Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt med samboeren min. Det er bare det at vi er studenter, og at det snart er eksamen om en måneds tid osv.

Vi har bodd sammen noen år nå, men vi har ikke barn sammen, og vi eier ingenting sammen, bortsett fra noen ikea-møbler. Leiligheten vi bor i har kort oppsigelsestid, så det er ikke noe problem.

Greia er at jeg ikke vil ødelegge for eksamensperioden hennes. Samtidig så er det litt vanskelig å få tak i et sted å bo her i byen, spesielt om man ikke er tidlig ute.

Bør jeg gjøre det slutt nå slik at vi kan finne oss nye hybler, men samtidig risikere å ødelegge for eksamene hennes? Eller bør jeg vente til eksamen er unnagjort, men at det blir vanskeligere å finne et sted å bo?

Håper at noen her har noen lure innspill/ideer.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha ventet til eksamenskjøret er ferdig. Det blir ekstra surt om man må ta eksamener opp igjen på grunn av konsentrasjonsvansker pga et brudd. Men ta det så snart som mulig etter at hennes siste eksamen er ferdig.

Anonym poster: 8f634c46d1be23edf92dc72119349e6b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke er noe akutt som gjør at du vil slå opp, så ville jeg holdt ut en mnd til, faktisk.. Jeg vet at dersom min samboer hadde slått opp med meg nå, så hadde eksamen gått i dass ;) Så hvis dere har det greit i lag, så tror jeg at jeg selv ville tatt hensyn til at hun skal komme seg gjennom eksamenstiden! Vanskelig problemstilling, hvis du egentlig er hundre prosent sikker på å slå opp..

Anonym poster: 765e96964105cffb37f5c7330b76d4bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart vente til etter eksamen.

Jeg tror den ville gått i dass for hvem som helst,

da et samlivsbrudd sjeldent er noen kjempefest.

Anonym poster: df0de772b9461cf09b397c29e5abc240

Gjest Elseby13
Skrevet

Hva har hendt som er såpass ille at du må dumpe dama, men samtidig ikke ille nok slik at du kan holde ut en måned til?

Skal du smile og le og ha sex med henne som vanlig, for så å slippe bomben fra klar himmel? Eller merker hun at noe er i gjære?

Skrevet

Med mindre det er noe spesielt som gjør at det må gjøres slutt med en gang, eller du vil bli sammen med en annen syns jeg du kan vente.

Ut i fra innlegget ditt virker det som om det er snakk om at følelsene har gått slutt, og da kan man jo vente en måned til.

Skrevet

Vent til sommerferien har startet. Surt å må sørge i en periode rett etter eksamen.

Gjest Miranda2011
Skrevet

Saken er den at jeg har bestemt meg for å gjøre det slutt med samboeren min. Det er bare det at vi er studenter, og at det snart er eksamen om en måneds tid osv.

Vi har bodd sammen noen år nå, men vi har ikke barn sammen, og vi eier ingenting sammen, bortsett fra noen ikea-møbler. Leiligheten vi bor i har kort oppsigelsestid, så det er ikke noe problem.

Greia er at jeg ikke vil ødelegge for eksamensperioden hennes. Samtidig så er det litt vanskelig å få tak i et sted å bo her i byen, spesielt om man ikke er tidlig ute.

Bør jeg gjøre det slutt nå slik at vi kan finne oss nye hybler, men samtidig risikere å ødelegge for eksamene hennes? Eller bør jeg vente til eksamen er unnagjort, men at det blir vanskeligere å finne et sted å bo?

Håper at noen her har noen lure innspill/ideer.

Synes det er fint av deg å tenke på henne ang eksamener. Mener du skal vente til etter hun er ferdig med dem for å ikke ødelegge for henne.
AnonymBruker
Skrevet

Du er veldig snill om du venter til etter eksamen.

Jeg gjorde det slutt med eksen min på VGS to uker før hans eksamener begynte (de begynte to mnd tidligere pga linjen han gikk på), og i stedet for at han fikk veldig gode karakterer, fikk han "bare" litt over gjennomsnittlige karakterer. Han har forsåvidt funnet sin vei i livet likevel, og det går fint, altså. Men kan si: angrer litt på at jeg ikke "bare ventet" for hans del, men for vår del var det litt mer akutt egentlig, så det var vel bare å få det gjort.

Anonym poster: 5e49ff40fc64cc74409dcb5475bfa5fd

Skrevet (endret)

Jeg gikk fra min samboer tre uker før muntlig eksamen og fikk B ;)

Og selv om det var jeg som gikk var det mange såre følelser på gang i den perioden, samt at vi hadde barnefordeling, eide leilighet osv. Men det gikk en liten djevel i meg som sa at "Det her skal jeg faen meg klare."

Så, det kommer helt an på hvilken type person samboeren din er.

Endret av hjärterdam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...