, veldig smart). Plutselig kom en mail om at han ikke fikk penger før neste uke. Da neste uke kom var det visst enda en uke eller to før han skulle få disse pengene. Han kom med utrolig mange dårlige unnskyldninger på hvorfor, og ellers sendte han meg blant annet SMS med "god nyttår" rett etter midnatt på nyttårsaften.. Ok? Etter nesten to måneder og minst 30 mailer fram og tilbake kom endelig pengene på konto. Anonym poster: 7bf5eb31e8345599700dc8262a0c86bf 2
pinar Skrevet 30. april 2013 #20 Skrevet 30. april 2013 Jeg solgte noen klær en gang. Da fikk jeg mail fra en mann som var veeeeldig interessert i hvordan en skinntights var å ha på seg... Et par ganger på både leilighet og kles annonser har jeg fått mail av menn som gjerne vil bli ydmyket og "holdt som slaver"..... altså... nei takk?! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå