Gå til innhold

Bruk av arvet dekoder fra canal digital...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en arvet, fancy dekoder fra canal digital stående og jeg hadde nå planer om å opprette et abonnement på kabel-Tv via canal digital. Men de påstår at jeg ikke kan bruke verken den gamle dekoderen eller det gamle programkortet, men må kjøpe dette nytt? Stemmer virkelig det? Jeg vet at eksen min brukte sine foreldres gamle, avlagte dekoder uten problemer... Lyver cansl digital til meg?

Anonym poster: fe3c3ae11e0e9c856c4a68c1644d52de

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok kjøpe et nytt programkort.

Anonym poster: 735d10c74d77cc8f2e103117435b4195

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt vår dekoder brukt (hadde canal digital fra før, men en eldre dekodermodell). Aldri vært noe problem det.

Men du må altså ha eget kort.

Anonym poster: 84f264074d483b8c21e3753ff6f7127a

Skrevet

Vi har en arvet, fancy dekoder fra canal digital stående og jeg hadde nå planer om å opprette et abonnement på kabel-Tv via canal digital. Men de påstår at jeg ikke kan bruke verken den gamle dekoderen eller det gamle programkortet, men må kjøpe dette nytt? Stemmer virkelig det? Jeg vet at eksen min brukte sine foreldres gamle, avlagte dekoder uten problemer... Lyver cansl digital til meg?

Dekoderen dere har arvet, er den beregnet på kabel? Mulig jeg tar feil, men mener det er ulike dekodere for kabel og parabol.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. :)

Dekoderen er for kabel-TV, så det skulle ikke være noe problem. Nytt programkort tenkte jeg vi måtte ha, men det kan visstnok, ifølge Canal Digital, ikke kjøpes uten samtidig kjøp av dekoder. Så da blir dette vanskelig... :/

Skrevet

Tusen takk for svar. :)

Dekoderen er for kabel-TV, så det skulle ikke være noe problem. Nytt programkort tenkte jeg vi måtte ha, men det kan visstnok, ifølge Canal Digital, ikke kjøpes uten samtidig kjøp av dekoder. Så da blir dette vanskelig... :/

Programkort fåes med i pakken ved kjøp av dekoder for parabol, i hvert fall, så det er ikke ulogisk om det gjør det for kabel også. Men vil tro at Canal Digital skulle klare å lage et nytt kort og knytte opp mot boksen dere har skaffet dere, hvis de faktisk vil. Nekter å tro at man skal bli nødt å kjøpe ny dekoder om kortet skulle bli ødelagt eller slutte å funke. Men så har jeg også hørt ymse om servicen til Canal Digital...

Gjest Blondie65
Skrevet

Canal Digital står vel fritt til å selge de pakkene de vil? Jeg ville nå sjekket hva det koster å inngå nytt abonnement med ny dekoder - ofte er det jo slik at en da får abonnement og programkort og dekoderen på kjøpet.

Når en allerede er kunde kan en kjøpe flere programkort.

Dersom du har flatskjerm med kortleser kan du kjøpe kortholder fra Canal Digital isteden. Den er sikkert noe billigere enn en hel dekoder. Hvis du planlegger å kjøpe nytt tv snart finnes det en del pakker der du får kortleser og programkort med for kr 1.

Skrevet

Jeg kjøpte brukte dekoder da jeg flyttet inn her jeg bor nå (hadde Get før), og det gikk da helt fint. Jeg fylte ut et skjema for å flytte abonnementet og dekoderen til meg. Fikk nytt programkort i posten.

Når jeg kjøpte ny dekoder solgte jeg den gamle og fylte igjen ut et skjema for flytting av dekoder.

Har du prøvd å ringe CD igjen å fått pratet med en annen kanskje? Kanskje den du pratet med ikke hadde så peil?

En dekoder koster jo 2-3000,-, så det er jo unødvendig å skulle betale dette når du faktisk har en dekoder.

Skrevet

Dette står på CD sine sider:

Melde flytting

Skal du flytte eller melde eierskifte må du kontakte oss via kontaktskjema, chat, brev eller ringe oss.

Vi trenger din nye adresse dersom du ønsker å videreføre eksisterende abonnement.

Du skal altså melde eieskifte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...